بهترین رستوران غذای محلی رشت+ لیست منتخب

در مقیاس جهانی، شهر رشت را بیشتر از آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبا، به غذاهای رنگارنگ و خوش طعمش می­شناسند. شهری که رکورددار بیشترین تنوع غذای محلی است و خلاقیت خوراک در آن موج می­زند، بی­تردید می­تواند برای مسافران و شهروندان سورپرایزهای بسیاری در خود داشته باشد. به همین خاطر است که اگر گذر شما به این شهر می­خورد، باید حتماً به سراغ بهترین رستوران غذای محلی رشت بروید و فهرستی از غذاهای محلی معروف آن را امتحان کنید.

بهترین رستوران های غذای محلی رشت

رستوران­های محلی در استان گیلان بسیار رواج دارند؛ چرا که غذاهای محلی این استان در سراسر کشور بسیار پرطرفدارند. در این مطلب، قصد داریم فهرستی از بهترین رستوران غذای محلی رشت را برای شما گرد هم آوریم تا در سفر به گیلان، بتوانید به بهترین گزینه­ها دسترسی داشته باشید:

۱. کافه کباب:

یکی از بهترین رستوران­های غذای محلی در استان گیلان، کافه کباب رشت است. کافه کباب، یکی از متمایزترین رستوران­های استان است. تلفیقی موفق از کافی شاپ، رستوران محلی و فست فود که در هر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام به مشتریان خود سرویس ارائه می­دهد. کافه کباب گلسار، واقع در بلوار توحید رشت، یک کافه رستوران منحصر به فرد با فضایی زیبا و دلنشین است که در سه فضای مختلف و دلباز، امکان پذیرایی از مهمانان را دارد.

گفتیم که کافه کباب رشت، منوی متنوع و خاصی دارد. این منو شامل انواع صبحانه ایران و فرنگی، انواع پلوکباب و خورشت در منوی ناهار و انواع فست فود و همبرگر مخصوص و دیگر غذاهای فست فود در منوی شام است. به علاوه منوی کافی شاپ این رستوران نیز به طور پیوسته از ابتدای صبح تا انتهای شب در اختیار مشتریان قرار می­گیرد. منوی غذاهای محلی کافه کباب رشت علاوه بر کباب ترش گیلانی با برنج محلی و مخلفاتش، شامل موارد دیگر زیر نیز هست:

  • باقالی قاتوق (باقالی خورشت)
  • میرزاقاسمی
  • اناربیج
  • سیرواویج
  • واویشکا
  • فسنجون با مرغ
  • فسنجون با اردک
  • پامادور خورشت
  • سیرواویج
  • واویشکا
  • سبزی پلو با ماهی (سفید، کولی، قزل­آلا)
  • انواع چاشنی­ها و پیش­غذاهای گیلانی (زیتون پرورده، ماهی دودی، کال کباب و…)

نکته مهم درباره رستوران­های محلی در گیلان، این است که دستور پخت غذاها را کاملاً بر اساس رسپی­های محلی و بومی در نظر بگیرند و ترجیحاً از مواد اولیه تازه محلی استفاده کنند تا غذاها به طور کامل عطر و طعم اصیل خود را حفظ کند. این نکته در منوی محلی کافه کباب به طور دقیق لحاظ شده و به همین خاطر نیز تمامی غذاهای محلی کافه کباب طعم لذیذ غذاهای سنتی گیلان را دارند.

یکی دیگر از نکات منحصر به فرد کافه کباب رشت، تراس زیبایی است که رو به چنارهای زیبای بلوار توحید رشت دارد و فضایی زیبا و دلنشین برای نشستن دارد. به این صورت شما می­توانید یک وعده غذای محلی ناب گیلانی را در دل رشت و در فضایی دلچسب و زیبا تجربه کنید. نشانی این کافه بلوار توحید، نبش خیابان ۱۰۱ است و شماره تماس برای رزرو میز ۳۲۱۲۱۵۷۸-۰۱۳ همواره در دسترس شماست.

چرا کافه کباب را بهترین رستوران غذای محلی رشت می­دانیم؟ به دلیل تنوع گسترده در منو، ارائه خدمات در هر سه وعده اصلی، استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب، استفاده از دستور پخت­ محلی و سنتی، عطر و طعم واقعی غذای گیلانی، فضای دلنشین و منطبق با خدمات، سرویس دهی عالی، رعایت تمامی نکات بهداشتی، قیمت مناسب و… که همه و همه در کنار هم، این رستوران را به یکی از محبوب­ترین کافه رستوران­های رشت تبدیل کرده است. نظرات مردم در شبکه­های اجتماعی و استقبال روزانه شهروندان رشت از این رستوران نیز خود یک گواه آشکار بر کیفیت کافه کباب رشت است.

برای رزرو میز و مشاهده غذا های کافه رستوران کافه کباب و کسب اطلاعات بیشتر کیک نمایید.

۲. رازقی:

مجموعه رستوران رازقی، یکی از مشهورترین مجموعه رستورانی­های استان گیلان است که سابقه طولانی و درخشانی ارائه خدمات غذایی دارد. رستوران رازقی شعبه مرکزی این مجموعه رستورانی است که در بلوار سمیه و نبش خیابان ۱۲۳ گلسار رشت واقع گردیده، منوی مفصلی از انواع غذای محلی گیلانی را ارائه می­کند. به طور کلی رستوران رازقی یکی از پر تنوع­ترین منوهای رستورانی را دارد.

در منوی این رستوران انواع غذاهای محلی، انواع کباب، انواع غذاهای فرنگی و فست فود و… به صورت هم­زمان سرو می­شوند که در نوع خود کم­نظیر است. دیگر شعب مجموعه رازقی شامل شعب فست فود پیزریا در رشت و لاهیجان (که تمرکز بر غذای فست فود و فرنگی دارد) و رازقی اکسپرس (که شعبه بیرون­بر این رستوران است) نیز تکمیل کننده این مجموعه و خدمات متنوع آن است.

شماره رستوران رازقی برای رزرو میز و سفارش تلفنی: ۳۳۷۲۳۳۲۲-۰۱۳

۳. شورکولی:

یکی دیگر از رستوران­های موفقی که در فهرست بهترین رستوران غذای محلی رشت قرار می­گیرد، رستوران شور کولی است. شور کولی رستورانی پرطرفدار و شناخته شده است که به صورت خاص بر روی غذاهای محلی گیلان و غذاهای سنتی ایرانی کار می­کند. همچنین فعالیت این رستوران در زمینه فرهنگ و هنر، یکی دیگر از دلایل شناخته شدن آن است.

رستوران شور کولی در منوی غذایی خود تنوع وسیعی از انواع غذاهای محلی گیلان را دارد که تمامی آن­ها با رسپی­های اصیل بومی طبخ می­شوند. نشانی رستوران شورکولی رشت، بلوار توحید، روبروی کافه کباب رشت است و بهتر است برای آن که جلوگیری از معطل شدن، پیش از مراجعه تماس بگیرید: ۳۲۱۲۱۷۴۹-۰۱۳

۴. محرم:

قدیمی­ترین عنوان در فهرست بهترین رستوران غذای محلی رشت، مربوط به رستوران محرم است. رستوران محرم با حدود هشتاد سال سابقه کاری، یکی از قدیمی­ترین رستوران­های رشت است که هنوز هم با تمام قدرت پا بر جا است و هنوز هم قدیمی­های رشت آن را به هر رستوران دیگری ترجیح می­دهند. رستوران محرم از قدیم­الایام تمرکز بر انواع پلوکباب­های مخصوص گیلانی داشته و در کنار آن، ماهی سفید، ماهی قزل­آلا و همچنین انواع خورشت­های محلی گیلانی را نیز به مشتریان خود ارائه می­کند. البته هنوز هم غذای اصلی این رستوران انواع کباب به سبک گیلانی است و خورشت­های گیلانی نیز در کنار غذاهای دیگر سرو می شوند. نشانی رستوران محرم رشت، بلوار امام خمینی، تقاطع خیابان منظریه و شماره تماس آن ۳۳۶۶۶۰۹۰-۰۱۳ است.

۵. شکم الملوک:

عنوان بعدی در فهرست بهترین رستوران غذای محلی رشت، مربوط به رستوران شکم الملوک است که مجموعه­ای بزرگ و متنوع از انواع غذاها و نوشیدنی­ها را ارائه می­کند. این رستوران انواع غذاهای فست فودی، انواع خوراک­های فرنگی، انواع غذاهای ایرانی و انواع غذاهای محلی گیلان را به صورت یکجا در یک مجموعه بزرگ به مشتریان خود ارائه می­کند و در کنار تمام این­ها، انواع نوشیدنی­ها، دسرها و منوی کافه را نیز با خود به همراه دارد. نشانی رستوران شکم­الملوک رشت، بلوار منظریه، هتل بزرگ کادوس «رستوران شکم الملوک» و شماره تماس آن ۳۳۳۶۵۰۷۵-۰۱۳ است.

۶. افشار:

رستوران افشار واقع در جاده جیرده رشت، یکی دیگر از رستوران­هایی است که تمرکز آن بر روی غذاهای سنتی و محلی گیلان است. در این رستوران شاهد تنوع گسترده­ای از خورشت­ها و غذاهای گیلانی هستیم؛ به طوری که به عنوان مثال، تنها ۱۰ نوع مختلف از خورشت فسنجان در منوی آن وجود دارد. دیگر خورشت­های گیلانی که در کمتر رستورانی می­توانید آن را مشاهده کنید نیز در منوی این رستوران خاص وجود دارد. دسرهای محلی مانند رشته خوشکار، کدو محلی، کویی کاکا و… را نیز در کنار انواع چای و دمنوش محلی می­توانید در منوی این رستوران در اختیار داشته باشید.

جمع بندی:

در رشت رستوران­های غذای محلی بسیاری وجود دارد و برای صرف یک وعده غذای محلی در این شهر، انتخاب­های بسیاری پیش رو خواهید داشت. با این حال در این مطلب سعی کردیم فهرستی از بهترین رستوران غذای محلی رشت را برای شما گرد هم آوریم تا اگر شما نیز مانند مردم این شهر سلیقه­ای سخت پسند دارید، بتوانید به بهترین­ها دسترسی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید