معرفی مسجد جامع ماله بزرگترین مسجد کشور مالدیو

مسجد جامع ماله

مالدیو کشوری مسلمان نشین بوده و مساجد از جاذبه های گردشگری آن می باشد. مسجد جامع مالدیو یا مسجد ماله در شهر ماله قرار گرفته و به عنوان بزرگترین مسجد این کشور شناخته میشود. این مسجد در پایتخت کشوری کم جمعیت و کم ارتفاع که ۱.۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، واقع شده است.
این مسجد مدتی در تعطیلی به سر می برد تا اینکه در سال ۱۹۸۴ توسط مومن عبدالغیوم رئیس جمهور وقت این کشور دوباره فعالیت خود را آغاز کرد. گنجایش مسجد ماله در هنگام اقامه نماز به ۵۰۰۰ نفر میرسد و از نظر ظرفیت مسجد بزرگی به حساب می آید.

مسجد جامع ماله
این مسجد از جاذبه توریستی و دیدنی مالدیو است و برای مردم این جزیره قداست بالایی دارد و از آن جایی که دین رسمی کشور مالدیو اسلام است، این مسجد قطب مذهبی کشور مالدیو به شمار می رود.
قدمت این مسجد که با نام مسجد سلطان نیز شناخته میشود به ۱۶۵۶ میلادی میرسد. معماری سازه این مسجد بدون شک یکی از زیبایی های این جزیره به حساب می آید؛ دیوار های سفید، گنبد و مناره های طلایی که از کیلومتر ها دور تر از روی قایق ها و کشتی ها و حتی سوار بر هواپیما از فراز آسمان چون مرواریدی میدرخشد و گنبد طلایی آن هر مسافری را به سمت خود می کشاند.اگر در ماله حضور داشتید و به دنبال مکانی برای اقامه نماز بودید، حتما سری به این مسجد بزنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید