معرفی موزه تمدن آناتولی آنکارا

موزه تمدن آناتولی آنکارا

تریپ آنلاین-موزه تمدن آناتولی در شهر آنکارا در مرکز محله آناتولی قرار دارد.
این موزه آثار تاریخی و فرهنگی بسیار غنی را در خود جای داده است به طوری که تمام تاریخ و فرهنگ دیده شده در این موزه متعلق به آثار برگرفته شده از شهر آنکارا می باشد چرا که تمام آثار موجود در  آناتولی از حفاری های شهر آنکارا به دست آمده است.
عناصر تاریخی موجود در موزه روایت کننده ی قصه های تاریخی و شاهد رویداد ها در شهر آنکارا بوده اند.
موزه تمدن آناتولی در قلعه قدیمی آنکارا و در یک بازار سرپوشیده قدیمی واقع شده است. این بازار سر پوشیده به شش قرن پیش تعلق دارد. خود موزه آناتولی ساختمان و بناهای قدیمی مانند مسافرخانهای کورشونلو و بازار محمد پاشا را شامل می شود و آثار تاریخی از دوران مختلف تاریخ مانند عثمانی ها، نوسنگی، آشوریان و سلجوقیان را در ۵۸ قسمت موزه به نمایش گذاشته اند.
موزه تمدن آناتولی شامل دو طبقه می شود که در طبقه اول آن آثار امپراطوری رومی ها و یونانی دیده می شود. همچنین آثاری از کول تپه گوردین در این مجموع وجود دارد که در واقع کول تپه همان جایی بود که آشوریان در آن داد و ستد می کردند. به علاوه وسایل و ابزار فلزی که به دوران اوارتوها مربوط می شود نیز در موزه تمدن آناتولی وجود دارد.
در سال ۱۹۹۷ موزه آناتولی جایزه موزه سال را از اروپا دریافت کرد که جزو افتخارات موزه تمدن آناتولی به حساب می آید.
اگر با تور ترکیه به آنکارا سفر کرده اید و وقت کافی دارید با آرامش از موزه آناتولی بازدید کنید. برای این کار بهتر است صبح به آنجا بروید ولی اگر تمایل دارید در دیگر فعالیت های جاری اطراف موزه شرکت کنید بهتر است در ساعت های شلوغی یا در روزهای که مراسم ها،کنسرت ها و جشنواره ها برگزار میشود به دیدن موزه آناتولی بروید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید