فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی

فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی

فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی تنها فرودگاه دهلی نو می باشد و بزرگترین فرودگاه هند از لحاظ ترافیک مسافری به شمار می رود. این فرودگاه که در ارتفاع ۲۳۷ متری از سطح دریا واقع شده است، یک باند فرود آسفالت با طول ۳۸۱۰ متر دارد.
آمار مسافران فرودگاه ایندیرا گاندی از سال ۲۰۰۷ تا کنون دو برابر شده است که پیش بینی می شود این آمار در آینده نیز افزایش پیدا کند.
این فرودگاه بین المللی در منطقه ی پالام دهلی نو قرار گرفته است و به همین دلیل در گذشته با نام پالام شناخته می شد اما بعد ها نام فرودگاه به یاد اولین نخست وزیر زن هند، ایندیرا گاندی، تغییر پیدا کرد.
فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در فاصله ی ۱۵ کیلومتری جنوب غربی ایستگاه قطار دهلی نو واقع شده و فاصله ی آن با مرکز شهر ۱۶ کیلومتر می باشد.
این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ با جا به جایی ۵۷ میلیون مسافر توانست جایگاه بیست و یکمین فرودگاه پرتردد جهان و دهمین فرودگاه پرتردد آسیا را به خود اختصاص دهد.
فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دارای ۳ ترمینال مسافربری می باشد که دو ترمینال آن برای پروازهای داخلی و ترمینال شماره ۳ برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.این فرودگاه بین المللی به مقاصدی همچون دبی، لندن، ابوظبی، سنگاپور و ایران پرواز های متوالی دارد. پروازهای داخلی این فرودگاه نیز عمدتا از شهرهای بزرگ هند از جمله بمبئی، چنای و حیدرآباد صورت می گیرد.
از امکانات و تسهیلات رفاهی فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی می توان دسترسی به اینترنت وای فای رایگان با سرعت بالا، سالن استراحت، خدمات اورژانسی و پزشکی، پارکینگ مخصوص افراد معلول و چندین رستوران و کافه را نام برد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید