فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه بین المللی کوالالامپور که در فاصله ی ۵۰ کیلومتری از شهر کوالالامپور واقع شده است یکی از مهم ترین فرودگاه های آسیایی به شمار می رود.
فرودگاه بین المللی کوالالامپور در سال ۱۹۹۸ و در زمان نخست وزیری دکتر ماهاتیر محمد افتتاح شد. این فرودگاه که در سال ۲۰۰۶ توانست عنوان بهترین فرودگاه آسیا و سومین فرودگاه جهان را از سوی موسسه AETRA از آن خود کند در ابتدای فعالیتش با مشکلات زیادی روبرو بود که توانست به خوبی بر آن ها غلبه کند.
فرودگاه بین المللی کوالالامپور دارای ۲ باند ۴۰۰۰ متری به عرض ۶۰ متر بوده که امکان نشستن و برخاستن ۱۲۰ هواپیما را مهیا می کنند.
این فرودگاه ۵ طبقه دارای دو پایانه بوده که پایانه اصلی آن بین دو باند قرار دارد.
برج مراقبت ۱۳۰ متری این فرودگاه دومین برج مراقبت بلند دنیا محسوب می شود که به شکل مشعل المپیک طراحی شده است.

 

سیستم حمل و نقل

 

قطار های اکسپرس

 

سریع ترین راه برای رفت و آمد به فرودگاه بین المللی کوالالامپور قطار های اکسپرس هستند که در مدت زمان ۲۸ دقیقه شما را به مقصد می رسانند. برنامه حرکت این قطار ها در ساعات شلوغ هر ۱۵ دقیقه و در ساعات خلوت هر ۲۰ دقیقه است.

 

اتوبوس

 

ارزانترین روش برای دسترسی به فرودگاه بین المللی کوالالامپور استفاده از اتوبوس است که بلیت آن را می توانید در طبقه دوم ساختمان ترمینال اصلی تهیه کنید.

 

تاکسی

 

در بیرون فرودگاه تاکسی ها با رنگ های مختلفی وجود دارند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. از میان آن ها تاکسی های قرمز رنگ ارزان تر هستند و تاکسی های آبی رنگ چون جدید تر و راحت تر هستند گران تر هستند.

 

امکانات رفاهی

 

در فرودگاه بین المللی کوالالامپور فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که می توانید ساعت ها در آن ها گشت و گزار کرده و احساس خستگی نکنید.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید