خطرناک ترین فرودگاه جهان کجاست؟

فرودگاه لوکلا نپال

لوکلا همانطور که به عنوان خطرناک ترین فرودگاه در نپال شناخته شده است، به عنوان شلوغ ترین فرودگاه هم نام برده می شود. تعداد زیاد علاقمندان برای صعود به اورست، این فرودگاه را به عنوان معبر اصلی برای ورود و خروج به این منطقه تبدیل کرده است.
باند فرودگاه لوکلا در سال ۱۹۶۴ توسط سر ادموند هیلاری که کوهنوردی اهل نیوزلند بود و اولین نفر صعود کننده به اورست است، ساخته شد. این باند در سال ۲۰۰۱ مورد بازسازی قرار گرفت.
باند این فرودگاه تنها ۵۲۷ متر طول دارد که در مقایسه با باند شمالی هیترو که ۳۹۰۲ طول دارد، حیرت انگیز است.
از آنجایی که لوکلا در ارتفاع ۹.۵۰۰ فوتی از سطح دریا قرار گرفته و در ارتفاع بالا، چگالی هوا پایین تر است، هواپیما برای نشستن روی باند این فرودگاه نیازمند سرعت بالا برای فرود آمدن است. در نتیجه کوتاه بودن باند فرودگاه می تواند خطرناک باشد زیرا خلبان فضای محدود تری برای فرود هواپیما در اختیار دارد.
فرودگاه لوکلا علاوه بر خطرناک بودن باند و واقع شدن در ارتفاع بالا، چشم انداز ترسناکی هم دارد. در انتهای باند دیواری از جنس سنگ وجود دارد که اگر هواپیما به موقع متوقف نشود قطعا آن دیوار سنگی متوقفش خواد کرد. از طرف دیگر هنگام بلند شدن هم، اگر خلبان نتواند به موقع از زمین بلند شود در کوهستان سقوط خواهد کرد.
علاوه بر موارد ذکر شده آب و هوا نیز در خطرناک بوده این فرودگاه اثرگذار است. آب و هوا در این منطقه به شدت متغیر است و پوشش ابر می تواند بسیار شدید باشد. اگرچه این وضعیت خطرناک نیست اما می تواند خاطر مسافران را بیازارد و آنان را مضطرب کند.
متاسفانه یک سقوط در ۲۸ می ۲۰۱۷ این فرودگاه را به عنوان خطرناک ترین فرودگاه جهان در مرکز توجه قرار داد.
اگر قصد صعود به اورست را دارید بهتر است برای رفتن، به جای پرواز، سفر زمینی را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید