خوردنی های معروفی که در سفر به ترکیه باید امتحان کنید

ترکیه یکی از کشورهایی است که به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می شود. این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی خود، خوراکی و غذاهای متنوع و خوشمزه ای ارائه می دهد که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند. در این مقاله به بررسی برخی از غذا و خوراکی های معروف ترکیه که باید حتماً در سفر به این کشور امتحان کنید، می پردازیم.

ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقمندان به غذاهای خوشمزه و متنوع است. اگر شما هم به تجربه غذاهای محلی و سنتی یک کشور جدید علاقه دارید، حتماً باید در سفر به ترکیه با تورهای گردشگری شرکت گردشگری آریسا پرواز است این غذاها را امتحان کنید:

کباب ترکی

اولین غذایی که باید در ترکیه امتحان کنید، کباب است. کباب یکی از غذاهای محبوب و معروف در ترکیه است که از گوشت گاو، گوسفند یا مرغ تهیه می شود و با انواع ادویه و سس های خاص سرو می شود. این غذا را معمولاً با نان یا برنج سرو می کنند. توصیه می کنیم در تور استانبول حتما کباب ترکی را امتحان کنید.

کباب را ما ایرانی ها به خوبی می شناسیم اما نکته ای که در رابطه با این غذا وجود دارد این است که فرهنگ و آداب غذایی مردم کشورهای مختلف بر روی کباب تاثیر گذاشته است.

برای مثال کباب هایی که در ترکیه، امارات یا ایران طبخ می شوند با یکدیگر متفاوت هستند. این نکته هم قابل ذکر است که با مدرن شدن سیستم زندگی، کبابها هم کمی مدرن شده اند، به این معنا که حالا شاهدیم که ساندویچ کبابها هم طرفداران زیادی پیدا کرده اند؛ این موضوع در رابطه با دونر در ترکیه به وضوح دیده می شود.

از آنجایی که ایرانی ها هم عاشق کباب هستند، بنابراین در سفر به ترکیه حتما فهرست کباب های جذاب و خوش طعم ترکی زیر را همراه داشته باشید. امتحان کردن حداقل یکی دو تا از این کباب های بسیار خوشمزه در یکی از رستوران های استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم.

دوندورما

فروشندگان بستنی ترکیه تلاش می کنند تا بستنی هایشان طعمی طبیعی داشته باشد و در عین حال بیان کننده ی سنتهای آنان باشد و کمتر از دستگاه های پیچیده برای آماده سازی و سرو آن استفاده کنند.  افراد بسیاری معتقد هستند که بستنی هایی که در این کشور تولید می شوند در دنیا بی نظیر هستند و ترکیه بهشت عاشقان بستنی است.

نان سیمیت

نان سیمیت یک نان سنتی ترکی است که از نوع نان های حجیم می باشد و در فر تهیه می شود. این نان به عنوان یک میان وعده یا وعده صبحانه یا عصرانه تهیه می شود. همچنین در شهرهای ترکیه سیمیت توسط دست فروش ها در خیابان به فروش می رسد. این نان بافت پوک و توخالی دارد که وجود خمیر مایه باعث این بافت نرم لطیف می شود.

ماست

با وجود این که ماست در بسیاری از کشورهای آسیایی پرطرفدار است اما توصیه می شود که ماست های محلی را در ترکیه نوش جان کنید، چون ترکها از برترین آشپزان در زمینه ی به دست آوردن ماست هستند.

جالب است بدانید که ماست یکی از پر مصرفترین خوراکیها در ترکیه است و آمارها نشان داده اند که مردم این کشور به صورت سالانه بیش از ۲ میلیون تُن ماست مصرف می کنند.

گلاب

گل محمدی و گلاب در ترکیه نیز کاربرد زیادی دارد، اگر لوکوم ها یا سایر شیرینی های ترک را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که گل محمدی و چاشنی های مربوط به آن نقش بسزایی در شیرینی های ترکی دارند. بسیاری از گل محمدی هایی که در شهرهای مختلف ترکیه استفاده می شوند در آنتالیا کاشت و برداشت می شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند. پس اگر با تور آنتالیا پرواز دارید از گلاب های این شهر زیبا غافل نشوید.

عسل و مربا

اگر اهل صبحانه های مفصل نیستید، پیشنهاد می کنیم که حتما مربا و عسل را در این سرزمین امتحان کنید و از دست ندهید. عسل، مربا، مارمالاد، خیار و گوجه، پنیر و سرشیر، انواع نان و … تنها بخش کوچکی از صبحانه های رنگین مردم ترکیه است. حتما شما هم تعریف صبحانه های مفصل ترکیه را شنیده اید. می گویند مردم ترکیه طوری صبحانه را آماده می کنند و برایش وقت در نظر می گیرند که حتی افراد خواب آلودی که برای صبحانه آماده می شوند، شگفت زده شده و برای میل کردنش هیجان زده شوند

 آجیل و میوه

خوراکی هایی همچون سیب، انجیر، گیلاس، توت فرنگی، هلو، خربزه، هندوانه، پرتقال ماندارین، سیب، شاه بلوط، گردو، پسته، زیتون، عدس، نخود، لوبیا سبز، فلفل، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، چغندر و عسل به وفور در میهمانی ها و صبحانه های ترکیه مصرف می شوند و خوردن آنها را به شما توصیه می کنیم.

نباید نادیده گرفت که همیشه خوراکی هایی همچون نوتلا یا مربا بخشی از صبحانه های مردم ترکیه به شمار می آیند اما از سوی دیگر باید توجه کرد که میزان مصرف میوه و آجیل نیز در بین مردم ساکن در ترکیه زیاد است. پس در تور آنتالیا یا استانبول خود حتما خوردن این موارد را در لیست برنامه سفر خود قرار دهید.

باقلوای استانبولی

اگر مسافر تور ترکیه هستید حتما از پکیج های تور گردشگری شرکت آریسا پرواز استفاده کنید. سفر با این تور به شما تجربه خوردن باقلواهای ترکیه با انواع و اقسام طعم را میدهد. باقلوا استانبولی خانگی یکی از شیرینی های خوشمزه و محبوب ترکیه ای می باشد و امروزه در سر تا سر جهان این باقلوای ساده و خانگی را درست می کنند. باقلوا استانبولی معمولا با خمیر یوفکا و با مواد میانی دلخواه نظر گردو، پسته و … درست می شود.

این شیرینی در فهرست ده غذای معروف دنیا نیز قرار دارد. باقلوا ترکی که آن را باقلوا استانبولی هم می گویند یک دسر شیرینی لایه ای است که از خمیر فیلو درست می شود که با آجیل خرد شده پر شده و با شربت یا عسل شیرین شده است.

ترشی

سرزدن به ترشی فروشی های ترکیه، می تواند تجربه ی جالبی باشد. هیچ چیز جلودار مردم ترکیه برای ترشی انداختن نیست، آنها از مواد غذایی بسیار متنوعی در ترشی هایشان استفاده می کنند و همین موضوع باعث شده فروشگاه هایی که عرضه کننده ی ترشی هستند هوش از سر گردشگران تور ترکیه ببرند.

پیده

پیده نام نوعی غذاست که ایرانیان به آن پیتزای ترکی هم می گویند. پیده اگر به صورت سنتی و اصیل خود طبخ شود باید در تنورها و اجاق هایی به عمل بیاید که سوختشان چوب باشد.

شکل ظاهری پیده نیز با پیتزا متفاوت است زیرا خمیر آن را به گونه ای خاص (شبیه به قایق) فرم می دهند. به طور کلی اگر تجربه ی خوراکی های جدید برای شما جالب است، پیده می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

شاید برای ما ایرانیان دیدن تخم مرغ روی پیتزا کمی عجیب و شاید ناخوشایند باشد اما آشپزان ترک معتقد هستند که تخم مرغ باعث شاداب نگه داشتن مواد داخل پیده می شود.

در این مطلب بهترین و مهمترین خوراکی ها و خوردنی های ترکیه را معرفی کردیم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید و جالب بوده باشد و در سفر بعدی خود به ترکیه حتما آن ها را امتحان کنید!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید