مراحل سوار شدن به هواپیما

مراحل سوار شدن به هواپیما

سرعت بالا، راحتی و امکانات مناسب را می توان از مزایای مسافرت با هواپیما برشمرد. اما در مقابل این مزایا مراحل طولانی و نسبتا پیچیده ی سوار شدن در هواپیما، قرار دارد که می تواند موجب سردرگمی افراد شود. آشنایی با مراحل سوار شدن به هواپیما برای افرادی که قبلا تجربه ی آن را نداشته اند، مفید بوده و آن ها را برای انجام این مراحل آماده می کند.
در این مطلب سعی شده مراحل سوار شدن به هواپیما از ابتدا تا به انتها را به زبانی ساده برایتان شرح داده شود.

مرحله Check-in و دریافت کارت پرواز

اولین کاری که باید برای آغاز سفرتان انجام دهید چک-این کردن و دریافت کارت پرواز است. برای انجام این کار باید به باجه های مخصوص ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید مراجعه کرده و با نشان دادن بلیط و مدارک خود، کارت پرواز را دریافت نمایید.
البته امروزه بسیاری از شرکت ها امکان انجام این مرحله را به صورت آنلاین فراهم کرده اند و شما می توانید با مراجعه به باجه های مخصوص داخل فرودگاه این کار را انجام داده و یکی از مراحل طولانی پشت سر بگذارید.

تحویل بار

چنانچه وسایل زیادی به همراه نداشته باشید می توانید مستقیما به گیت پرواز مراجعه کنید اما اگر به سفر خارجی می روید قطعا چمدانی همراهتان است که باید آن را به قسمت بار تحویل دهید. هنگام تحویل بار برچسبی روی چمدانتان چسبانده می شود که باید تا پایان سفر باقی بماند زیرا این برچسب دربردارنده ی اطلاعات شخصی شما است.

پیدا کردن گیت پرواز

مرحله سوم پیدا کردن گیت پرواز است که معمولا با یک شماره مشخص می شود و با نگاه کردن به کارت پرواز خود می توانید آن را پیدا کنید. با دانستن شماره گیت می توانید از روی تابلوهای راهنمای داخل فرودگاه، گیت مورد نظرتان را پیدا کنید. اگر از طریق تابلوها موفق به پیدا کردن گیت نشدید می توانید از کارکنان فرودگاه بخواهید تا راهنماییتان کنند.

سوار شدن به هواپیما

حال که تمام مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته اید نوبت به مرحله ی آخر یعنی سوار شدن به هواپیما می رسد.
با اعلام باز شدن شدن گیت پرواز می توانید به گیت مربوطه مراجعه کرده و با نشان دادن کارت پرواز و پاسپورت خود و البته عبور از بخش امنیتی، سوار هواپیما شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید