در تور استانبول چطور به مسجد سلیمانیه برویم

در تور استانبول چطور به مسجد سلیمانیه برویم

استانبول شهری توریستی با تاریخی مذهبی است. این شهر با مکان‌های گردشگری بی‌نظیر خود توانسته در صنعت گردشگری بسیار موفق شود. سالانه هزاران مسافر به خاطر آب‌وهوایی معتدل و بهاری، جاذبه‌های گردشگری مختلف و متنوع، پاساژها و مراکز خرید جذاب و… به استانبول سفر می‌کنند. در همین راستا آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های فروش تور و بلیط روی فروش تور استانبول تمرکز می‌کنند و در سال چندین تور مختلف استانبول را ارائه می‌دهند تور ارزان استانبول و تور لحظه آخری استانبول. شما می‌توانید نسبت به سلیقه خود یکی را انتخاب و به استانبول سفر کنید.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در استانبول از مسجدهای جامع این شهر است که در سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ ساخته شد. این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر استانبول و یکی از نمادهای این شهر محسوب می‌شود. گنبد مسجد ارتفاعی برابر با ۵۳ متر و قطری معادل ۲۷.۵ متر دارد. همان‌طورکه از اسمش پیدا است این مسجد توسط سلطان سلیمان ساخته شد تا بتواند قدرتش را به رخ دنیا بکشد. معمار این بنا میمار سینان نام داشت که یکی بهترین و برجسته‌ترین معمارهای زمان خود بود و شهرت خاصی میان مردم استانبول داشت.

شهرت این مسجد در سال‌های اخیر بیشتر شده و تاثیر آن را می‌توان فیلم و سریال‌های ترکی دانست. همچنین به‌دلیل نورپردازی فوق‌العاده که آرامشی خاص را بر فضا حاکم می‌کند، گردشگران و توریست‌های زیادی در سال از این مکان دیدن می‌کنند. مسجد سلیمانیه به قدری بزرگ بوده که حمام، مدارس فقه اسلامی، بیمارستان، مهمان‌خانه، مدرسه طب را در خود جای داده است. علاوه‌براین یک رستوان زیبا و خاص دارد که غذاهای لذیذ ترکی در آن سرو می‌شود.

تخریب مسجد سلیمانیه

این مسجد بزرگ حوادث تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته است. آتش‌سوزی بزرگِ سال ۱۶۶۰ میلادی، گریبان‌گیر مسجد سلیمانیه شد و به آن صدمات جدی وارد کرد. البته در زمان سلطان محمد چهارم بخش‌های آسیب‌دیده‌ ترمیم شد تا مسجد سلیمانیه مثل الماسی در میان مکان‌های دیدنی استانبول بدرخشد. باوجوداین تاثیری از سبک معماری باروک در اثر بازسازی در مسجد دیده می‌شود که طرح اولیه آن را تغییر داده است.

دومین صدمه در سال ۱۷۶۶ میلادی به این مسجد تاریخی وارد شد. این بار زلزله صدمه جبران ناپذیری به مسجد سلیمانیه وارد کرد که یک اثر تاریخی بود. تعمیرات پس‌ از این زلزله مسجد را احیا کرد؛ اما معماری اولیه آن دستخوش تغییرات جدی‌تر شد و مسجد سلیمانیه دیگر آن مسجد سابق نشد.

صدمات جدی مسجد سلیمانیه استانبول به همین دو بار ختم نمی‌شود. در زمان جنگ جهانی دوم حیاط مسجد به مکانی برای انبار اسلحه و مهمات تبدیل‌ شده بود. با آتش گرفتن مهمات جنگی، ضربه سوم به این بنای شگفت‌انگیز وارد شد و چیزی نمانده بود که مسجد سلیمانیه به‌طور کامل از بین برود؛ اما دوست‌داران معماری، بازهم در سال ۱۹۵۶ میلادی مسجد سلیمانیه را احیا کردند تا آثار تاریخی ترکیه را تمام و کمال حفظ کنند. اگر از تور استانبول برای سفر استفاده می‌کنید حتما از این بنا دیدن فرمایید.

قبل از سفر به استانبول این نکات را درنظر بگیرید

تاریخ انقضای پاسپورت خود را حتما چک کنید. وضعیت آب‌وهوای استانبول را در آن فصل بررسی کرده تا بتوانید لباس‌های مناسب فصل را با خود ببرید. پول خود را قبل از سفر تبدیل کنید تا در سفر به مشکل نخورید. اگر نیاز به داروی خاصی دارید، حتما نسخه پزشک را همراه داشته باشید. بررسی کنید که تور استانبول شما را به مکان‌های دیدنی این شهر می‌برد؛ در صورت نداشتن این ویژگی خودتان از مکان‌های دیدنی بازدید کنید.

تفریح در استانبول

بسیاری از مردم دوست دارند هنگام سفر به استانبول تفریحات رایگانی انجام دهند و سفری کم خرج‌ و خاطره‌انگیز داشته باشند. از تفریحات بدون هزینه در استانبول می‌توان به موزه مدرن استانبول (در روزهای پنچ‌شنبه مجانی است)، قدم زدن روی پل گالاتا، محله رنگارنگ بالات، بوسفر معروف و زیبا، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا، گالری‌های هنری همیشه رایگان خیابان استقلال، بازدید از مسجد تاریخی زِیرِک استانبول، سالت گالاتا، مسجد آبی، موزه ی نقاشی، چترهای رنگی خیابان کاراکوی، واگن‌های برقی، موزه شخصی پرا، بازار محلی بومونتی، پارک سر سبز ییلدیز، موسیقی زنده و… اشاره کرد. این سری تفریحات سفر بودجه شما را تا حدممکن حفظ خواهد کرد.

جاذبه‌های دیدنی استانبول

نیمی از استانبول در اروپا و نیم دیگر آن در آسیا واقع شده؛ همین موقعیت مکانی باعث شده نقش مهمی در جنگ‌های تاریخ داشته باشد. در این شهر اکثر مردم مسلمان و به‌طورخاص اهل سنت هستند؛ به همین دلیل بسیاری از مکان‌های دیدنی و گردشگری این شهر را مساجد تشکیل داده‌اند. از جمله مکان‌های دیدنی استانبول می‌توان به مسجد رستم پاشا، مسجد آبی و مسجد جدید اشاره کرد. مساجد زیبای این شهر توریست پسند هر ساله با استقبال گسترده گردشگران روبرو می‌شوند.

استانبول بزرگ‌ترین شهر در کشور ترکیه و یکی از اصلی‌ترین مقاصد توریستی میان گردشگران ایران و جهان به‌شمار می‌رود. این شهر به‌دلیل معماری خاص و منحصربه‌فرد خود در جذب توریست و گردشگر موفق بوده است.

در تور استانبول چطور به مسجد سلیمانیه برویم

در تور استانبول چطور به مسجد سلیمانیه برویم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید