در سفر به روسیه با تور، از جاهای دیدنی زیر بازدید کنید

اگر بخواهید از بناهای پرعظمت و باشکوه، معماری‌های عجیب و غریب و دیدنی‌های تاریخی لذت ببرید، بدون شک روسیه یک مقصد سفر عالی برای شما خواهد بود. البته که روسیه کشور پهناوری است و به همین راحتی نمی‌توان همه جاذبه‌های آن را دید. به همین دلیل هم در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم روی جاذبه‌های دو شهر مهم روسیه یعنی سنت پترزبورگ و مسکو تمرکز کنیم که اصولا تورهای مسافرتی برای این دو شهر برقرار می‌شود و آنقدر دیدنی دارند که از دیدن سایر نقاط روسیه بی‌نیاز شوید.

در سفر به روسیه با تور، از جاهای دیدنی زیر بازدید کنید

جاذبه‌های مسکو

به عنوان پایتخت روسیه، مسکو مهم‌ترین شهر روسیه محسوب می‌شود. البته این شهرت تنها به دلیل مسائل سیاسی نیست و آثار هنری، معماری باشکوه و فوق‌العاده و سمفونی‌ها و نمایش‌های باله مهم‌ترین چیزهایی هستند که مشکو را جذاب و دیدنی کرده‌اند. مکان‌های زیر مهم‌ترین جذابیت‌های مسکو هستند که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید:

میدان سرخ

میدان سرخ احتمالا یکی از اولین مکان‌هایی است که در تور روسیه از آن بازدید می‌کنید. این میدان بدون شک اصلی‌ترین و محبوب‌ترین میدان شهر است و جالب است بدانید مهم‌ترین خیابان‌های مسکو هم از همین میدان شروع می‌شوند. کلمه سرخ در روسی به کلمه میدان شباهت زیادی دارد، اما یک دلیل نامگذاری دیگر هم وجود ساختمان‌های آجری قرمز دورتادور میدان است. با ایستادن در این میدان می‌توانید تعدادی از بهترین بناهای دیدنی مسکو را در اطراف خود ببینید و از معماری فوق‌العاده قضا لذت ببرید.

جاهای دیدنی تور روسیه

کاخ کرملین

کرملین بدون شک هسته تاریخی و سیاسی مسکو است که در قلب شهر قرار گرفته است. این کاخ اولین بار در قرن دوازدهم و به عنوان یک قلعه مستحکم ساخته شد و حالا به یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های پایتخت روسیه تبدیل شده است. خود کلمه کرملین به معنی شهر مستحکم است و وجود المان‌های قرون وسطایی در معماری آن را جذاب‌تر کرده است. این کاخ در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار دارد.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل یادگاری از تاریخ پر فراز و نشیب این شهر است. این بنا که در کنار میدان سرخ قرار گرفته است یک تضاد جذاب با سایر ساختمان‌های آن محدوده دارد و جالب است که از حوادثی مانند چندان آتش سوزی، تهاجم ناپلئون و تخریب کلیساها در زمان استالین جان سالم به در برده است. معماری این بنا شما را حیرت زده می‌کند و شگوه و عظمت بنا قطعا ارزش سفر به مسکو را دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این ساختمان، رنگ‌های زیبا و تزئینات طلایی و مربوط به نمادهای ارتدکس است.

تالار بولشوی

اگر می‌خواهید جنبه هنری و جادویی مسکو را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم یک بلیت برای اجرا در تالار بلشوی را خریداری کنید. تاریخ این تالار نمایش به سال‌ ۱۷۸۰ می‌رسد، هرچند که طی یک آتش سوری تا حدود زیادی تخریب شده و دوباره بازسازی شد. این تالار قطعا شما را به یاد رمان‌‌های کلاسیک روسیه و شکوه نمایش‌های فوق‌العاده آن زمان می‌اندازد. این سالن اکنون میزبان بهترین نمایش‌های مسکو است و از مخمل قرمز تا لوسترها و جزئیات جذاب، همگی ارزش دیدن را دارند.

جاذبه‌های سنت پترزبورگ

مکان های دیدنی تور روسیه

سنت پترزبورگ دومین شهر مشهور و پربازدید روسیه است که گنجینه‌ای واقعی از جاذبه‌ها و تجربیات برای ارائه به مسافران دارد و با هر سلیقه‌ای می‌توانید از دیدن این شهر لذت ببرید. می‌توانید از کاخ‌های دیدنی امپراتوری دیدن کنید، به موزه‌های خاص و جذاب بروید و یا در کنار رودخانه‌ها و کانال‌های باشکوه شهر راه بروید یا قایق سواری کنید. موارد زیر تعدادی از جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا هستند:

موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ دومین موزه بزرگ هنری جهان است. این موزه اولین بار با یک کلکسیون کوچک از کاترین کبیر در ۱۷۶۴ تاسیس شد که شامل آثاری از هنرمندان بزرگی مانند رامبراند بود. این موزه در طول تاریخ گسترش یافت و اکنون مجموعه‌ای عظیم از انواع نقاشی، مجسمه، آثار تزئینی کوچک و بزرگ و المان‌هایی از فرهنگ روسیه را دارد. البته ممکن است با صف‌های طولانی در مقابل این موزه روبرو شوید که با توجه به اهمیت بالایی که دارد طبیعی به نظر می‌رسد.

کاخ کاترین

کاخ کاترین یکی دیگر از بناهای محسور کننده و بسیار باشکوه مسکو است. این کاخ در سال ۱۷۱۷ به عنوان کاخ تابستانی کاترین اول ساخته شد، هرچند که بعدها توسط دخترش یعنی الیزابت کوبیده و دوباره ساخته شد. با بازدید از این کاخ می‌توانید سفری به تاریخ روسیه داشته باشید و از لوکس بودن و زیبایی حیرت انگیز این مکان لذت ببرید. معروف‌ترین بخش این کاخ، اتاق کهربا است، فضایی مجلل که از مبلمان و اجزای ساخته شده از کهربا تشکیل شده است، ماده‌ای که زمان ساخت ماخ ۱۲ برابر بیش از طلا قیمت داشت.

کلیسای منجی غرق در خون

ساخت این کلیسا در سال ۱۸۸۳ و به دستور الکساندر سوم شروع شد. مانند سایر بناهای مهم روسیه این بنا هم در اثر زمان و مخصوصا انقلاب ۱۹۱۷ متحمل آسیب‌های فراوانی شد تا این که در سال ۱۹۹۷ بالاخره بعد از بازسازی و مرمت بازگشایی شد و حالا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های روسیه تبدیل شده است. این کلیسا شباهت زیادی به سنت باسیل مسکو دارد و سبک و معماری آن تقریبا به همان شکل است. کاشی‌هایی پرجزئیات رنگ‌های روشن و طلایی جذابیت‌های مهم این موزه‌ هستند که توجه را به خود جلب می‌کنند.

کاخ پترهوف

سنت پترزبورگ چندین کاخ بسیار دیدنی دارد و کاخ پترهوف یکی دیگر از این مکان‌هاست که توسط پیتر کبیر ساخته شده است. این کاخ تا حد زیادی از کاخ ورسای الگوبرداری شده است و یکی از جذابیت‌های مهم آن محوطه دیدنی‌اش است، مخصوصا در فصول گرم که فواره‌های آن منظره بسیار زیبایی را تشکیل می‌دهند. این کاخ دارای چندان باغ و موزه است و از مهم‌ترین جاذبه‌های سنت پترزبورگ محسوب می‌شود.

جمع بندی

روسیه به سادگی کشور تاریخ و شگفتی است. با قدم زدن در جای جای این کشور می‌توانید شکوه و عظمت تاریخ روسیه را احساس کنید و ببینید. مهم‌ترین شهرهای این کشور که بناهای تاریخی و دیدنی بسیار جذابی دارند سنت پترزبورگ و مسکو هستند که در سفر با تور روسیه می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید