قیمت ارز مسافرتی

قیمت ارز مسافرتی

اگر به دنبال آگاهی از قیمت ارز مسافرتی ، بروزترین قیمت دلار و آخرین اخبار ارز مسافرتی ۹۸ هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید.
تا اواخر تابستان ۹۶ ارز مسافرتی به صورت دلاری و به هر مسافر ۵۰۰ دلار تعلق می گرفت. در آن زمان هر دلار در بازار آزاد و صرافی ها ۳۸۰۰ تومان معامله می شد. مسافر پس از خرید بلیط و تور مورد نظر به فرودگاه رفته و پس از check-in می توانست به بانک های واقع در فرودگاه مراجعه کند و با نشان دادن مدارک اقدام به پرداخت ریالی مبلغ ارز نماید و دلار دریافت کند.
بر اساس سیاست های جدید دولت و بانک مرکزی تغییراتی در نوع و نحوه پرداخت صورت گرفته است. ارز نیما یا ارز مسافرتی نیما که توسط سامانه نیما بانک مرکزی اطلاع رسانی می شود در حال حاضر یورو است.
سامانه نیما در ۲۶ بهمن سال ۹۶ جهت تامین ارز مورد نیاز خریداران راه اندازی شد. به طوری که تجار و بازرگانان درخواستی را در این سامانه ثبت و پس از انجام مراحل قانونی و پیگیری ها می توانند نسبت به تامین ارز خود اقدام کنند. سامانه نیما مخفف « سامانه یکپارچه معاملات ارزی » است.
بر اساس قیمت های اعلام شده هر یورو در سامانه نیما در ۱۷ بهمن ۹۷ به مبلغ ۱۳۷۸۰ به فروش می رسد. هر مسافر برای مسافرت به کشورهای همسایه ۵۰۰ یورو و کشورهای دیگر ۱۰۰۰ یورو دریافت می کند.
مدارک لازم جهت دریافت ارز مسافرتی، گذرنامه ، بلیط پرواز و ویزا برای کشورهایی که نیاز به ویزا دارند، است.
قیمت ارز مسافرتی وابسته به نرخ ارز در بازار و سامانه نیما تغییر می کند. نسبت عرضه و تقاضا عامل اصلی تغییرات قیمت بازار ارز به شمار می رود.
با توجه به نوسانات ارزی و حذف یکسری از ارزها در معاملات بانکی باید منتظر ماند تا تکلیف ارز مسافرتی سال ۹۸ مشخص شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید