همه چیز درباره مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

کانادا دومین کشور وسیع جهان، در شمال قاره آمریکای شمالی قرار دارد. در کشور کانادا با مساحت  ۹۹۸۴۶۷۰  کیلومتر مربع حدود چهل میلیون نفر زندگی می کنند.

کشور پهناور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده می باشد. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، بلند ترین مرز زمینی در جهان محسوب می شود. این کشور دارای آب و هوای سرد بوده و در بیشتر نقاط قطبی است؛ بارندگی کافی و بهره برداری مناسب، باعث شده است کانادا از نظر تولید و صادرات محصولات کشاورزی و منابع طبیعی در جایگاه بالایی قرار گیرد. کانادا از ۱۰ استان و ۳ قلمرو برخوردار بوده، پایتخت سیاسی کشور نیز شهر اتاوا می باشد.

زبان فرانسوی و زبان انگلیسی، دو زبان رسمی کشور کانادا محسوب می شوند. طبق آمار سال ۲۰۱۱ تعداد ۱۶۳.۲۹۰ نفر با تبار ایرانی در این کشور زندگی می کنند.

جمعیت مهاجرتی کانادا از مجموع ۱۹۵ کشور است که از مهم ترین آن ها می توان به کشور فیلیپین با ۱۵ درصد، هند ۱۲ درصد، چین ۱۰ درصد، ایران ۳ درصد، پاکستان ۳ دزصد، آمریکا ۲ درصد و … اشاره کرد. این کشور از چندین برنامه مهاجرتی برخوردار است که هر کدام دارای معیاری های خاصی می باشند.

 

مهاجرت به کانادا

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کشور کانادا طی چند سال گذشته با استقبال بی نظیری از طالبان علم و دانش از سراسر جهان رو به رو شده است. این کشور با نظام آموزشی دو زبان فرانسوی و انگلیسی و با استفاده از بالاترین استاندارد های آموزشی و تحقیقاتی روز، امروزه به یکی از اصلی ترین مقاصد اصلی داشنجویان و دانش آموزان برای تحصیل تبدیل شده است. تحصیل در کانادا علاوه بر دستیابی به دانش و مهارت در زمینه های تحلیلی و ارتباطی، تواناهایی همچون فن بیان، ارتقا خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و … را به همراه خواهد داشت. در این کشور دولت و بخش خصوصی از پژوهش حمایت کرده که شامل زمینه های همچون ارتباطات، دارو، کشاورزی، فناوری کامپیوتر و محیط زیست می باشد.

 

ویزای تحصیلی کانادا

 

ویزای تحصیلی به کانادا

هر ساله حدود ۱۳۰۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان وارد کشور کانادا می شوند. برای تحصیل در کانادا مجوز تحصیلی، سندی که از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر می شود، لازم است. برای دریافت این مجوز باید از موسسه آموزشی مورد قبول اداره مهاجرت در کانادا پذیرش گرفت. پس از دریافت این پذیرش، شخص باید معرفی نامه خود را به سفارت کشور کانادا ارسال کرده تا ویزای دانشجویی ارسال شود.

برای اخذ ویزای تحصیلی به کانادا فرد باید دارای شرایطی همچون دارا بودن مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی، قبولی در شرایط مورد نظر رشته که به موسسه آموزشی و رشته مورد نظر بستگی دارد و پرداخت هزینه های تحصیلی بر اساس شرایط مورد نظر موسسه آموزشی باشد. هزینه های مطالبه شده از دانش آموزان و دانشجویان بین المللی بیش تر از هزینه های مطالبه شده از دانشجویان کانادایی است؛ همچنین تحصیل در مقاطع زیر دیپلم در مدارس عمومی برای کانادایی ها رایگان می باشد.

 

ویزای توریستی کانادا

 

ویزای توریستی کانادا

این کشور سالیانه از حدود ۳۵ میلیون بازدید کننده میزبانی می کند. ویزای توریستی یکی از انواع ویزای کانادا می باشد که با هدف گردشگری صادر می شود. ویزای توریستی کانادا به طور کلی به سه دسته ویزای سینگل کانادا، ویزای مولتیپل یا ویزای ۵ ساله کانادا و سوپر ویزای کانادا تقسیم بندی می شود.  دارندگان این ویزا می توانند تا زمان اعتبار ویزای خود بدون هیچ محدودیتی وارد کانادا شوند و هر بار به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند؛ پس در هر ورود متقاضی مجاز به ماندن حداکثر ۶ ماه است.

پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی، مدارک تمکن مالی، ارائه برنامه دید بازدید از کانادا، پرداخت هزینه های قانونی مربوط به اخذ ویزای توریستی کانادا، انجام انگشت نگاری سفارت کانادا و .. از جمله مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا می باشد.

 

ویزای کار کانادا

 

ویزای کار کانادا

سالانه حدود ۲۰۰ هزار نیروی متخصص با ویزای کار موقت وارد کانادا می شوند. ویزای کار کانادا اجازه نمی دهد که فرد به صورت دائم در کانادا زندگی کند، برای این کار باید از طریق مهاجرت، از ساکنین دائم کانادا شد. یکی از روش های اخذ ویزای کشور کانادا، اخذ ویزای کاری است که نیاز به شرایط خاصی دارد. برای داشتن ویزای کار موقت در کانادا مجوز از کارفرما دارای پیشنهاد شغلی و از اداره کار کانادا لازم است.

درخواست فرم مجوز کار، فرم اطلاعات خانواده، پرداخت هزینه، دو قطعه عکس با مشخصات عکس پاسپورت، گذرنامه معتبر، ارائه پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما که عنوان شغلی، حقوق دریافتی و شرایط کاری را شرح دهد، اثبات صلاحیت کار در کانادا و اثبات صلاحیت مالی برای مدت زمان حضور در این کشور از مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید