اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه

در این مقاله سعی شده تا با انواع روش های اقامت ترکیه به خصوص اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری اشاره شود.
ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین دارا بودن آب و هوایی سازگار با روحیه ایرانیان همواره مقصد مهمی برای گردشگران و مهاجران محسوب می شود. وجود مراکز خرید و تفریح گوناگون و همچنین دانشگاه ها و موسسات معتبر بین المللی در این کشور باعث شده تا بیش از پیش مهاجرات را به سوی خود جذب کند. ترکیه کشوری اروپایی آسیایی است که در شمال غرب آسیا قرار دارد قسمت کوچکی از این کشور به اسم منطقه بالکان در اروپا واقع شده است. از شهرهای مهم ترکیه می توان به آنکارا پایتخت این کشور، استانبول ، آنتالیا ، کوش آداسی و ازمیر اشاره کرد. در آخرین سرشماری انجام شده ترکیه دارای جمعیت ۸۲ میلیونی است.

شرایط اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در سال های اخیر مقررات مربوط به اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری تغییرات بسیاری کرده است. در گذشته مبلغ سرمایه مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت ۱ تا ۴ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۱۹ این مبلغ به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه و به تبع آن اقامت این کشور مزایایی برای خود شخص و خانواده اش در پی دارد که به چند مورد به صورت مختصر اشاره می کنیم:
– دریافت پاسپورت کشور ترکیه در مدت زمان تقریبی ۵ ماهه
– امکان سفر به ۱۵۰ کشور جهان بدون نیاز به داشتن ویزا
– خدمات درمانی رایگان برای تمام اعضای خانوده
– تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور ترکیه
این موارد تنها بخشی از مزایای اقامت ترکیه هستند. مزایایی از قبیل سفر به کشورهای حوزه شینگن ، اجباری نبودن خدمت سربازی و … نیز جز مزایای قابل توجه این مدل تابعیت است.
در کنار تمامی مزایا باید به معایب و ریسک های سرمایه گذاری در ترکیه نیز اشاره کرد. ترکیه از نظر سیستم اداری و دولتی بسیار فاسد است. این فساد حتی در سیستم قضایی این کشور نمود بسیار دارد.
البته همکاری های دو جانبه ایران و ترکیه امضای برخی تفاهم نامه ها میان این دو کشور تا حدی سرمایه شما را تضمین می کند.

خرید ملک در ترکیه

روش های اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

ترکیه نیز همانند دیگر کشورهای مهاجر پذیر چندین راه برای اقامت و سرمایه گذاری به شما پیشنهاد می دهد. ثبت شرکت در ترکیه شاید یکی از بهترین و در دسترس ترین روش ها باشد. البته برای ثبت شرکت باید مراحل قانونی آن را طی کنید که در برخی موارد ۴ تا ۵ سال زمان می برد.
اگر به دنبال سریع ترین روش می گردید بهترین گزینه خرید ملک در ترکیه است. در این روش متحمل هزینه بیشتری می شوید ولی سرعت دریافت اقامت بالاتر است.
در مقاله خرید ملک در ترکیه به طور کامل شرایط، مزایا و معایب آن شرح داده شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید