شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان

شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آلمان برای رشته های مختلف و از سوی دانشگاه های گوناگون عرضه می شود. از نکاتی که تحصیل در این مقطع را مورد استقبال قرار داده، امکان تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان، ۲ ساله می باشد و دانشجویان به این ترتیب امکان تحصیل در دانشگاه های با رتبه بالا و رشته های عالی را خواهند داشت. از طرفی بازار کار پررونق پس از تحصیل برای متقاضی فراهم است. دانشجویان حین تحصیل در آلمان، اجازه کار پاره وقت ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته را دارند.

برخی از بورسیه‌های تحصیلی آلمان تنها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اختصاص دارد. البته باید گفت که دانشجویان این مقطع برای دریافت اسکالرشیپ آلمان کار سختی پیش روی خواهند داشت. چرا که تنها برخی از بنیادها و سازمان‌ها به این دسته از دانشجویان بو‌رسیه تحصیلی آلمان را اعطا می‌کنند. از طرف دیگر‌، دانشجوی متقاضی باید از رزومه آکادمیک مناسبی برخوردار باشد تا بتواند در این مقطع بورسیه تحصیلی آلمان را دریافت کند.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان

تعدادی از بورسیه های تحصیلی آلمان که برای مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود، عبارتند از:

بورسیه تحصیلی DAAD

بورسیه تحصیلی DAAD در واقع از بزرگترین سازمان مالی در جهان ارائه می شود و در واقع کمک هزینه ای می باشد که برای کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی بنیاد فردریش ایبرت

این بورسیه برای دانشجویان آلمانی و بین المللی که رزومه علمی بالایی دارند در نظر گرفته شده و کمک مالی حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه به دانشجویان پرداخت می شود.

بورسیه Konrad stiftung

این نوع بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان بین المللی به مدت ۱ سال ارائه می شود.

کشور آلمان به دلیل داشتن مدارک تحصیلی، سبک زندگی و البته برنامه های بدون کنکور در پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و امکان تحصیل رایگان در اروپا، در بین دانشجویان خارجی شهرت جهانی دارد. برای دریافت بورسیه تحصیلی فوق لیسانس آلمان، نیاز به مدرک زبان و رزومه پژوهشی قوی دارد.

بورسیه تحصیلی DeutschlandStipendium

دانشجویان نخبه تمام کشورهای جهان می‌توانند از این نوع بورسیه تحصیلی برای تحصیل در آلمان استفاده کنند. خوشبختانه این بورسیه بدون در نظر گرفتن ملیت اعطا می‌شود و درآمد والدین یا دانشجویان در اخذ این فاند، تاثیری ندارد. دانشجویان با دریافت این نوع بورسیه تحصیلی آلمان می‌توانند تا ۳۰۰ یورو در ماه دریافت کنند.

بورسیه اراسموس

یکی از مشهورترین و بهترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان این بورسیه به‌ شمار می‌آید که برای دانشجویان تمام‌وقت در نظر گرفته شده است. دانشجویان برای دریافت این نوع بورسیه باید امضای دانشگاه مقطع قبلی و دانشگاه آلمان خود در منشور اسکالرشیپ اراسموس را به دست آورند.

بورسیه Bayer Foundations

دانشجویانی که قصد انجام پروژه‌های تحقیقاتی دارند، می‌توانند این نوع بورسیه غیر دولتی را دریافت کنند. به همین خاطر، دانشجوی متقاضی باید از رزومه آکادمیک خوبی برخوردار بوده و پروژه تحقیقاتی او نیز در سطح بالایی قرار داشته باشد.

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان برای مقطع کارشناسی ارشد برای افراد ایرانی ممکن است مراحل مختلفی داشته باشد. در اینجا یک راهنمای کلی برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان برای دوره کارشناسی ارشد برای ایرانیان آمده است:

انتخاب دوره و دانشگاه های آلمان: ابتدا باید دوره و دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. بررسی نیازمندی‌ها و الزامات بورسیه‌ها در دانشگاه‌های مختلف ضروری است.

جمع آوری اسناد: که شامل مدارک تحصیلی، رزومه، نامه تحصیلی، انگیزه‌نامه، گواهی زبان و سایر مدارک مورد نیاز.

آزمون زبان: بسیاری از دانشگاه‌های آلمان برای ورود به دوره‌های ارشد، آزمون زبان معتبری مانند TOEFL یا IELTS را دارند. باید این آزمون‌ها را قبل از ارسال درخواست بورسیه تحصیلی آلمان گذرانده باشید.

ارسال درخواست بورسیه تحصیلی آلمان: پس از انتخاب دوره و دانشگاه، باید به ارسال درخواست بورسیه بپردازید. بسیاری از دانشگاه‌ها یا سازمان‌های بین‌المللی، بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

مصاحبه و انتخاب: پس از بررسی درخواست‌ها، ممکن است برخی از دانشگاه‌ها یا سازمان‌ها مصاحبه با متقاضیان برگزار کنند. سپس افراد منتخب برای دریافت بورسیه انتخاب می‌شوند.

اخذ ویزای آلمان: پس از قبولی و دریافت بورسیه آلمان، باید مراحل مربوط به اخذ ویزای مطلوب و سایر موارد مرتبط با سفر و اقامت در آلمان را طی کنید.

تمکن مالی کافی برای زندگی در آلمان: باید برنامه‌ریزی برای مسائل مالی، اقامت و زندگی در آلمان داشته باشید. که شامل هزینه‌های زندگی در آلمان، اجاره مسکن در آلمان، بیمه‌های بهداشتی و غیره می‌شود.

شروع دوره تحصیلی: پس از اتمام تمامی مراحل، شما می‌توانید به آلمان بروید و دوره تحصیلی خود را آغاز نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان

  1. ۲ قطعه عکس
  2. پاسپورت معتبر آلمان
  3. مدرک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و لیسانس همراه با ریز نمرات
  4. گواهی تمکن مالی کافی
  5. مدارک هویتی و شناسایی
  6. بیمه دانشجویی
  7. مدرک زبان انگلیسی و آلمانی
  8. اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های آلمان
  9. انگیزه نامه
  10. رزومه تحصیلی قوی
  11. تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی آلمان
  12. اثبات وضعیت مدنی (شناسنامه، گواهی ازدواج، شناسنامه کودکان، گواهی فوت همسر)
  13. کپی ویزاهای قبلی (در صورت وجود)
  14. اثبات محل اقامت در آلمان (شما باید ثابت کنید که در طول تحصیل در آلمان جایی برای اقامت دارید).
  15. انگیزه‌نامه: از طریق انگیزه‌نامه دلیل انتخاب دانشگاه، برنامه تحصیلی و هدف خود را توضیح دهید.

سخن پایانی

با توجه به مطالب فوق، می‌توان به نتیجه‌ای مبنی بر شرایط بورسیه تحصیلی آلمان برای ایرانیان در مقطع کارشناسی ارشد دست یافت. شرایط بورسیه تحصیلی آلمان ممکن است بسته به نوع بورسیه، دانشگاه و سازمان مالیاتی مورد نظر متغیر باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد برای ایرانیان، حتما با کارشناسان پارس رادین تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های صفر تا صد رایگان ما بهره مند گردید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید