شرایط مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

استرالیا که ششمین کشور دنیا از نظر وسعت به شمار می رود امروزه به مقصدی پر طرفدار برای مهاجران از سراسر دنیا تبدیل شده است. شرایط خوب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این کشور باعث شده افراد با انگیزه های مختلف، تلاش کنند تا خود را به استرالیا برسانند.
این کشور انگلیسی زبان، تحت قیومیت انگلستان قرار دارد و فرماندار کل کشور توسط ملکه انگلیس تعیین می شود.
استرالیا کشوری توسعه یافته و با اقتصاد پویا است که در زمینه ی بازرگانی و کشاورزی بسیار موفق عمل می کند. همچنین از نظر فرهنگی و ورزشی بستر مناسبی برای شهروندان ارائه می کند.
این ویژگی ها زمینه های مناسبی را برای رشد و پیشرفت افراد ایجاد کرده و آن ها را به مهاجرت به استرالیا ترغیب می کند.
برای مهاجرت به استرالیا می توان از روش های گونانوگی مانند ویزای کاری، ویزای دانشجویی، ویزای سرمایه گذاری و اقامت از طریق ازدواج اقدام کرد.

 

شرایط مهاجرت به استرالیا

 

شرایط مهاجرت به کانادا با توجه به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت خواهد بود اما سن کمتر از ۴۹ سال، داشتن مدرک تحصیلی، دارا بودن سابقه کاری و ارائه مدرک آیلتس از شرایط کلی مهاجرت به شمار می روند.

برای مهاجرت به استرالیا علاوه بر هزینه های اخذ ویزا و تکمیل مدارک باید هزینه های زندگی روزمره را نیز در نظر بگیرید. استرالیا از نظر هزینه های زندگی کشور ارزانی نیست اما تناسب هزینه ها و درآمد افراد، این کشور را به محیطی مناسب برای کار و زندگی تبدیل کرده است.

برای کسب شهروندی کشور استرالیا پس از گذشت ۵ سال اقامت، در آزمون شهروندی شرکت کرده و در صورت قبولی شهروندی این کشور به شما اعطا خواهد شد.

 

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

 

مراکز آموزشی استرالیا میزبان تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا بوده و سالانه حدود ۳۰۰ هزار دانشجو در این کشور به تحصیل می پردازند. کیفیت دانشگاه های استرالیا بسیار بالا بوده و مطابق قانون این کشور به صورت مداوم بررسی می شوند.
استرالیا با داشتن ۱۱۰۰ کالج و دانشگاه و بیش از ۲۲۰۰۰ رشته تحصیلی یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است.
هزینه تحصیل در استرالیا بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است اما به طور کلی از ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار در سال برآورد می شود.
هزینه زندگی دانشجویی برای یک فرد مجرد سالانه ۲۰۰۰۰ دلار تخمین زده می شود که بسته به سبک زندگی افراد می تواند متفاوت باشد.
برای دانشجویان متاهل هزینه ها بیشتر بوده و ۷۰۰۰ دلار برای همسر و به ازای هر فرزند ۴۰۰۰ دلار به مبلغ بالا اضافه می شود.
ویزای توریستی استرالیا
از ۳ طریق می توانید ویزای توریستی استرالیا را دریافت کرده و به عنوان گردشگر به این کشور سفر کنید.
اعتبار ویزای توریستی ۳، ۶ و ۱۲ ماه است و هزینه آن در خاک ایران ۱۳۵ دلار و در خاک استرالیا ۳۴۰ دلار است.
برای استفاده از ویزای توریستی خانوادگی باید دعوت نامه ای از یکی از خویشانوندانتان داشته باشید. همچنین لازم است تا مبلغی از ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار به عنوان امانت به دولت استرالیا پرداخت شود تا بازگشت شما بعد از اتمام ویزا را تضمین کند. این مبلغ بعد از خروج مسافر از استرالیا بازگردانده خواهد شد.
ویزای تورسیتی کاری یکی دیگر از انواع ویزای توریستی محسوب می شود که مختص افرادی است که به قصد شرکت در کنفرانس، مصاحبه های شغلی و یا جلسات کاری به استرالیا سفر می کنند. دارندگان این ویزا حق کار در این کشور را نداشته و تنها اجازه ی گذراندن دوره های تحصیلی ۳ ماهه دارند.

 

ویزای کار استرالیا

 

ویزای کار استرالیا به دو نوع اقامت دائم و موقت دسته بندی می شود که برای دریافت هر کدام نیازمند کسب حداقل امتیاز هستید.

این امتیاز بر اساس سن، میزان تحصیلات، سطح زبان انگلیسی، سابقه کاری و داشتین خویشاوند تعیین می شود.

ساعت کار در استرالیا ۳۶ تا ۴۰ ساعت در هفته بوده و میانگین درآمد افراد ۱۰۰۰ دلار است.

 

ویزای تحصیلی استرالیا

 

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا فرد متقاضی باید از یکی از مراکز آموزشی ثبت شده در استرالیا پذیرش بگیرد.

همچنین فرد متقاضی باید تضمین کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی در استرالیا را دارد و برای اثبات این موضوع ملزم به ارائه پرینت حساب بانکی است.

ارائه مدرک زبان معتبر و داشتن نمره مورد تایید دانشگاه نیز ضروری است.

فردی که ویزای تحصیلی استرالیا را داشته باشد می تواند تا سقف ۴۰ ساعت در هر ۲ هفته کار کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید