خانه اپرا ایروان یکی از مراکز فرهنگی و گردشگری کشور ارمنستان به شمار می رود. این ساختمان یکی از زیباترین سازه های شهر ایروان محسوب می شود و بسیاری از موفقیت های فرهنگی و هنری شهر ایروان و کشور ارمنستان به این سالن ارتباط داده شده است.
هر سال تعداد زیادی گردشگر و ارمنی در این سالن به تماشای اپرا و رقص باله می نشینند. خانه اپرا ایروان توسط معمار برجسته ارمنی طراحی شده است. معماری این خانه اپرا به سبک کلاسیک ارمنی بوده و منحصر به فرد می باشد.
این معمار دو سالن را در یک ساختمان و با سقفی مشترک و دو استیج متفاوت ساخته است. سالن های خانه اپرا، دو سالن بزرگ کنسرت می باشند که یک سالن آن با ظرفیتی حدود نفر۱۴۰۰ به نام خاتاکواریان و سالن دیگر آن با ظرفیتی حدود ۱۲۰۰ نفر به نام الکساندر اسپندریان نام گذاری شده است.
این اثر زیبا جزو ۱۰ خانه ی برتر اپرا در جهان نیز به شمار می رود.
این تالار به صورت رسمی در ۲۰ ژانویه ۱۹۳۳ با اجرای اپرا توسط الکساندر اسپندریان و اجرای تئاتر گروه باله دریاچه قوی اثری از چایکوفسکی افتتاح و شروع کار رسمی سالن از آن زمان آغاز شد.
در اطراف خانه اپرا محوطه ی بزرگی وجود دارد که برای گرامیداشت آهنگسازانی چون خاچاتوریان و اسپندیریان و شاعر بزرگ هوهانس تومانیان، مجسمه های این بزرگان در این محوطه قرار داده شده است.
در خانه اپرا ایروان بیش از ۲۰۰ اپرا و باله توسط هنرمندان ارمنی، اروپای غربی و روسی اجرا شده و میزبان گروه هایی از کشور های روسیه، لبنان، اسپانیا، آلمان و .. بوده است. به علاوه این مکان میزبان کنسرت برخی از هنرمندان مشهور نیز بوده است.
خانه اپرا در مرکز شهر و در یکی از پر رفت و آمد ترین خیابان های ایروان واقع شده که برای دسترسی به آن وسیله های نقلیه عمومی مختلفی وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید