یکی از مکان هایی که بازدید از آن توصیه میشود موزه باستان شناسی استانبول است.این موزه از پرطرفدارترین موزه ها و دیدنی های ترکیه است که می توانید بسیاری از آثار تاریخی و هنری دوره باستان،دوره اسلامی و امپراتوری عثمانی را ببینید.

سه ساختمان در این مجموعه قرار دارد که به ترتیب موزه عمارت کاشی کاری شده یا موزه هنر های اسلامی و موزه شرق باستان و خود موزه باستان شناسی که در ساختمان اصلی قرار گرفته است نام دارند.

ساختمان اصلی این موره توسط نقاش و باستان شناس،عثمان حمدی ساخته شد.این سه موزه دارای بیش از ۱میلیون اشیا از تمدن سراسر جهان هستند.این موزه شامل یک مجموعه مهم ار آثار باستانی یونان،رم و بیزانس می باشد که همه ی این آثار از کاخ توپکاپی به این موزه منتقل شده است.

هدف از ساخت این موزه ها جلوگیری از سرقت آثار قدیمی که در جنگ های عثمانی به غنیمت گرفته شده،بوده است.این موزه از لحاظ نگهداری آثار باستانی،یکی از گرانبهاترین موزه های دنیا می باشد. موزه باستان شناسی استانبول در بخش اروپایی شهر استانبول،در منطقه امینونو و محله فاتیح واقع شده که نزدیک به کاخ توپکاپی و پارک گلخانه قرار دارد.

موزه شرق باستان

دراین ساختمان قطعاتی از شبه جزیزه ی عربی مربوط به دوران پیش از اسلام،بین النهرین،مصر و آناتولی را شامل میشود.

موزه هنر های اسلامی

کلکسیون نمایش داده شده در این موزه شامل ظروف چینی وسرامیک های مختلف مربوط به دوره عثمانیان و سلجوقیان است.

موزه باستان شناسی

این موزه در بزرگترین ساختمان مجتمع قرار گرفته و شامل ۴طبقه می باشد: طبقه همکف شامل کلکسیونی از مجسمه ها و مقبره های یونانی و رومی می باشد. طبقه اول شامل آثاری که مرحله به مرحله گذشته باستانی استانبول را مرور می کند، طبقه دوم شامل کلکسیون هایی از آناتولی و تروا، طبقه سوم شامل یک گالری مختص به قبرس و روسیه می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید