موزه تاریخ ایروان از مکان های تاریخی ارمنستان محسوب می شود که شامل مجموعه ی بی نظیری از آثار هنری باستانی می باشد و به یکی از موزه های پرطرفدار در ارمنستان تبدیل شده است.
این موزه در سال ۱۹۳۱ توسط معمار شهر ایروان جیم توروسیان بنیاگذاری شد. ساختمان جدید موزه در سال ۲۰۰۵ کنار ساختمان شورای شهر ایروان ساخته شد.
این موزه بیش از ۴۰۰۰۰۰ شی با ارزش را در خود نگداری می کند.
موزه تاریخ ایروان از نظر جغرافیایی در یکی از بهترین و دیدنی ترین مناطق ایروان قرار گرفته است.
این موزه از چند بخش مجزا با نام های باستان شناسی، نیوماتیک (سکه شناسی)، قوم نگاری، تاریخ مدرن، ترمیم و مرمت تشکیل شده است. ۳۵ درصد از اشیای موجود در این موزه مرتبط با باستان شناسی، ۸ درصد قوم شناسی، ۴۵ درصد نیوماتیک و ۱۲ درصد مرتبط با اسناد و مدارک هستند.
موزه تاریخ ایروان هر ساله پژوهش های متعددی در زمینه ی آموزش و باستان شناسی انجام می دهد و اگر به چنین موضوعاتی علاقه مند هستید می توانید مقاله های منتشر شده توسط این موزه را مطالعه کنید.
این موزه در میدان جمهوری ایروان واقع شده و تحت حمایت مالی ارمنستان فعالیت می کند.
از آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده است می توان به مجسمه های برنزی، ارابه های ۴ چرخ چوبی با تزئینات فلزی، مجموعه با شکوهی از اسلحه ها و زره ها (تیر و ترکش ها، کلاه خودها و سپرها)، صلیب های حک شده بر روی سنگ، لباس های ارمنی قرن هجدهم و نوزدهم، یک کفش چرمی ۵۵۰۰ ساله که در غاری در سال ۲۰۰۵ کشف شد، فرش ها و قلاب دوزی های زیبا و… اشاره کرد.
تنها در این موزه است که برچسب های روی آثار به زبان ارمنی شوروی نوشته شده و از زدن برچسب های انگلیسی خودداری شده است اما در سایر موزه ها همه ی اشیا دارای برچسب هایی به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی هستند.
موزه تاریخ ایروان قوانینی دارد که لازم است هنگام مراجعه به این موزه این قوانین را رعایت کنید:
عکاسی از اشیای موزه بدون داشتن مجوز قانونی مجاز نیست.
خوردن و نوشیدن در موزه و همراه داشتن خوراکی ممنوع است.
سیگار کشیدن در موزه ممنوع است.
بازدیدکنندگان نباید با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنند.
صحبت کردن با تلفن همراه یا همراه داشتن تلفن هوشمند ممنوع است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید