میدان جمهوری ایروان یکی از دیدنی ترین مناطق ایروان به شمار می رود. این میدان که در گذشته با نام میدان لنین شناخته می شد، میدان مرکزی شهر ایروان می باشد و توسط خیابان های آبوویان، نعلبندیان، تیگران بزرگ، وازگن سارگسیان و آمیریان قطع می شود.

به زبان ارمنی به میدان جمهوری  هانراپتوتیان هراپراک نیز می گویند. این میدان دارای طراحی زیبا و پیچیده ای به شکل بیضی است به طوری که همه ی نگاه ها را به خود جذب می کند. میدان جمهوری در تابستان نمای دیگری پیدا می کند زیرا فواره های موزیکال و رقص نور در میدان روشن می شوند.

میدان جمهوری ایروان محل برگزاری جشن ها و مراسم هاست. جشن بزرگ استقلال ارمنستان در تاریخ ۲۱ دسامبر در این میدان برگزار می شود.

این میدان توسط معمار ارمنی، الکساندر تامانیبان ساخته شد و پس از آن چندین بار بازسازی شده است. ساختمان های جدید بازسازی شده در این میدان ترکیب معماری ملی و جهانی هستند.

در اطراف میدان جمهوری ارمنستان، چند ساختمان وجود دارد که در ادامه به معرفی هریک از آنها می پردازیم:

موزه ی هنر ملی و موزه ی هنر ارمنستان  که شامل ۴۰۰ هزار اثر هنری از کل تاریخ مردم ارمنستان می باشد.

خانه ی دولت جمهوری ارمنستان، دفتر پست مرکزی که خدماتی مانند تلگراف، تماس از راه دور، تبدیل پول، فروش کارت پستال و ارسال و دریافت بسته های پستی را انجام می دهد.

هتل ماریوت که در حال حاضر تنها هتل بین المللی در ایروان است. همچنین در اطراف میدان کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به مارکوپولو، جازوه، الماس و آررات اشاره کرد.

در مقابل میدان فروشگاهی وجود دارد به نام نویان تاپان که در آنجا می توانید انواع کتاب، کارت و سوغاتی تهیه کنید. با چند قدم پیاده روی از میدان جمهوری به یک بازار معروف و پرآوازه می رسید به نام ورنیساژ که می توانید از این بازار انواع نقاشی، سنگ های عتیقه، فرش و… تهیه کنید. این بازار یکی از مکان های موردعلاقه گردشگران می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید