پارک عشاق ایروان یا پارک لاورز یکی از پارک های مشهور و محبوب در شهر ایروان می باشد. پارک عشاق بسیار وسیع و زیباست و یکی از مکان های مورد علاقه ی مردم محلی و گردشگران است.
این پارک در مرکز شهر در خیابان باغرامیان واقع شده است.
در گذشته در صد و پنجاهمین سالگرد تولد شاعر روسی الکساندر پوشکین، برای یادبود پارک را به نام او نام گذاری کردند. سال ها بعد به دلیل ادای احترام به دوستی کشور های عضو اتحاد جماهیر شوروی، پارک رفاقت نام گذاری شد. به دلیل علاقه زیاد زوج های جوان برای دیدار یکدیگر در این پارک، این محل از سال ۱۹۹۵ پارک عشاق نام گرفت.
این پارک در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ توسط آلبرت بوغوسیان، سرپرست بنیاد بوغوسیان به طور کامل بازسازی و در همان سال بازگشایی شد.
اکنون پارک عشاق محلی زیبا، سرسبز و با شکوه است و طراحی آن از سبک سنتی ژاپنی الهام گرفته شده است.
این پارک دارای یک دریاچه مصنوعی کوچک و دو جزیره می باشد. در نزدیکی دریاچه یک سالن آمفی تئاتر واقع شده که در روزهای تابستان می توانید در فضای باز به تماشای فیلم بنشینید. همچنین یک کافه به نام آچاجور در نزدیکی سالن آمفی تئاتر این پارک واقع شده است. پارک عشاق دارای ۳۷۰ درخت، ۴ آبشار زیبا، مجسمه ها و گوشه های دنج و سرسبز می باشد. محیط پارک در شب با نورپردازی های تزئینی از آن چه که هست چشم گیرتر می شود.
از رویدادهای جذابی که در پارک عشاق اتفاق می افتد می توان به جشن های تعطیلات ملی و اعیاد ارمنستان، جشنواره های موسیقی، نکایشگاه و کنسرت نیز برگزار می شود.
در پارک عشاق ایروان اینترنت رایگان نیز وجود دارد و کسانی که عادت به استفاده از اینترنت دارند و در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند می توانند از وای فای موجود در پارک استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید