بازار ورنیساژ ایروان مشهور ترین بازار محلی ایروان می باشد. این بازار یکی از مهم ترین عناصر فرهنگی ارمنستان به شمار می آید. ورنیساژ یک بازار فضای باز در ایروان است که در امتداد خیابان های آرام و بوزاند قرار گرفته است.
تنوع کالا در این بازار بسیار زیاد است و محصولات با کیفیتی در بازار ورنیساژ به فروش می رسد.
نام این بازار از یک واژه فرانسوی به معنای نمایش خصوصی گرفته شده است. از سال ۱۹۸۰ تعدادی هنرمند ارمنی در میدان شارل آزناوور آثار هنری خود را به فروش می رساندند. به مرور زمان مکان فروش آثارشان  به محلی نزدیک این میدان تغییر پیدا کرد و گسترش یافت.
در گذشته بازار ورنیساژ به باغ مارتیروس ساریان در مقابل تالار اپرای ایروان منتقل شد. این بازار به تدریج گسترش یافت و سرانجام به خیابان آرام و بوزاند منتقل شد.
این بازار حتی در اوج گرما و در بارش باران نیز دایر می شود. محلیان این بازار را بسیار دوست دارند و آن را یک گالری می دانند.
غرفه های بازار بزرگ و زیبای ورنیساژ را می توان به سه قسمت بزرگ و اصلی تقسیم کرد: صنایع اصلی، ابزار آلات و تابلوهای نقاشی.
بخش صنایع دستی اغلب پرجنب و جوش و شلوغ است و گردشگران خارجی را به سوی خود می کشاند. در این بخش از بازار انواع کالاها از تابلوهای رنگی تا پوشاک و غیره به چشم می خورد. در بخش ابزارآلات وسایلی همچون آلات موسیقی، وسایل خانه و … به فروش می رسد. در قسمت دیگر این بازار نقاشان هنرمند آثار خود را در آن می فروشند. نقاش های بسیاری در ایروان فعالیت کرده و آثار خود را در بازار ورنیساژ و کوچه های اطرافش به نمایش در می آورند.
از محبوب ترین کالاهای بازار ورنیساژ می توان به اجناس چوبی، عروسک های سنتی، گلدان های برنجی، کیف و کفش های دست دوز و سنتی، جواهرات، آلات موسیقی، ظروف سرامیکی، تابلو های متنوع، خوراکی های سنتی و شیرینی و… اشاره کرد.
بازار ورنیساژ ایروان از فوق الهاده ترین مراکز کلاسیک و سنتی در سطح جهان است و پیشنهاد میشود که دیدن و خرید کردن از این بازار را از دست ندهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید