باغ های لودی یکی از پارک های شهری در دهلی نو می باشد که ۹۰ هکتار وسعت داشته و آرامگاه چند تن از بزرگان هندی همچون مقبره محمد شاه و مقبره اسکندر لودی در آن واقع شده است.
نام این پارک از سلسه ای در هند گرفته شده است که بین سال های ۱۴۵۱ تا ۱۵۲۶ در این کشور فرمانروایی می کردند. این باغ ها در دوره ی استعمار بریتانیا در دست بانویی به نام ویلینگتون بوده به همین علت در آن دوره با پارک بانو ویلینگتون شناخته شده بود اما پس از استقلال هند باغ های لودی نام گرفت.
باغ های لودی همزمان با ساخت آرامگاه محمد شاه شکل گرفت که این آرامگاه از قدیمی ترین بناهای این باغ به شمار می رود. پس از ساخت آرامگاه محمد شاه، ابراهیم لودی، آخرین شاه سلسله ی لودی، آرامگاهی شبیه به آرامگاه محمدشاه برای پدر خود اسکندر لودی نیز در این باغ بنا کرد.
باغ های لودی در دوره های مختلف توسط پادشاهان سلسله مغول که علاقمند به باغ و باغ سازی بودند، مورد باز سازی قرار گرفته است.
در این پارک علاوه بر چندین آرامگاه، یک گلخانه ی زیبا، شیشا گنبد(گنبد شیشه ای)، بارا گنبد و یک مسجد تاریخی نیز دیده می شود. این باغ ها دارای خیابان ها و فضاهای مناسبی برای ورزش و پیاده روی می باشد به همین دلیل ورزشکاران بسیاری را هر روزه به خود جذب می کند. همچنین این پارک یک پل معلق به نام آتپولا دارد که دارای معماری زیبا و شگفت انگیزی می باشد. این پل در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده که در میان گل ها و گیاهان متنوع باغ خودنمایی می کند.
گردشگران و مسافران تور هند می توانند همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر از این مکان بازدید کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید