برج های شعله باکو بلندترین برج های کشور آذربایجان به شمار می آیند. این برج ها از نظر ظاهری تفاوتی ندارند و شبیه به شعله های آتش هستند اما از نظر ارتفاع با هم متفاوتند. بلند ترین برج ارتفاعی در حدود ۱۹۰ متر دارد و کوچک ترین آن ها ۱۴۰ متر می باشد.
ساخت برج های شعله باکو به عهده ی یکی از معروفترین شرکت های طراحی و مهندسی آمریکایی بوده است و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ به طول انجامیده است.
بلندترین برج که برج شماره ی ۱ نام دارد و ارتفاعی ۱۹۰ متری دارد شامل ۳۹ طبقه است، کاربری مسکونی دارد. چشم انداز این برج رو به دریای خزر است و انواع امکانات رفاهی شامل سالن های ورزشی، استخر، آبگرم و … برای اهالی این برج در نظر گرفته شده است.
برج شماره ی ۲ شامل ۳۷ طبقه است و ۱۶۰ متر ارتفاع دارد و شرقی ترین برج محسوب می شود. هتل فیرمونت در این برج قرار گرفته است که شامل ۳۱۸ اتاق است. این هتل جزو هتل های پنج ستاره ی باکو محسوب می شود و اتاق های لوکس آن از شهرت زیادی برخوردار است. همچنین در این هتل امکان برگزاری جشن های عروسی و جلسات رسمی وجود دارد.
برج شماره ی ۳ که از بقیه برج ها کوتاه تر است و ۱۴۰ متر ارتفاع دارد، شامل ۳۸ طبقه است. این برج مخصوص دفاتر و اداره های برج های شعله است و مرکز تجاری محسوب می گردد.
این برج ۳۳۰۰۰ فروشگاه تجاری را در خود جای داده است که بسیاری از آن ها خالی می باشند و هنوز بازگشایی نشده اند. نکته ی جالب توجه حضور دفتر نمایندگی شرکت خودروسازی لامبورگینی در طبقه همکف این برج است.
فضای میانی برج های شعله با انواع رستوران ها، سینما و استخر پر شده است و بازدید کنندگان می توانند از آن ها استفاده کنند. در این فضا علاوه بر امکانات تفریحی، پارکینگی با ظرفیت ۵۰ اتومبیل نیز وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید