موزه ملی هنر بزرگترین موزه هنری در آذربایجان است و شامل دو ساختمان ” کاخ ده بورون ” و ” دبیرستان زنانه مارینسکی ” که در قرن نوزدهم ساخته شده اند و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
اولین ساختمان که کلکسیونی از خانه های اروپایی است، به عنوان ورودی موزه مورد استفاده قرار می گیرد. این خانه متعلق به ده بورن مدیر شرکت راچستر بود که بعدا افراد دیگری در آن سکونت داشتند. آخرین فردی که در این خانه اقامت داشت میرجعفر باقرف بود که منشی کمیته مرکزی کمونیست های آذربایجان بود و بعد از مرگ استالین محاکمه و به اعدام محکوم شد.
دومین ساختمان که در پشت دفتر ریاست جمهوری آذربایجان قرار دارد توسط شهرداری باکو در سال ۱۸۸۵ به عنوان دبیرستان برای دختران روس ساخته شد. طراحی این ساختمان به عهده فردی روسی به نام بوتو بود.
در موزه ملی هنر بیش از ۱۵۰۰۰ کار هنری وجود دارد که به صورت دوره ای در معرض نمایش عموم قرار می گیرند. این آثار مربوط به هنر اروپا، هنر روسیه و کشورهایی مانند ایران، ترکیه و ژاپن می باشد.
علاوه بر آثار هنرمندان آدربایجانی، نمونه های مربوط به هنرهای کاربردی مردم مثل قالی های آذربایجانی، البسه و وسایل زندگی منسوب به قرون وسطی هم در این موزه یافت می شود.
برای بازدید از این موزه می توانید از سه شنبه تا یک شنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر مراجعه کنید.
این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل می باشد.
هزینه ورودی برای توریست ها ۱۰.۰۰۰ منات است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید