پارک پیروزی ایروان یکی از معروف ترین پارک های این شهر می باشد که در ناحیه کاناکر زیتون ایروان واقع شده است.
این پارک در یادبود مشارکت ارمنستان شوروی در جنگ جهانی دوم نام گذاری شد. نام این پارک به ارمنی هاقتاناک به معنای پیروزی می باشد.
ساخت  پارک پیروزی از سال ۱۹۳۰ میلادی شروع شد و در سال ۱۹۵۰ میلادی رسما افتتاح شد. پارک پیروزی ایروان یک منطقه وسیع جنگلی است که شامل یک پارک تفریحی، کافه ها، موزه، مجسمه ی مایرو هاستان و منظره ی یوروین مرکزی است. در این پارک یک دریاچه ی کوچک مصنوعی نیز وجود دارد که می توانید با کرایه ی قایق های پارویی در این دریاچه اوقات خوشی را سپری کنید. در این پارک همچنین شهر بازی با رستوران های کوچک و موسیقی زنده نیز وجود دارد.
این پارک ۳۳ هزار متر مربع مساحت دارد. پارک پیروزی در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و روزانه میزبان بازدیدکنندگان زیادی می باشد.
در گذشته یک مجسمه ی شگفت انگیز از یوسف استالین در پارک پیروزی وجود داشت که به عنوان یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم ساخته شده بود. این مجسمه یک شاهکار از مجسمه ساز سرگئی مرکوف بود. مجسمه استالین در سال ۱۹۶۷ تخریب شد که دو کارگر در طی روند تخریب کشته شدند.
پس از آن مجسمه ی مادر ارمنی که توسط آرا هاروتونیان طراحی شده بود جایگزین مجسمه ی قبلی شد. مجسمه ی مادر ارمنستان یک مجسمه ی سنگی از یک زن شمشیر به دست با زرهی در پاهایش است که سرزمین بومی ارمنستان شخصیت می بخشد. مجسمه مادر در پارک پیروزی بر فراز شهر ایروان پایتخت ارمنستان ساخته شده است. این مجسمه شخصیت زن ارمنستان است که صلح را با قدرت نشان می دهد. مجسمه ی مادر ارمنستان همچنین به جایگاه مهم و با ارزش زن در خانواده های ارمنی نیز اشاره می کند.
به پارک پیروزی ایروان پارک ویکتوری نیز گفته میشود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید