کاخ ریاست جمهوری راشتراپی بهاوان خانه ی رئیس جمهور سابق هند می باشد که پس از مرگ وی به موزه ای جذاب و دیدنی تبدیل شده است و از جاذبه های گردشگری دهلی نو به شمار می رود.
راشتراپی بهاوان به عنوان یک فعال دموکرات تمام عیار شاخته می شود و برای هندی ها ارزش زیادی دارد و به همین علت محل اقامت او به موزه تبدیل شده تا مردم بتوانند از آن بازدید کنند.
این کاخ ریاست جمهوری در منتهی الیه میدان مرکزی دهلی نو درست جایی که دروازه ی هند قرار گرفته، واقع شده است.
این موزه ی وسیع دارای زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار و ۳۴۰ اتاق می باشد. کاخ ریاست جمهموری راشتراپی بهاوان از نظر مساحت یکی از بزرگترین اقامتگاه ها در میان اقامتگاه های سران کشور ها در جهان به شمار می رود.
این کاخ زیبا شامل باغ های وسیع(باغ های مغولی)، فضای های باز وسیع، محل سکونت کارکنان و محافظان، اصطبل ها، مراکز اداری و… می باشد. همچنین در سال ۲۰۰۴ یک موزه توسط رئیس جمهور پیشین هند در این کاخ ساخته شد که این موزه تاریخ، هنر و معماری به کار رفته در ساخت کاخ راشتراپی بهاوان را به نمایش می گذارد.
در سمت دیگر این کاخ بزرگ دو بلوک شمالی و جنوبی قرار گرفته اند که شامل وزارتخانه های مختلف می باشند. پشت بلوک ها باغ های مغولی قرار دارند که بازدید از آنها بین ماه های فوریه تا مارچ برای عموم امکان پذیر است. همچنین گردشگران می توانند از بخش های دیگر کاخ از جمله تالار دربار، تالار آشوکا، گالی لوتین، اتاق طراحی و موزه هدایا نیز دیدن کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید