شهر قدیمی پوکت یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد.
در این منطقه ترکیبی از سنت و فرهنگ های تایلندی، چینی، مالایی، هندی و نپالی به چشم می خورد که با وجود این همه تضاد از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.
قدمت شهر قدیمی پوکت که منطقه تاریخی این جزیره محسوب می شود، به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم باز می گردد.
ساختمان ها و بناهای این منطقه دارای معماری باشکوهی است، در طراحی برخی از ساختمان ها از شهر های اروپایی نظیر انگلیس و پرتغال برگرفته شده است.
این منطقه از پنج خیابان اصلی به همراه کوچه های باریک تشکیل شده است، این خیابان ها عبارت اند از پانگ نگوا، چالنک، دیبوک، کرابی و راسادا.
در خیابان پانگ نگوا آرامگاهی قرار گرفته که در سال ۱۸۸۹ در این محل ساخته شده، این آرامگاه که با سنگ مرمر تزئین شده در گذر زمان مورد بازسازی نیز قرار گرفته است.رستورانی در این خیابان وجود دارد که در منوی آن انواع غذا های چینی و اروپایی به چشم می خورد.همچنین کافه رستورانی به نام درهمین خیابان دیده می شود که معماری آن نسبتا قدیمی تر بوده اما از جلوه خاصی برخوردار است.مغازه خیاطی، گالری های هنری، رستوران چینی با سرو انواع مختلف نودل از دیگر مکان ها این خیابان می باشند.
درخیابان چالنک فروشگاه لباس های چینی، فروشگاه فروش دوچرخه، صرافی و .. قابل مشاهده است.همچنین در این خیابان یک عطاری بزرگ قرار گرفته است که از انواع دارو های گیاهی کشور هایی همچون چین، ژاپن و اروپا برخوردار است.
موزه تای هو که در گذشته یک مدرسه برای آموزش زبان چینی بوده، در خیابان کرابی این منطقه واقع شده است.همچنین آرامگاهی در این خیابان وجود دارد که تاریخ ساخت آن به سال ۱۸۵۳ برمی گردد.مجسمه الهه دریا نیز در سال ۲۰۰۴ بعد از وقوع سونامی در فوجی به این منطقه انتقال داده شده است و اکنون در این خیابان قابل مشاهد است.چندین آرامگاه قدیمی نیز در این خیابان وجود دارد که همگی نوسازی شده اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید