فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

فرودگاه بین المللی زوارتنوتس اصلی ترین و مهم ترین فرودگاه بین المللی کشور ارمنستان به شمار می رود که در شهرک زوارتنوتس و در فاصله ی ۱۲ کیلومتری شهر ایروان واقع شده است. همچنین این فرودگاه عنوان بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه کشور را نیز به خود اختصاص داده است.
فرودگاه بین المللی زوارتنوتس پس از فرودگاه بین المللی باکو و فرودگاه بین المللی تفلیس در جایگاه سوم فرودگاه پرتردد منطقه ی قفقاز نیز قرار گرفته است. تامین امنیت این فرودگاه برعهده ی نگهبانانی از روسیه و ارمنستان می باشد.
ساخت این فرودگاه از سال ۱۹۶۱ آغاز شد و در سال ۱۹۸۰ تصمیم گرفته شد تا آن را بازسازی کرده و یک ترمینال جدید به آن اضافه کنند. در حال حاضر فرودگاه بین المللی زوارتنوتس دارای ۳ ترمینال اصلی می باشد.
ترمینال ۱ آن که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است اکنون بسته است و حتی عملیات تخریب آن نیز آغاز شده است. ترمینال ۲ این فرودگاه شامل دو بخش برای پرواز های داخلی و خارجی می باشد که ساخت آن در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید. سالن چک-این ترمینال ۲ به تکنولوژی جدید و ۴۲ باجه مجهز می باشد. همچنین در ترمینال ۲ این فرودگاه یک سالن استراحت نیز وجود دارد که منظره ای از کوه های آرارات را به نمایش می گذارد. فرودگاه بین المللی زوارتنوتس یک ترمینال VIP نیز دارد که مخصوص سران دولت و هیئت نمایندگان آنهاست.
این فرودگاه بین المللی بسیاری از پرواز های خطوط هوایی مختلف در جهان را پذیرا می باشد.
همچنین برای این فرودگاه تاکسی های رسمی با نام تاکسی فرودگاه فعالیت می کنند که برای جابه جایی و حمل و نقل می توانید از آنها کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید