غذاهای استانبول که باید حتما امتحان کنید

غذاهای ترکیه

یکی از دغدغه های کردشگران همیشه غذاهای کشور های مقصد است برای همین همیشه قبل سفر اطلاعاتی در این باره بدست می آورند تا با غذاهای مقصد خود آشنا شوند در این مطلب به معرفی بهترین غذاهای استانبول می پردازیم.

صبحانه ترکی

صبحانه خوردن در ترکیه کمی با سایر نقاط اروپا متفاوت است آنها چای را جایگزین قهوه کرده اند و در کنار آن تکه هایی از گوجه فرنگی و خیار باید در میز صبحانه آنها باشد. بیشترین نانی که استفاده می کنند نان سفید است .بقیه موارد مشابه سایر نقاط اروپا است .
پنیر سفید ، پنیر کهنه (کازار)، زیتون سفید و سیاه ،کره ،مربا ، عسل ، املت یا تخم مرغ آب پز سایر مواردی است که در صبحانه ترکها موجود است .
اما چیزی که خیلی شما را می تواند سورپرایز کند سوسیس تخم مرغ های تند آنها در سفره صبحانه است که به دلیل پخت با سیر و ادویه های دیگر بسیار لذیذ و خوشمزه می شود.

 

صبحانه ترکیه

املت ترکی یا Menemen

منه من یک املت خوشمزه ترکی است . پیاز و فلفل به همراه گوجه فرنگی را می جوشانند و در آخر تخم مرغ سبزی ، فلفل قرمز را به آن اضافه می کنند . نام این غذا  از منطقه اژه واقع در ازمیر گرفته شده است .

 

Menemen املت

Meze دسر یا غذای کامل

مزه به پیش غذاهایی گفته می شوند که می توانند جای یک وعده غذایی را بگیرند رستوران هایی که مزه را سرو می کنند meyhane نامیده می شوند.
در بسیاری از مواقع گارسون با ظرفی بزرگ از مزه های مختلف بر سر میز می آید و هر نفر مزه مورد علاقه خود را انتخاب می کند
تعدادی از مزه های معروف عبارتند از :
ترکیب فلفل قرمز و گوجه فرنگی که ازمی نامیده می شود ، بادمجان کبابی به همراه ماست ،بادمنجان سرخ شده با سس گوجه فرنگی، کنگر فرنگی

 

meze

کباب تندوری | kuyu kabab

تندوری کباب یک غذای ویژه از شهر Kastamonu در غرب دریای سیاه است . بره ی نر کامل را در یک تنور آویزان می کنند و با زغال و به آرامی کباب می کنند. این نوع کباب را با شاخه های درخت کاخ طعم می دهند .

kuyu kabab

 

اسکندر کباب ، غذای معروف ترک ها

یکی از معروفترین غذاهای ترکی اسکندر کباب است که از گوشتی مانند گوشت دنر کباب تهیه می شود . در ایران دنر کباب را با نام کباب ترکی می شناسند. در اسکندر کباب علاوه بر تکه های گوشت نازک به همراه ادویه ماست هم درکنار ظرف غذا سرو می شود و می توانید با اضافه کردن سس طعمی بینظیر به آن ببخشید .

 

اسکندر کباب

آدانا کباب

اگر  به گوشت قرمز علاقه دارید حتما آدانا کباب را امتحان کنید. نام این غذا از شهر آدنا در جنوب شرقی ترکیه گرفته شده است . آدانا کباب از گوشت بره نر کوچکتر از یک سال تهیه می شود و بره باید به طور طبیعی و با گیاهان محلی تغذیه شده باشد. نظارت بر آدانا کباب توسط اتاق بازرگانی آدانا انجام می شود و آدانا کباب اصل ، توسط رستوران هایی سرو می شود که به تایید رسیده باشند . برای پخت آن هم گوشت با فلفل سبز و قرمز تند ورز داده  و روی ذغال کباب  و با نان و گوجه و پیاز سرو می شود .

 

آدانا کباب

 

لوفر ، غذایی دریایی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می دهید از غذاهای دریایی استفاده کنید لوفر بهترین پیشنهاد برای شما می باشد .لوفر ماهی نسبتا بزرگ و خوشمزه ای است که پاک کردن و خوردن آن بسیار راحت است . اگر این نوع غذا در دسترستان بود حتما آن را امتحان کنید .

 

lufer

مانتی ، راویلی ترکی

مانتی معمولا با نام راویلی ترکیه ای شناخته می شود که شامل خمیری است که محتویاتی داخل آن وجود دارد. محتویات داخل خمیر شامل گوشت گاو یا بره نمک ، پیاز ، و فلفل می باشد .حتی می تواند سفارش مانتی شامل محویات ماهی و مرغ و اسفناج داد .
مانتی با ماست و سیر و سس گوجه پخته شده سرو می شود .

 

مانتی

کونفه شیرینی سنتی عربی

کونفه ، شیرینی سنتی که پنیر بدون نمک در بین دو لایه خمیر قرار گرفته است . این دسر رنگی بین زرد و نارنجی دارد و به صورت گرم و آغشته به شربت سرو می شود روی آن پسته خرد شده می ریزند.

 

kunefe

باقلوا

یکی دیگر از دسر های ترکی که پیشنهاد می شود حتما تجربه کنید باقلوا ترکی است . مغز گردو ، فندق یا پسته به کار رفته در آن در مناطق مختلف متفاوت است و طعم مختلفی را در جاهای مختلف ترکیه تجربه می کنید .

 

باقلوا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید