هزینه های سفر به مالزی

کوالالامپور

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیاست که هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا و به خصوص ایران را به خود جذب کرده می کند. این کشور از دو شبه جزیره شرقی و غربی تشکیل شده است. کوالالامپور پایتخت رسمی مالزی و پوتراجایا به عنوان پایتخت اداری شناخته می شود. در ادامه به هزینه های سفر به مالزی اشاره می کنیم.

هزینه رفتن به مالزی

تنها مسیری که می توان از ایران به مالزی رفت مسیر هوایی است. به دلیل سفر بسیاری از ایرانیان به کوالالامپور دو ایرلاین ماهان و ایرآسیا در طول هفته برنامه پروازی متنوعی را در نظر گرفته اند. همچنین به صورت غیر مستقیم و از مسیرهای قطر و عمان نیز امکان سفر به مالزی وجود دارد. قیمت بلیط هواپیما مالزی به صورت مستقیم در حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به صورت غیر مستقیم و با پروازهای عمان ایر حدودا ۳ میلیون تومان محاسبه می شود.
در صورتی که بخواهید به غیر از شهر کوالالامپور به جزیره های مالزی مثل لنکاوی ، پنانگ ، ردانگ و … هم سفر کنید باید بلیط هواپیمای جداگانه تهیه کنید. البته جزیره پنانگ دسترسی زمینی نیز دارد و شما می توانید با اتوبوس به آنجا بروید.

هزینه اقامت در مالزی

هتل در مالزی

بدون شک یکی از مهم ترین نکات یک سفر انتخاب هتل و اقامتگاه خوب است. شما باید بر اساس نیاز خود از میان هتل های ارزان قیمت، میان رده و لوکس، هتل مد نظر خود را بیابید. در شهر کوالالامپور بیش از ۵۰۰ هتل و اقامتگاه وجود دارد. هتل های ۳ ستاره مانند هتل sandpiper و هتل pacific express در ازای یک شب اقامت ۲۰ دلار دریافت می کنند. هتل های ۴ ستاره مثل هتل royal chulan bukit bintang و هتل concorde در ازای یک شب اقامت ۴۰ تا ۵۰ دلار اخذ می کنند. در میان هتل های لوکس کوالالامپور می توان به هتل grand millennium با هزینه ۹۰ دلار و هتل renaissance با هزینه ۸۰ دلار به ازای هر شب اشاره کرد.

هزینه خورد و خوراک در مالزی

هزینه غذا در مالزی

شما برای یک وعده غذایی در یک رستوران میان رده به همراه نوشیدنی ۲۰ رینگیت باید پرداخت کنید. فست فود های زنجیره ای مک دونالد و کی اف سی از شما بابت یک ساندویچ و یا پیتزا به همراه نوشیدنی ۱۵ رینگیت دریافت می کنند.
همچنین خیابانی در شهر کوالالامپور به اسم jalan alor وجود دارد که غذاهای ارزان قیمت در آن به وفور یافت می شود که اکثرا غذاهای محلی مالزی است. با استفاده از این گونه غذاها می توانید هزینه های سفر به مالزی را کاهش دهید.

هزینه حمل و نقل در مالزی

حمل و نقل در مالزی
یکی از مواردی که در تخمین هزینه های سفر به مالزی باید در نظر گرفت، حمل و نقل شهری است. اگر به عنوان یک توریست بخواهید چندین قسمت از شهر کوالالامپور را بگردید می توانید از اتوبوس های توریستی hop on hop off استفاده کنید. باجه های خرید بلیط این اتوبوس ها در چند نقطه از شهر و ایستگاه های آن موجود است. قیمت بلیط برای هر نفر ۵۵ رینگیت و زمان اعتبار ۲۴ ساعته است.
در مالزی سیستم حمل و نقل همانند اسنپ و تپ سی به نام grab وجود دارد. اکثر گردشگران از وجود چنین سیستمی بی خبرند و هزینه های زیادی را برای حمل و نقل متحمل می شوند. لازم به ذکر است علاوه بر این امکان، اتوبوس های رایگانی در سطح شهر تردد می کنند که می توان برای دسترسی به برخی نقاط از آن ها استفاده کرد.

هزینه بازدید از اماکن گردشگری مالزی

معبد تین هو کوالالامپور
شهر کوالالامپور دارای اماکن تفریحی و گردشگری زیادی است و بازدید از این اماکن به هزینه های سفر به مالزی می افزاید. پارک پرندگان کوالالامپور یکی از زیباترین پارک های روباز جهان به شمار می رود. هزینه بلیط این پارک ۶۵ رینگیت است.
برج مخابراتی منارا ( menara kl ) هفتمین برج بلند جهان است. بلیط رفتن به فراز این برج و دیدن شهر کوالالامپور، ۱۱۰ رینگیت برای هر نفر محاسبه می شود. اگر تمایل به گرفتن عکس در اتاقک شیشه ای موجود در بالاترین نقطه برج را داشته باشید باید هزینه ای اضافی پرداخت نمایید.
در محوطه این برج خانه ای برعکس و وارونه وجود دارد که می توانید عکس های جالبی در آن بگیرید.
معبد تین هو یکی از جاذبه هایی است که می توانید رایگان از آن دیدن کنید.
برای آشنایی با اماکن گردشگری کوالالامپور می توانید به صفحه آن مراجعه کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید