معرفی جاذبه های گردشگری شهر قزوین

شهر قزوین

هر سال  گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور برای مشاهده جاذبه های گردشگری شهر قزوین به این شهر سفر می کنند. قزوین یکی از شهرهای زیبا و با تمدن ایران است. جاذبه های گردشگری شهر قزوین به اندازه ای است که شاید سه روز برای دیدن آنها باید وقت بگذارید . با تریپ آنلاین همراه باشید تا به معرفی نقاط گردشگری شهر قزوین بپردازیم.

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون قزوین

کاخ چهل ستون یکی از جاذبه های گردشگری و یکی از نمادهای این شهر به حساب می آید. زمانی که قزوین پایتخت ایران بود این کاخ توسط شاه تهماسب صفوی ساخته شد. در حال حاضر این کاخ به موزه خوشنویسی تبدیل شده است و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

بازار قزوین

بازار قزوین

یکی دیگر از نقاط دیدنی قزوین بازار آن است که چشم هر بیننده ای را مات و مبهوت می کند. این بازار مربوط به دوره صفویه است ولی بیشتر بناهایی که در حال حاضر وجود دارند در دوره قاجار ساخته شده است. جذابترین بخش بازار کاروانسرای سعدالسلطنه است . اگر به قزوین سفر کردید حتما تماشای آن را از دست ندهید.

موزه شهر ،  و مسجد جامع قزوین از دیگر مکان های دیدنی شهر قزوین هستند.

مسجد النبی از بزرگترین مساجد شهر قزوین و مربوط به دوره فتحعلی شاه قاجار است. این مسجد گاهی مسجد سلطانی نیزنامیده می شود.

حمام قجر از بزرگترین حمام های قزوین است. و برخلاف نام خود در دوره صفویه ساخته شده است.

سردر عالی قاپو و خیابان سپه

سر در عالی قاپو قزوین

در دوره شاه طهماسب کاخی وجود داشت که امروزه تنها سردر آن به نام عالی قاپو باقی مانده است این سردر رو به خیابان سپه است که این خیابان نیز نخستین خیابان ایران است.

حسینیه امینی ها

حسینیه امینی ها در قزوین

در واقع این مکان یه خانه بزرگ و تاریخی است که در مراسمات سوگواری از آن استفاده می شود و به این دلیل است که به آن حسینیه نیز می گویند.

این خانه که در دوره قاجار ساخته شده است متعلق به یکی از تاجرهای بزرگ قزوین بوده است نام این تاجر حاج محمدرضا امینی بوده و به همین دلیل به این نام معروف شده است .

آرامگاه حمدالله مستوفی

آرامگاه جمد الله مستوفی در قزوین

این آرامگاه با نمای آجری خود هفتصد سال قدمت دارد و یکی از زیباترین آثار تاریخی شهر قزوین است و متعلق به حمدالله مستوفی تاریخ نویس بزرگ ایران است.

این آرامگاه در خیابان طالقانی کوچه مستوفی قرار دارد.

 

شاهزاده حسین

شاهزاده حسین در قزوین

شاهزاده حسین فرزند امام رضا (ع) بود که در سفر ایشان از مرو به خراسان در شهر قزوین از دنیا رفت و در همین شهر دفن شد. سردر این امامزاده یکی از نمادهای شهر قزوین به شمار میرود.

 

دروازه تهران

دروازه تهران در قزوین

قزوین در دورههای مختلف تاریخی برج ها و دروازه هایی داشته  ، دروازه قزوین یکی از آنهاست که امروزه از آن دوره های تاریخی به جا مانده است.  این دروازه در جنوب شهر قزوین و در کنار میدان تهران قدیم قرار گرفته است . دیگر دروازه تاریخی شهر قزوین دروازه درکوشک است که در انتهای خیابان آزادی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید