مکان های دیدنی کیش را بیشتر بشناسید

اسکله تفریحی

کیش یکی از از مقاصد گردشگری  پربازدید ایران برای گردشگران است .علاوه بر گردشگران داخلی که  درصد زیادی از بازدید کنندگان از این جزیره را تشکیل می دهند همه ساله این جزیره میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی نیز است . وجود مکان های گردشگری جذاب و برگزاری فستیوال های مختلف در این جزیره باعث شده جزیره کیش به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شود. اغلب جاذبه های کیش به مرور زمان و توسط طبیعت به وجود آمده است . سواحل زیبای کیش با آب های زلال و شفاف چشم هر گردشگری را خیره می کند. سواحل کیش در شب نیز جذابیت خاص خود را دارند و مسافران شب آرام و دلنشینی را در کنار ساحل می توانند سپری کنند .در این مقاله قصد داریم مکان های دیدنی کیش  را معرفی کنیم تا پایان این مقاله با تریپ آنلاین همراه باشید.

 

مکان های دیدنی کیش که هر گردشگری باید آن را ببیند

پارک آهوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که تعداد زیادی آهو و پرنده در خود جای داده است.پارک ساحلی ، پارک پرندگان ، پارک دلفینها از دیگر مکان های دیدنی جزیره کیش است. بازار کیش نیز از دیگر جاهای این جزیره است که مسافران زمان زیادی را در آن می گذرانند.

یکی دیگر از ویژگی های کیش محیط آرام و بدون استرس آن است آرامشی که در این جزیره تجربه می کنید باعث می شود سفری به یادماندنی داشته باشید.

اسکله تفریحی کیش  ، تجربه ای وصف ناپذیر

اسکله تفریحی کیش  

اسکله تفریحی کیش در ساحل این جزیره ساخته شده و سازه آن از جنس چوب است. با قرار گرفتن بر روی این اسکله و مشاهده خلیج نیلگون فارس و قدم زدن بر روی آن حس خوبی پیدا خواهید کرد .طول این اسکله تفریحی که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده است ۴۳۷ متر است. اطراف این اسکله مکان های تفریحی همچون سینما  ۴ بعدی ، بولینگ و کلوپ تفریحات دریایی و رستوران و کافه  برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

جزیره هندورابی ، جریره ای آرام با ساحلی زیبا

جزیره هندورابی

از دیگر جاذبه های گردشگری  کیش می توان به جزیره هندورابی اشاره کرد این جزیره تقریبا خالی از سکنه دارای ساحل زیبا و شنی با سنگ های محلی است که می تواند لحظات خوشی را برای شما و همراهانتان رقم بزند. در این جزیره روستاهایی وجود دارد. این جزیره در قرن ۱۵ میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده که به عنوان پایگاه نظامی از آن استفاده می کردند. امروزه آثار این پایگاه در این جزیره وجود دارد.

 

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش

افراد زیادی زمان خود را در ساحل مرجان کیش سپری می کنند و از سواحل زیبای آن لذت می برند . آلاچیق هایی در این مکان تعبیه شده است که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید طلوع  زیبای  خورشید را در این ساحل نظاره گر باشید و خاطره فراموش نشدنی را برای خود خلق کنید .

 

کشتی یونانی ، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی یکی از مکان های دیدنی کیش است که بر اساس اطلاعات این کشتی متعلق به کشور یونان بوده که بر اثر مه به گل نشسته است این کشتی با وزنی در حدود هفت هزار تن در کشور اسکاتلند ساخته شده بود. یونانی ها برای بیرون کشیدن کشتی از گل تلاش زیادی کردند اما موفق نشدند و در نهایت کشتی را تخلیه کردند وآن را آتش زدند .

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از مکان های دیدنی کیش شهر زیر زمینی کاریز به معنای قنات است که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد . قنات کیش آب شرب ساکنان جزیره را تامین می کرده است. مجموعه قنات ها در این منطقه شهر شگفت انگیز کاریز را تشکیل می دهد که بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. این شهر که در عمق ۱۶ متری زمین قرار دارد در فاز یک خود به قسمت های مختلفی تقسیم شده که می توان به غرفه صنایع دستی ، رستوران ،موزه و سالن آمفی تئاتر اشاره کرد .

 

روستای باغو کیش ، تنها بازمانده از زمان قدیم

روستای باغو کیش

در گذشته ساکنین جزیره کیش در سه منطقه روستایی که در بخش جنوب غربی ،شرق ، شمال شرقی قرار داشت زندگی می کردند . روستای باغو تنها روستای به جا مانده از آن زمان است و در جنوب غربی کیش قرار دارد . در بخشی از این روستا چادرهایی برپا کرده اند و زندگی بومیان و رسوم آنها را برای گردشگران به نمایش گذاشته اند .

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش ، دلفین این موجود دوست داشتنی

دلفیناریوم کیش

بدون شک  یکی از موجودات دوست داشتنی روی زمین دلفین ها هستند. دلفیناریوم کیش اولین پارک مخصوص دلفین در ایران است . هر ساله گردشگران زیادی از این مجموعه بازدید می کنند و شاید بتوان گفت هدف تعداد بسیاری از گردشگران از سفر به کیش مشاهده این دلفین ها است.همچنین توریست های بسیاری برای بازدید از این مجموعه به کیش سفر می کنند. این جاذبه گردشگری کیش از مهمترین جاذبه های این جزیره به حساب می آید.

 

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش

یکی دیگر از مکان های دیدنی کیش و پارک های ساحلی این جزیره  پارک ساحلی سیمرغ است این پارک در جنوب شرقی جزیره  و در کنار هتل مارینا دلفیناریوم کیش  قرار دارد. فضای بازی برای کودکان و فضای سبز برای خانواده های در این پارک در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید اوقات خوشی را در کنار خانواده خود در این مکان سپری کنید .

شهر حریره کیش ، شهری با قدمت بالا در حزیره کیش

شهر حریره کیش

شهر حریره کیش که قدمت آن به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری  می رسد یکی دیگر از جاذبه های جزیره کیش است. این جاذبه گردشگری که ۱۲۰ هکتار است از قسمت های مختلفی مانند خانه های اعیانی ، مناطق ساحلی ، مسجد ، قنات تشکیل شده است.شهر حریره در سال ۷۶ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

گذر هنرمندان جزیره  ، پیاده روی در کنار هنرمندان

گذر هنرمندان جزیره

مسیری برای پیاده روی در جزیره کیش وجود دارد که در این مسیر تندیس هایی از بزرگان ایران قرار گرفته است. این مسیر در غرب جزیره کیش قرار دارد و تندیس هایی همچون غلام حسین بنان ، شریف لطفی ، پروین اعتصامی  و دیگر تندیس های هنرمندان در آن قرار دارد . گردشگران می توانند شبی دلنشین همراه با عزیزان خود در این منطقه را سپری کنند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید