شرایط اقامت گرجستان

اقامت گرجستان

در این مطلب شما را با شرایط اقامت گرجستان، راه های اخذ اقامت گرجستان و تفاوت اقامت و شهروندی گرجستان آشنا خواهیم کرد. با تریپ آنلاین همراه باشید.
گرجستان یک کشور کوچک اروپایی است که جمعیتی حدود ۳.۷ میلیون نفر دارد و پایتخت آن شهر تفلیس است.
کشور گرجستان با قرار داشتن در منطقه ی استراتژیک قفقاز بسیار مورد توجه اتحادیه اروپا قرار دارد و برای ترانزیت کالاهای اروپایی به قاره آسیا مورد استفاده قرار می گیرد.
این ارتباط نزدیک با اتحادیه اروپا و زمزمه های پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، این کشور را به مقصدی پرطرفدار برای مهاجران ایرانی تبدیل کرده است.
اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید تفاوت اقامت گرجستان با اخذ شهروندی این کشور است. با اخذ اقامت گرجستان شخص می تواند برای سال های طولانی در این کشور زندگی کرده و به کسب و کار بپردازد اما اجازه ی شرکت در رای گیری های کشور را نداشته و گذرنامه ی گرجی به وی تعلق نمی گیرد. در صورت کسب شهروندی ضمن برخورداری از حق رای، پاسپورت گرجی نیز به شما داده می شود و می توانید به صورت مادام العمر در این کشور زندگی کنید.
برای اخذ اقامت گرجستان می توانید از چند طریق اقدام کنید.

۱- اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در گرجستان

یکی از راه های رایج برای اخذ اقامت گرجستان، ثبت شرکت در این کشور است. برای این منظور شما بایستی یک شرکت مسئولیت محدود یا General Trading را ثبت کرده و همه ی مجوز های لازم را اخذ نمایید.
مرحله ی بعدی افتتاح حساب بانکی، دریافت کد مالیاتی، طراحی مهر و لوگوی شرکت و تنظیم اساسنامه به دو زبان گرجی و انگلیسی است.
اجاره ی دفتر کار یکی از موارد ضروری است زیرا در صورت آماده نبودن محل کار، بازرس این موضوع را در پرونده ی شما درج می کند و این یک امتیاز منفی برای شما به همراه خواهد داشت.

۲- اقامت تحصیلی گرجستان

اقامت تحصیلی گرجستان می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای افراد جوان و با انگیزه باشد. برای این منظور شخص در ابتدا باید از یک دانشگاه عمومی یا خصوصی پذیرش بگیرد و با ارائه مدرک پذیرش به اداره مهاجرت، اقامت این کشور را کسب کند.
در صورتی که فرد نتواند تحصیلات خود را به اتمام برساند باید خاک این کشور را ترک نماید.

۳- اقامت کاری گرجستان

این روش یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای اخذ اقامت گرجستان به شمار می رود. در این روش فرد متقاضی باید دعوت نامه شغلی از یک شرکت معتبر گرجی را به همراه داشته باشد تا بتواند اقامت کاری گرجستان را کسب نماید.
شما می توانید با توجه به تخصص خود در یکی از شرکت های گرجی شغل مناسبی پیدا کرده و با عقد قرارداد اقامت خود را تضمین نمایید.

۴- اقامت از طریق سرمایه گذاری

از مزایای این روش کسب اقامت دائمی و شهروندی گرجستان است که با سرمایه گذاری حداقل ۳۰۰ هزار لاری امکان پذیر خواهد بود.
برای این که پرونده ی شما مورد تایید بازرسان قرار بگیرد باید در مورد منبع سرمایه گذاری خود شفاف سازی کرده و از تمام هزینه هایی که می کنید، رسید ارائه کنید.

۵- خرید ملک در گرجستان

بر اساس قوانین کشور گرجستان شما با خرید ملک به ارزش حداقل ۳۵ هزار دلار می توانید اقامت یک ساله این کشور را دریافت کنید که امکان تمدید آن نیز وجود دارد. این اقامت شامل اعضای خانواده خریدار نیز می شود.

۶- اقامت از طریق ازدواج

در صورت ازدواج با شهروندان گرجی شما می توانید درخواست اقامت کنید که بعد از گذشت ۳ سال، اقامت دائم این کشور به شما اعطا می شود.
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورت اقدام به ازدواج های صوری و کشف این موضوع توسط دستگاه های نظارتی، ممکن است حکم اخراج از کشور برای شما صادر شود.

مزایای دریافت شهروندی گرجستان

شهروندی گرجستان

۱- آرامش و امنیت

گرجستان کشور بسیار امنی بوده و میزان جرم و جنایات در این کشور بسیار کم است. همچنین مردم این کشور افرادی آرام و کم توقع بوده که این امر باعث شده دغدغه ها و استرس های زندگی کمتر در این کشور احساس شود.

۲- رفت و آمد آسان به کشورهای حوزه شینگن

شهروندان این کشور برای ورود به منطقه شینگن نیاز به اخذ ویزای شینگن نداشته و می تواند به مدت ۹۰ روز در کشورهای این حوزه اقامت داشته باشند.

۳- هزینه های ارزان زندگی

هزینه های زندگی در گرجستان به نسبت کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و آذربایجان کمتر بوده و تقریبا مشابه ایران است.

۴- چشم انداز روشن

با توجه به اینکه گرجستان عضو ناظر اتحادیه اروپا است و این امکان وجود دارد که به عضویت دائمی این اتحادیه تبدیل شود، چشم انداز بسیار روشنی از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته و گزینه ی بسیار مناسب تری از کشورهای همسایه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید