پیشنهادات ماکان آریا پارسا برای افزایش مشارکت کارمندان

برای اینکه بتوان یک شرکت یا کسب و کار را به درستی مدیریت کرد، باید مهارت های مختلفی را به دست آورد که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. از همین رو به شما توصیه می کنیم که حتما تمام تلاش خود را برای بالا بردن مشارکت کارمندان انجام دهید. دکتر ماکان آریا پارسا توصیه های متعددی در این زمینه دارد که با اجرای درست آن می توانید میزان راندمان کار کارکنان خود را افزایش دهید. به طور قطع اگر آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید، میزان مشارکت کارمندان شما بیشتر خواهد شد.

ماکان آریا پارسا

انعطاف پذیری را برای کارمندان در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای افزایش توانایی های کارمندان این است که به وظایف آن ها انعطاف بدهید. همیشه وضع قوانین سخت گیرانه نمی تواند کار شما را جلو ببرد و ممکن است که کارکنان شما را  خسته و دلزده کند. به طور مثال حتما برای کارمندان خود شرایط مرخصی خوبی در نظر  بگیرید زیرا روحیه آن ها به شکل مستقیم بر روی کسب و کار شما تاثیر می گذارد. اگر کارمند شما به دلیل شرایط بد خود نمی تواند در سرکار باقی بماند، بهتر است که به او مهلتی برای استراحت بدهید.

زمانی که شما در  مدیریت نیروی انسانی خود دارای انعطاف باشید، مسلما کارمندان نیز محبت های شما را فراموش نمی کنند و تلاش خود را چند برابر خواهند کرد. اگر دوست دارید که به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید، حتما انعطاف پذیری در کسب و کار را جدی  بگیرید. دکتر ماکان آریا پارسا به موضوع انعطاف پذیری اهمیت زیادی می دهد و این موضوع را در کسب و کارهای خویش به صورت گسترده به کار می بندد.  بدون شک اگر بتوانید مهارت انعطاف پذیری را یاد بگیرید،‌ از نتایج ایجاد شده توسط آن شگفت زده خواهید شد.

اهمیت نظرخواهی از کارکنان در نگاه ماکان آریا پارسا

یکی از مواردی که می تواند در مدیریت بهتر منابع انسانی به شما کمک کند نظرخواهی است. یک مدیر موفق باید بداند که در فضای کار تحت امر او چه اتفاق هایی رخ می دهد. در واقع بسیاری از تجربه ها فقط برای کارمندان شما اتفاق می افتد که شما از آن اطلاعی ندارید. در چنین شرایطی بهترین کار ممکن این است که از نیروهای خود نظرسنجی کنید. از آن ها بخواهید که نظرات و پیشنهادات خود را به شما بدهند تا بر اساس آن تصمیم گیری های لازم را انجام دهید.

معمولا در نتیجه این نظرسنجی ها،‌ نقاط ضعف و قوت کسب و کار شما مشخص خواهد شد. زمانی که شما عوامل نارضایتی کارمندان خود را فهمیدید، باید هر چه سریع تر برای حل آن دست به کار شوید. اگر شما در این زمینه به سرعت عمل نکنید، کم کم میزان انگیزه کارکنان شما کاهش پیدا می کند. دکتر ماکان آریا پارسا به شما توصیه می کند که برای افزایش راندمان سازمان خود حتما از نظرسنجی استفاده کنید تا نتایج معجزه آسای آن را در کسب و کار خود مشاهده کنید.

دکتر ماکان آریا پارسا

برگزاری مرتب گردهمایی‌های مختلف برای کارکنان

اگر می خواهید که کارکنان شما با صددرصد وجود خود کارها را انجام دهند،‌ بهتر است که ارتباط خود را با آن ها به خوبی تقویت کنید. یکی از بهترین راه ها برای تقویت ارتباط برگزاری گردهمایی های متعدد خواهد بود. با توجه به بررسی هایی که انجام شده است،‌ شرکت هایی که برای کارکنان خود گردهمایی دارند، راندمان کاری بیشتری نیز خواهند داشت. در واقع این جلسات باعث ایجاد صمیمیت بین شما و کارکنانتان می شود. هر چقدر که رابطه بین شما و کارکنان صمیمی تر باشد، آن ها حس تعهد بیشتری به کار خود خواهند داشت.

برقراری ارتباط موثر در این گردهمایی ها باعث می شود به طور کلی راندمان کارتان بیشتر شود. از طرفی این رویدادها می تواند رابطه کارکنان را با یکدیگر بهبود دهد که می توانید از این مورد هم به اندازه کافی استفاده کنید. با توجه به تاثیرگذاری زیاد این مورد،‌ دکتر ماکان آریا پارسا نیز به شما توصیه می کند که از این امکان به نفع خود استفاده کنید. برای اینکه بتوانید گردهمایی را بهتر برگزار کنید، حتما از قبل زمان بندی آن را انجام دهید و اطلاع رسانی کافی هم صورت داده شود.

تاثیر طرح های تشویقی بر افزایش مشارکت کارمندان

ماکان آریا پارسا مدیر عامل موسسه نشر پارسیان دانش پندار علم گستر توصیه می کند که یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن مشارکت کارمندان این است که در فضای کارآفرینی خود از طرح های تشویقی استفاده کنید. مسلما وجود پاداش و طرح های تشویقی می تواند انگیزه زیادی را برای افراد به وجود بیاورد که شما هم می توانید از این امتیاز به نفع خود استفاده کنید. شما برای ایجاد این طرح ها باید خلاقیت خود را به کار ببندید و از ابزارهای مختلفی بهره ببرید.

زمانی که کارمند شما بداند که یک طرح تشویقی وجود دارد، بدون شک تلاش خود را چندین برابر خواهد کرد تا از مزایای ویژه آن بهره مند شوند. از همین رو شما هم می توانید یک طرح تشویقی عالی بگذارید و آن را به کارکنان خود  اعلام نمایید. بسیاری از کسب و کارها با استفاده از همین تکنیک ساده سرعت رشد خود را چند برابر کرده اند. نظر دکتر ماکان آریا پارسا نیز در این مورد مثبت است و بارها بر لزوم استفاده از  سیستم پاداش دهی تاکید کرده اند. به طور قطع اگر شما آموزش های ماکان آریا پارسا را دنبال  کنید،‌ بهترین روش برای افزایش مشارکت  کارمندان را پیدا خواهید کرد پس به هیچ عنوان این دغدغه را به ذهن خود راه ندهید.

سخن پایانی

هر چقدر که میزان مشارکت کارمندان در یک کسب و کار بیشتر باشد، به همان اندازه نیز احتمال موفقیت بالاتری وجود دارد. به همین علت به شما توصیه می کنیم که حتما برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. دکتر ماکان آریا پارسا مدت های زیادی است که آموزش های خود برای افزایش راندمان کاری کارمندان را ارائه کرده است که شما هم می توانید از این اطلاعات استفاده کنید. به طور قطع با رعایت کردن تمام اصول لازم می توانید عملکرد کل سازمان خود را بهبود ببخشید و به سرعت از سایر رقبای خود در کسب و کار پیشی بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید