بهترین سوغات کانادا چیست؟ [ معرفی ۱۰ سوغاتی معروف ]

کشور کانادا، دارای زیبایی‌های طبیعی فراوان، فرهنگ مختلف و تاریخی بسیار غنی است و همواره مقصدی محبوب برای مسافران سراسر دنیا به‌حساب می‌آید. برای هر کسی که قصد سفر به این کشور را دارد، دانستن اینکه چه چیزی را به‌عنوان سوغات برای دوستان و خانواده یادگاری بیاورد، بسیار مهم است. از شهر‌های بزرگ گرفته تا روستا‌های کوچک؛ از مناطق قطبی گرفته تا اقیانوس‌ها؛ هر نقطه از این کشور، دارای یک هویت فرهنگی خاص است که در سوغاتش نمایان می‌شود. در واقع این سوغات‌ها حاوی تاریخ، ارزش‌های فرهنگی و حتی داستان‌هایی از زندگی مردمان این سرزمین است. در این مطلب، با ما همراه باشید تا ۱۰ مورد از بهترین سوغات کانادا را معرفی کنیم تا بتوانید با خرید آن‌ها، لحظات شیرین سفرتان به این کشور را در خاطر خود و عزیزانتان، ثبت کنید.

۱-شربت افرا (Maple syrup)

تقریباً تمام افراد می‌دانند که برگ درخت افرا، نماد کشور کانادا است و حتی در پرچم این کشور نیز استفاده شده است. به‌همین دلیل، شربت افرا که از شیره این درخت به‌دست می‌آید، مهم‌ترین سوغات کانادا شناخته می‌شود و مردم کانادا آن را به‌عنوان یک سوغات ارزشمند از خانه‌های خود به دیگران هدیه می‌دهند. کانادا تولید‌کننده ۸۵% از شربت افرا در کل جهان است. این شربت به نسبت غلظت در انواع مختلفی، در سراسر جهان تولید می‌شود و شاید با خود فکر کنید که آن را در هر مارکتی می‌توان یافت! اما اشتباه نکنید، زیرا هیچ محصول مشابهی، نمی‌تواند شربت افرای کانادایی خالص را از نظر غلظت و طعم شکست دهد. بنابراین در خرید آن به‌عنوان سوغاتی، شک نکنید!

۲-هنر بومیان کانادا (Canadian Aboriginal art)

هنر بومیان کانادا، درواقع نماد‌ها، رنگ‌ها و الگو‌های خاصی از هنر دست افراد بومی کانادایی است. این هنر‌ها شامل هر چیزی از نقاشی، مجسمه‌سازی، دوخت، گلدوزی، تراشکاری و حتی جواهرات می‌شود. مردم کانادا از طریق این هنر، تاریخ، فرهنگ و داستان‌های مربوط به جوامع اصیل و بومی کانادا را نشان می‌دهند. هنر بومیان کانادا را می‌توان به‌عنوان بهترین سوغات کانادا معرفی کرد، زیرا نشان‌دهنده بخش عظیمی از تاریخ و هویت فرهنگی این کشور است. البته ممکن است که قطعات اصلی این سوغات بسیار گران باشد، اما خوشبختانه می‌توانید نسخه‌های ارزان مخصوص سوغاتی را تهیه کنید.

۳-مجسمه اینوکسوک (Inukshuk)

اینوکسوک، یک نوع مجسمه سنگی است که ظاهرش را از بدن انسان الگو گرفته‌اند. سنگ‌های به‌کار رفته در این مجسمه، نماد فرهنگ مردم اینویت (گروهی از بومیان کانادا) هستند و معمولاً در مناطق قطبی کانادا و دیگر مناطق کوهستانی پیدا می‌شوند. در گذشته‌های دور از این سنگ‌ها برای مسیریابی در هنگام شکار استفاده می‌کردند و از سال ۲۰۱۰ به بعد، به نمادی از بازی‌های زمستانه ونکور تبدیل شدند. مجسمه اینوکسوک، به‌عنوان سوغات کانادا شناخته می‌شود، زیرا نمادی از قدرتمند، همبستگی و همکاری بین افراد است. همچنین، این نماد به‌طور گسترده در محصولات هنری و تزئینی کانادایی استفاده می‌شود و یادآور زیبایی‌ها و ارزش‌های فرهنگی این کشور است.

۴-دریم کچر (Dream catchers)

دریم کچر، یک آویز زینتی است که در گذشته توسط بعضی از اقوام بومی قاره آمریکا شمالی ساخته می‌شد. این آویز زینتی، به شکل حلقه‌های دایره شکل چوبی با نخ و آویز‌هایی از پر ساخته می‌شود. اعتقاد این اقوام به این صورت بود که دریم کچر، می‌تواند رویا‌های خوب را به خود بگیرد و رویا‌های بد را از بین ببرد. به همین دلیل، آن را بر روی تخت خواب یا نزدیک به محل خواب خود قرار می‌دادند تا از خوابشان محافظت کند. در حال حاضر، دریم کچر‌ها به‌عنوان یک نماد از صلح و آرامش در فرهنگ کانادایی تلقی و یکی از زیباترین و بهترین سوغات‌های کانادا به‌حساب می‌آیند. اگر قصد خرید سوغاتی برای عزیزان خود را دارید، دریم کچر را فراموش نکنید.

۵-عروسک گوزن شمالی  (Stuffed moose)

عروسک گوزن شمالی، یک عروسک بافتنی پر شده با پارچه است که از گوزن‌های زیبای مناطق کوهستانی و جنگلی کانادا برای ساخت آن الهام گرفته‌اند. از آنجایی که گوزن‌ها در تمامی نقاط کانادا پیدا می‌شوند، عروسک گوزن شمالی را نیز می‌توان بهترین سوغات کانادا درنظر گرفت. زیرا گوزن‌ها، یکی از حیوانات نمادین کانادا به‌حساب می‌آیند و نشان‌دهنده قدرت، اعتماد به نفس و زیبایی‌های طبیعت این کشور هستند.

۶-پیراهن هاکی (hockey jersey)

ورزش ملی کانادا، هاکی است و برای ملت این کشور اهمیت زیادی دارد، به‌طوری که تقریباً تمام کانادایی‌ها هاکی بازی می‌کنند و تیم‌های محبوب خود را دنبال می‌کنند. پیراهن‌های هاکی نیز، به‌عنوان هدایایی خوب برای دوستان و اعضای خانواده بسیار رایج هستند و به یکی از بهترین سوغات کانادا تبدیل شده‌اند. از آنجایی که کانادا تیم‌های هاکی بسیاری دارد و هر کدام از این تیم‌ها لباسی با طرح و رنگ مخصوص به خود دارند، دستتان برای خرید پیراهن باز است.

۷-مگنت‌های آهنرباهایی با تم کانادا (Canada-themed magnets)

مگنت‌های آهن‌ربایی کانادایی، قطعه‌های تزئینی کوچکی هستند که پشتی آهن‌ربایی دارند و برای چسباندن بر روی یخچال یا وسایل فلزی دیگر استفاده می‌شوند. این قطعه‌های آهنربا‌هایی، اغلب با تصاویر و نماد‌های معروف کانادا مثل پرچم، برگ افرا یا حتی حیوانات و طبیعت این کشور طراحی شده‌اند. مگنت‌های آهن‌ربایی نیز به‌عنوان یک سوغات محبوب در کانادا شناخته می‌شود، چون یادآور زیبایی‌ها و نماد‌های فرهنگی کانادا است که می‌توانید برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید.

۸-کارت پوستال (Post cards)

کارت پوستال‌ها، کارت‌های کوچکی هستند که عکس‌ها و مناظر زیبایی از مکان‌های مختلف روی آن‌ها چاپ شده است. با این کارت‌ها می‌توانید برای دوستان و خانواده خود پیام تبریک بفرستید یا آن‌ را به‌عنوان یک یادگاری از مکانی که در آنجا بوده‌اید، به عزیزانتان هدیه دهید. کارت پوستال‌های کانادایی معمولاً دارای تصاویر زیبا از مناظر طبیعی، شهر‌ها، جاذبه‌های توریستی و فرهنگ کانادا هستند. این کارت‌ها نیز به دلیل بازتاب زیبایی‌های این کشور و قیمت بسیار ارزان، از بهترین سوغات کانادا به‌حساب می‌آیند.

 

۹-کلاه کپ کانادایی (cap Canadian)

به‌طور کلی، خرید کلاه‌ها برای سوغات دادن، انتخاب بسیار خوبی است. زیرا هم کاربرد دارد و هم به‌راحتی پیدا می‌شود. کلاه کپ‌های کانادایی نیز یک نوع کلاه ورزشی از جنس پارچه‌ای یا پنبه‌ای است که معمولاً بر روی آن‌ها، نام کشور کانادا، برگ افرا، نام تیم‌ها، نام شهر‌ها یا نماد‌های کانادایی دیگر حک شده است. این کلاه‌ها نیز یکی از بهترین سوغات کانادا شناخته می‌شوند و نمادی از فرهنگ ورزشی کانادا را بازتاب می‌کنند. افراد معمولاً این کلاه‌ها را به‌عنوان یک یادگاری از سفر به کانادا، با خود به خانه می‌برند و آن‌ها را با افتخار بر سر می‌کنند تا نشان دهند که به این کشور علاقه‌مند هستند.

۱۰-دستکش کانادایی (Canadian Mittens)

نمی‌توان انکار کرد که کانادا زمستون‌های سختی دارد. به همین دلیل، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های گرم‌ترین لباس‌های دنیا است. در همین راستا، دستکش‌های کانادایی نیز یکی از گرم‌ترین دستکش‌هایی است که می‌توانید به‌عنوان سوغات، برای دوستان یا اعضای خانواده خود که در زمستان همیشه دستانشان یخ می‌زند، بخرید.

ثبت خاطرات سفر با بهترین سوغات کانادا

در این محتوا در خصوص بهترین سوغات کانادا صحبت کردیم و ۱۰ مورد از محبوب‌ترین آن‌ها را نام بردیم. خریدن سوغات هر کشور، چه برای خود و چه برای دیگران، بسیار لذت‌بخش است و خاطرات آن سفر را تداعی می‌کند. همان‌طور که گفتیم، از جمله سوغات محبوب کانادا، می‌توان به شربت افرا، مجسمه اینوکسوک، دریم کچر‌ها، عروسک گوزن شمالی، دستکش کانادایی، مگنت آهن‌ربایی یخچال، کلاه کپ کانادایی و کارت پوستال‌ها اشاره کرد.

از آنجایی که کانادا کشوری زیبا است و با سفر به آن، خاطرات خوشی برای هرکس رقم می‌خورد؛ خرید سوغات از این کشور نیز خالی از لطف نیست. همچنین این سوغات‌ها نماد‌هایی از همبستگی، طبیعت و فرهنگ متنوع کانادا را به نمایش می‌گذارند و به‌عنوان یادگاری‌هایی خاص و معنادار از سفر به این کشور، برای گردشگران و مسافران به‌حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید