معرفی چند مکان دیدنی و تفریحی در تهران

اگرچه تهران به‌عنوان پایتخت و یک شهر تجاری، مسافرین متعددی را به‌دلایل کاری و تحصیلی از شهرهای مختلف می‌پذیرد؛ اما این شهر بزرگ، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیاری را نیز در دل خود جای داده است. تهران با تاریخ غنی و فرهنگ دیرینه خود، مکان‌های باستانی، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری را برای گشت‌وگذار به مسافران ارائه می‌دهد. اکنون وقت آن رسیده است تا برای دیدن زیبایی‌های این شهر، بلیط هواپیما کرمان تهران را رزرو و برای لذت‌بردن از یک سفر تفریحی، آماده شوید.

مکان‌های دیدنی و تفریحی تهران

اگرچه تهران همیشه به‌عنوان مقصدی برای کارهای اداری، تحصیل و تجارت شناخته می‌شود؛ اما بی‌انصافی‌ست اگر جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی و تفریحی آن را، نادیده گرفت. در واقع تهران به‌عنوان یک مقصد تفریحی، می‌تواند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. تهران برای علاقمندان به تاریخ، بازدید از کاخ‌ها و موزه‌ها را فراهم می‌کند و برای دوست‌داران طبیعت پارک‌ها و مناطق بکر طبیعت را در دل خود جای داده است؛ همچنین انواع مراکز خرید و بازارهای متنوع را برای گشت‌وگذار دارد. بنابراین برای اینکه تهران را از زاویه‌ای دیگر ببینید در ادامه و معرفی اماکن دیدنی و تفریحی آن، با ما همراه باشید.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از بهترین مکان‌های دیدنی برای خوش‌گذرانی در روزهای تعطیل است. این دریاچه مصنوعی در منطقه ۲۲ تهران، اتوبان همت غرب قرار دارد. دریاچه چیتگر برای وقت‌گذرانی مسافران، تفریحات مختلفی را به‌صورت چهارفصل، فراهم کرده است. علاوه‌بر وسایل تفریحی، فود کورت‌های بزرگ با منظره‌ای از دریاچه، آماده پذیرایی از شما هستند تا بتوانید همراه با صرف غذا، از لحظات ناب و خاطره‌انگیز در کنار عزیزانتان، لذت ببرید.

پل طبیعت

پل طبیعت بر فراز اتوبان مدرس، پارک طالقانی و پارک آب‌وآتش را به هم متصل می‌کند و منظره‌ای شگفت‌انگیز را به‌وجود می‌آورد. با قدم‌زدن روی پل طبیعت، اتوبان زیر پای شما قرار دارد و شما حسی از ترس و لذت را تجربه می‌کنید. با دیدن از پل طبیعت می‌توانید از مکان‌های دیدنی دیگری مانند فانوس دریایی بوستان بنادر، برج‌های آتش بوستان ابراهیم و گنبد مینا نیز، دسترسی پیدا کنید. تجربه جالبی خواهد بود اگر شبانه روی پل طبیعت قدم بزنید و نورپردازی زیبای تهران را عکاسی کنید. همچنین نشستن در کافه‌های پل طبیعت و خوردن غذای باب میلتان، با چشم‌اندازی از مناظر زیبا تهران، لذت‌بخش خواهد بود.

پارک ساعی

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های دیدنی تهران، پارک ساعی خواهد بود که به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است. یک قسمت از پارک به محل نگه‌داری پرندگان اختصاص دارد که به باغ ژاپنی‌ها معروف است. از این پارک با درختان زیبا و سرسبز، با عنوان فستیوال درختان سرو نیز یاد می‌شود. شما با بازدید از این باغ، می‌توانید از زمین بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس، فضا سبز و آلاچیق‌های آن استفاده کنید و روز خوشی را در کنار عزیزانتان بگذرانید.

باغ پرندگان

باغ پرندگان با مساحت ۲۳ هکتار، در شمال شرق تهران، واقع در خیابان کوهستان، از دیگر مکان‌های دیدنی پایتخت است. در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده زیبا مانند طوطی، قوی سفید، غاز، فنچ، شاهین، عقاب، طاووس و … در این باغ نگه‌داری می‌شوند. فضا باغ با گل‌کاری زیبا و خیره‌کننده، زیبایی وصف‌نشدنی دارد؛ شما می‌توانید پرندگان را در فضا باغ از نزدیک ببینید و از شنیدن صدای آن‌ها لذت ببرید.

درکه

از دیگر مکان‌های قدیمی و دیدنی تهران در محلات ییلاقی شمیرانات و در امتداد دره مصفایی، درکه خواهد بود. تاریخچه درکه که محل و مسیر کوهستانی در شمال غرب تهران است، به قرن پنجم هجری بر می‌گردد. درکه به‌عنوان یکی از مسیرهای محبوب کوه‌پیمایی، محسوب می‌شود که با هوای ییلاقی در کوه‌های البرز، لذت‌بخش خواهد بود. در این مکان دیدنی جاذبه‌های متنوعی مانند تنورهای قدیمی و هاون‌های سنگی تراش‌خورده را نیز می‌بینید که تاریخ دیرینه آن را، بازگو می‌کنند.

منطقه فشم و لواسان

اگر به سمت حاشیه شمال شرق تهران بروید، منطقه فشم و لواسان با آب‌وهوایی تمیز و اکسیژن خالص را تجربه خواهید کرد. این منطقه یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین مکان‌های دیدنی در بین ساکنین تهران است. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در حاشیه جاده فشم و لواسان، لذت گشت‌وگذار در این منطقه را دوچندان می‌کند. چند ساعت چرخیدن در طبیعت بکر این منطقه و لذت‌بردن در کنار رودخانه، روحتان را جلا می‌بخشد.

بازار تجریش

اکنون که برای گشت‌وگذار و تفریح به تهران سفر کرده‌اید، بد نیست سری به بازار تجریش با معماری قدیمی و حجره‌های گنبدی شکل آن بزنید. در بازار تجریش، انواع سبزیجات، میوه‌ها و مواد غذایی را می‌بینید که با سلیقه تمام، کنار هم چیده شده‌اند. دیدن این زیبایی بدون شک شما را به وجد می‌آورد و ناخودآگاه، کیسه‌هایی پر از خرید را در دستانتان خواهید داشت.

بازارچه عودلاجان

بازار عودلاجان اولین بازارچه دائمی صنایع دستی در کشور است که به‌عنوان مکان‌های دیدنی تهران، بسیار جذاب و خیره‌کننده خواهد بود. اگر به صنایع دستی و هنرهای تجسمی علاقه داشته باشید، این مکان بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این بازار در سال ۱۳۹۱ توسط سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و کسبه تهران، آغاز و در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. برای رفتن به این بازارچه، باید به منطقه ۱۲ تهران و خیابان ۱۵ خرداد بروید.

کاخ گلستان

بازدید از کاخ‌های تاریخی و آشنایی با سبک زندگی مردمان قدیمی و سرگذشت آن‌ها، یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در تهران خواهد بود. کاخ گلستان به‌عنوان مجموعه‌ای فاخر و ارزشمند، آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. این کاخ باشکوه در دوران صفویه ساخته شد و در زمان حکومت قاجار به رونق رسید؛ سرانجام این کاخ در سال ۱۳۹۲ در کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو، به‌عنوان میراث بشری، ثبت شده است.

موزه سعدآباد

مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد، مجموعه عمارت‌ها و کاخ‌های خاندان پهلوی را در خود جای داده است. این کاخ حدود ۱۸۰ هکتار جنگل طبیعی، چشمه‌سار، قنات، باغستان، گل‌خانه و … را شامل می‌شود که تابلویی خیره‌کننده را به تصویر می‌کشد. جالب است بدانید کاخ موزه سعدآباد چهار دوره تاریخی قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و دوره پس‌از انقلاب اسلامی را در بر می‌گیرد.

با فلای تودی از مکان‌های دیدنی تهران دیدن کنید

بلیط کرمان تهران را در وب‌سایت فلای تودی رزرو کنید و برای سفری تفریحی آماده شوید. فلای تودی با ارائه خدمات متنوع خود، راهنما سفر شما خواهد شد؛ کافیست در وب‌سایت شخصی فلای تودی، اطلاعات سفرتان را وارد کنید. با درج مبدا، مقصد، تاریخ رفت‌وبرگشت و تعداد مسافر، فهرستی از انواع بلیط‌ها را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مقایسه گزینه‌های مورد نظر، بلیط هواپیما متناسب با سلیقه و بودجه سفرتان را انتخاب و برای پرداخت هزینه آن، به درگاه بانکی وارد شوید. اکنون با کارت بانکی عضو شتابتان، هزینه تعیین‌شده را بپردازید و برای سفر آماده شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید