مزایای مهاجرت تحصیلی در سن بالا

مزایای مهاجرت تحصیلی در سن بالا

مهاجرت تحصیلی فقط برای سنین پایین و مقطع‌های کارشناسی و فوق لیسانس نیست؛ گاهی این نوع مهاجرت برای مقطع دکتری یا مقطع‌های پایین‌تر در سنین بالا نیز امکان‌پذیر خواهد بود. در برخی شرایط حتی ممکن است مهاجرت تحصیلی در سنین بالا شرایط راحت‌تری را برای فرد ایجاد کند؛ زیرا معمولا افراد در سنین بالا سابقه کاری دارند و راحت‌تر می‌توانند با پیدا کردن فرصت شغلی مناسب بعد از پایان تحصیل ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند. اگر این سوال در ذهن شما نیز پیش آمده است که «مهاجرت در سنین بالا چه مزایایی دارد»، در این مقاله پاسخ این سوال را پیدا خواهید کرد. اگر سن شما بیشتر از ۲۵ سال است و متقاضی ادامه مسیر تحصیلی در کشورهای خارجی هستید، مخاطب اصلی این مطلب محسوب می‌شوید.

تطبیق‌پذیری راحت‌تر با جامعه؛ یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی در سنین بالا

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با بالا رفتن سن، امکان تطبیق در جامعه جدید نیز برای فرد کاهش می‌یابد؛ باید بدانید که این نکته همیشه صحیح نیست. هر چند که با افزایش سن، به دلیل ایجاد برخی از ویژگی‌ها مثل رفتارهای محافظه‌کارانه، انعطاف‌پذیری فرد کاهش می‌یابد؛ بااین‌حال ویژگی‌هایی مانند مهارت بالا در ارتباط، تجربه‌ بیشتر در زمینه‌های مختلف و صبوری نیز سبب راحت‌تر شدن تطبیق‌پذیری فرد مهاجر در جامعه خارجی خواهد شد. البته شرایط سنی بر صدور ویزای تحصیلی بسیاری از کشورها تاثیرگذار است. همچنین افزایش سن ممکن است باعث کاهش شانس صدور ویزا شود.

افرادی که بیشتر از ۲۵ سال دارند و برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند، باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد‌نظر رزومه مناسبی را ارائه دهند. همچنین در برخی موارد ایجاد گپ تحصیلی بین دو مقطع تحصیلی باعث افزایش احتمال ریجکتی ویزا خواهد شد. برای مثال اگر فاصله آخرین مقطع تحصیلی و زمان اپلای برای دانشگاه چهار سال باشد و توجیه خاصی نیز نداشته باشید، احتمال ریجکتی ویزا وجود خواهد داشت. به‌این‌ترتیب در مهاجرت تحصیلی در سنین بالا و دریافت ویزا تحصیلی امریکا، اروپا و کانادا حتما به نکاتی مثل دلیل داشتن برای گپ تحصیلی توجه داشته باشید.

دسترسی به سیستم تحصیلی با کیفیت؛ مزیتی مهم برای مهاجرت تحصیلی

متقاضیان مهاجرت تحصیلی، کالج‌ها و دانشگاه‌هایی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند که سیستم آموزشی به‌روزی داشته باشند. معمولا بیشتر مراکز آموزشی در کشورهای دیگر از سیستم تدریس استاندارد استفاده می‌کنند. با تحصیل در این مراکز امکان یادگیری با استفاده از تکنیک‌های مختلف وجود دارد.

علاوه‌بر بهره‌مندی از سیستم آموزشی مناسب، مهاجرت تحصیلی باعث قرار گرفتن در معرض موقعیت‌های تحقیق و کارهای عملی متعدد می‌شود. در دانشگاه‌های کشورهای خارجی فضا پژوهش محور است و شما باید آزمایش کنید و یادگیری عملی داشته باشید. با امکانات در سطح جهانی و اساتید مجرب، دانشجویان انگیزه پیدا می‌کنند تا علایق تحصیلی خود را در خارج از کشور دنبال کنند. همچنین این موسسه‌های آموزشی با در نظر گرفتن برنامه‌های کمک تحصیلی به جذب دانشجویان ممتاز از سراسر دنیا می‌پردازند. برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان، آمریکا، و سایر کشورهای اروپایی باید با متقاضیان بیشماری با رزومه‌های ممتاز رقابت کنید.

فرصت‌های شغلی متنوع؛ یکی از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی در سن بالا

کالج‌های خارجی استانداردهای آموزشی و امکانات بهتری دارند. با تحصیل در این مراکز آموزشی و دریافت مدرک امکان اشتغال در موقعیت‌های شغلی متنوع وجود خواهد داشت. افرادی که در سن بالا برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند، در صورت داشتن سابقه کاری راحت‌تر می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شوند. به‌این‌ترتیب می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند و بعد از چند سال نیز اقامت کشور مورد‌نظر را دریافت کنند.

همچنین داشتن سابقه کاری معتبر و قابل توجه، احتمال ریجکت ویزای تحصیلی برای متقاضیان در سن بالا را کاهش می‌دهد. علاوه‌بر استفاده از فرصت‌های شغلی متعدد، مجموعه متنوعی از افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنید نیز یک مزیت بزرگ است. دانشجویان در مهاجرت تحصیلی با فرهنگ‌های مختلف بر اثر ارتباط با سایر دانشجویان آشنا خواهند شد. ازاین‌رو تغییرات مثبت بسیاری در طرز فکر و طرز تفکر فرد ایجاد می شود.

بررسی محدودیت‌های مهاجرت تحصیلی در سنین بالا

هزینه تحصیل در خارج از کشور در سنین بالاتر معمولا بیشتر از هزینه تحصیل در سنین پایین‌تر است. امکان دریافت بورسیه برای سنین بالاتر کمی چالش‌برانگیزتر خواهد بود. ازاین‌رو امکان دریافت بورسیه در مهاجرت تحصیلی در سنین بالا کمتر است. رقابت برای پذیرش در دانشگاه های برتر در سنین بالاتر نیز معمولاً بیشتر است.

نکات مهم برای موفقیت در مسیر مهاجرت تحصیلی در سنین بالا

یک نکته مهم برای موفقیت در مسیر مهاجرت تحصیلی برنامه‌ریزی اصولی است. قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی، تحقیقات لازم را انجام دهید و همه جوانب آن را در نظر بگیرید. علاوه‌بر این، استفاده از مشاوره را برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی موثر خواهد بود. مشاوره با یک راهنمای مهاجرت تحصیلی به شما کمک می‌کند تا بهترین برنامه تحصیلی و دانشگاه را برای خود انتخاب کنید.

برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر، باید معدل بالا، نتایج آزمون‌های استاندارد بالا و توصیه‌نامه‌های قوی داشته باشید. با داشتن این مدارک آماده رقابت با تعداد بیشماری از دانشجویان بین‌المللی می‌شوید. همچنین برای تطبیق پذیری با زندگی در یک کشور جدید، باید خود را آماده کنید.

تماس با آکادمی اپلای؛ اولین قدم برای رفع چالش‌های احتمالی در مهاجرت تحصیلی

در این مقاله به بررسی مزایای مهاجرت تحصیلی در سنن بالا پرداختیم. مهاجرت تحصیلی به‌طورکلی مزایای متعددی مثل امکان اشتغال در موقعیت‌های شغلی متنوع، استفاده از سیستم آموزشی استاندارد و قرار گرفتن در محیطی پژوهش‌محور خواهد شد. برای دستیابی به این امکانات باید متناسب‌ترین مسیر مهاجرت را برای خود انتخاب کنید.

در فرایند انتخاب بهترین مسیر مهاجرت حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. تجربه مشاوران مهاجرتی راهنمای مناسبی برای انتخاب بهترین مقصد خواهد شد. علاوه‌بر این، دریافت مشاوره به شما در یافتن بهترین برنامه بورسیه تحصیلی نیز کمک خواهد کرد. برای دریافت راهنمایی پیشنهاد می‌کنیم به سایت آکادمی اپلای مراجعه کنید. این سایت یکی از مراجع برای دریافت راهنمایی هستند. برای آشنایی با راه‌های ارتباطی با آکادمی اپلای فقط کافی است نام این موسسه را در گوگل جستجو کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید