مهاجرت به آلمان | شرایط و هزینه ها

مهاجرت به آلمان

 

آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان کشوری است که در قاره اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر برلین می باشد. کشور آلمان که اکنون به عنوان صنعتی ترین کشور قاره اروپا شناخته می شود، به دلیل داشتن بازار کار مناسب، دانشگاه های معتبر، رشد اقتصادی بالا، وضعیت مناسب زندگی و…افراد بسیاری تصمیم می گیرند تا به این کشور مهاجرت کنند و زندگی در آلمان را انتخاب می کنند. کشور آلمان اکنون به عنوان ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین از بنیانگذاران اتحادیه اروپا نیز می باشد. از سال ۲۰۱۵ تا کنون تعداد مهاجران به کشور آلمان افزایش چشمگیری داشته و همچنان مهاجرت به این کشور روند صعودی خود را حفظ کرده است. آلمان دومین کشور مهاجر پذیر پس از آمریکا محسوب می شود و حدود ۵ میلیون مسلمان در آن اقامت دارند. رسیدن به تابعیت و اقامت در این کشور از راه های بسیار زیادی امکان پذیر است. همچنین جمهوری فدرال آلمان علاقمند به جذب افرادی متخصص از جمله مدیران با تجربه ی کاری بالا، دانشمندان، استادان، مدرسان حرفه ای، کارشناسان علمی و کارشناسان و کارمندانی که سمت مدیریتی بالایی دارند، می باشد. سالیانه افراد زیادی به دنبال این هستند تا اطلاعاتی را در خصوص مهاجرت به آلمان، کسب اقامت آلمان، تابعیت آلمان و پاسپورت آلمانی بدست آورند. در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به این کشور، مهاجرت تحصیلی به آلمان، ویزای توریستی آلمان، ویزای کار در آلمان و همچنین ویزای تحصیلی در آلمان می پردازیم.

 

مهاجرت به آلمان

 

شرایط مهاجرت به آلمان

 

مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور شرایط و روش های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به تحصیل در آلمان، کار در آلمان، دریافت تابعیت و اقامت تولد فرزند، اخذ اقامت از طریق ازدواج، خود اشتغالی یا ثبت شرکت در آلمان و… اشاره داشت. با مطالعه دقیق و بررسی شرایط و روش های موجود و همچنین بررسی ویژگی ها و شرایط خود می توانید بهترین روش را برای اقامت در کشور آلمان انتخاب کنید. مطابق با قوانین مهاجرت این کشور اعضای خانواده ی فردی که اجازه ی کار در آلمان را دریافت کرده است می توانند به این کشور مهاجرت کرده و به کار یا تحصیل مشغول شوند. همچنین دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های آلمان تا ۱۸ ماه فرصت دارند تا کار مناسبی برای خود پیدا کنند در غیر این صورت اجازه ی اقامتشان را در آلمان از دست خواهند داد. فردی که قصد مهاجرت به آلمان را دارد باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه های خود را دارد و اگر با ویزای جستجوی کار وارد آلمان می شود باید هزینه های ابتدایی زندگی را تامین کند تا حقوق خود را در آلمان دریافت کند. همچنین شخص متقاضی باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشد و مدرکی معتبر را که نشان دهد به زبان آلمانی تسلط دارد ارائه کند.

 

شرایط مهاجرت به آلمان

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

کشور آلمان دارای بیش از ۴۰۰ مرکز آموزش عالی و بیش از ۲ میلیون دانشجوی داخلی و خارجی می باشد که به همین دلیل یکی از قطب های علمی جهان به شمار می رود و بهترین مقصد با فرصت های منحصر به فرد برای اخذ پذیرش تحصیلی است. دریافت اقمت آلمان از طریق مهاجرت تحصیلی به این کشور یکی از مناسب ترین راه ها برای رسیدن به تبعیت آلمان می باشد و افرادی که از این طریق قصد مهاجرا به آلمان را دارند باید در این زمینه با متخصصین و وکیل مهاجرت اروپایی و مجرب مشورت نمایند. با توجه به سیستم آموزشی کشور آلمان که دارای شرایط مناسبی می باشد، متقاضیان بسیاری هرساله از سرتاسر جهان برای تحصیل راهی این کشور می شوند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید هر ترم مبلغی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو برای خدمات تحصیلی و دانشجویی به دانشگاه پرداخت کنند که این هزینه در مقایسه با هزینه ی تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی تقریبا رایگان محسوب می شود. تحصیل و یا ادامه تحصیل آکادمیک در کشور آلمان در یکی از سه مراکز زیر امکان پذیر است: دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی فنی در آلمان و آکادمی های آموزشی هنر و موسیقی در آلمان. دانشگاه های آلمان به دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که اکثر آنها دولتی می باشند. دانشگاه های خصوصی این کشور نیز فنی و حرفه ای می باشند و توسط دولت به رسمیت شناخته شده اند اما هزینه ی بالایی نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور دارند.

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

ویزای توریستی آلمان

 

کشور آلمان علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای زندگی، تحصیل و کار می باشد به دلیل داشتن جاذبه های دیدنی بسیار مخصوص سفرهای تفریحی کوتاه مدت است و به همین علت گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. افرادی که به قصد تفریح به آلمان سفر می کنند لازم است تا ویزای توریستی آلمان را دریافت کنند. همچنین برای دیدار اعضای خانواده یا دوستانتان که در کشور آلمان زندگی می کنند موظف به دریافت ویزای توریستی این کشور هستید. اعتبار ویزای توریستی آلمان مدت مشخصی دارد که افراد فقط می توانند در این مدت زمان تعیین شده در آلمان ماندگار شوند. ویزای توریستی آلمان به مدت ۹۰ روز معتبر است و به هنگام درخواست این ویزا باید متعهد شوید که پس از اتمام این ۹۰ روز به کشور خود بازمی گردید. برای دریافت ویزای توریستی این کشور باید به سفارت آلمان در نزدیکی محل زندگی خود رفته فرم تقاضای ویزا را دریافت کرده و آن را پر کنید. پس از آن سفارت آلمان به صورت آنلاین وقتی را برای ملاقات برای شما تعیین می کند که در این زمان تعیین شده باید در سفارت آلمان برای تحویل فرم درخواست و مدارک لازم حاضر شوید. تصمیم سفارت در خصوص صدور ویزا بستگی به کامل بودن مدارک و مصاحبه حضوری شما در سفارت دارد. مدارک لازم جهت ارائه به سفارت آلمان شامل فرم درخواست ویزا که باید توسط خود شخص و به زبان آلمانی تنظیم شده باشد، دو قطعه عکس رنگی و جدید، گذرنامه معتبر با حداقل سه ماه اعتبار، فتوکپی از پاسپورت، مدارک کاری و اشتغال فرد متقاضی، ترجمه آلمانی گواهی اشتغال، ارائه بیمه مسافرتی، رزرو هتل، بیمه مسافرتی بلیط مسافرتی و ارائه تمکن مالی می باشد.

 

ویزای توریستی آلمان

 

ویزای کار آلمان

 

از آنجا که افراد بسیاری علاقمند هستند تا به کشور آلمان مهاجرت کنند، دریافت ویزای کار در آلمان و یا مهاجرت از طریق ویزای کار جزو مباحث پرطرفدار برای اشخاصی می باشد که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند. امروزه بسیاری دریافت ویزای کار را روش مناسبی برای مهاجرت به کشور آلمان می دانند که اگر با وکیل مهاجرت مشورت شود می تواند به نتایج مناسبی ختم شود. نرخ بیکاری در کشور آلمان ۳.۴ درصد است که این نرخ نشان هنده ی آن است که فرصت های شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد به طوری که حتی بسیاری از مهندسان ایرانی میز موفق به دریافت ویزای کاری آلمان شده اند. کشور آلمان با کمبود نیروهای متخصص جوان مواجه است از این رو افرادی که در رشته هایی همچون برق، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، مکانیک، الکتروتکنیک، شیمی، فیزیک،پزشکان، پرستاران، داروسازان و… تخصص دارند از شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار در آلمان برخوردار می باشند. دریافت ویزای کار در آلمان مزایایی به همراه دارد که از جمله آنها می توان به امکان اخذ اقامت دائم این کشور، دریافت Blue Cart، امکان اخذ ویزای همراه برای همه ی اعضای خانواده، امکان سفر به تمامی اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا، تحصیل رایگان فرزندان، دریافت حقوق بیش از ۳۵۰۰۰ یورو در سال و… اشاره داشت. مدارکی که برای دریافت ویزای کار در آلمان مورد نیاز است، فرم تقاضا، دو قطعه عکس، فتوکپی از پاسپورت متقاضی، شناسنامه و کپی شناسنامه متقاضی، بیمه نامه، ترجمه ی مدارک به زبان آلمانی و یا انگلیسی، مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آلمانی و یا انگلیسی آنها، سابقه ی کار در صورت وجود، رزومه ی کامل و پرینت موجودی حساب شخص متقاضی می باشد.

 

ویزای تحصیلی آلمان

 

ویزای تحصیلی آلمان

 

افرادی که قصد تحصیل و یا ادامه ی تحصیل در کشور آلمان را دارند لازم است اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور نمایند. دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است که افرادی تحصیل کرده و متخصص را تحویل جامعه می دهد. جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته و پس از آن باید از سفارت وقت بگیرید. مدت اعتبار ویزای تحصیلی آلمان که توسط سفارت واقع در ایران صادر می شود ۳ ماه است و دانشجو باید پس از ورود به این کشور ویزای خود را تمدید نماید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان موارد زیر می باشند:

۱- پاسپورت با اعتبار ۶ ماهه و ارائه دو کپی از آن

۲- دریافت پذیرش تحصیلی و ارائه آن به سفارت آلمان

۳- گواهی پایان دوره ۳ سال تحصیلی متوسطه به همراه ترجمه ی آن به زبان آلمانی

۴- فرم درخواست ویزا

۵- عکس رنگی

۶- شناسنامه به همراه دو کپی از آن

۷- ارائه گواهی پایان دوره دانشگاهی به همراه ترجمه ی آن به زبان آلمانی

۸- اثبات تمکن مالی

۹- پرداخت ۶۰ یورو جهت هزینه ی صدور ویزا

۱۰- مدارک سوابق شغلی در صورت وجود

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید