نکاتی جالب در مورد انعام دادن در کشورهای مختلف

انعام در کشورهای مختلف

انعام  دادن در کشور ها و فرهنگ های مختلف متفاوت است این موضوع شاید برای بعضی افراد که آشنایی با فرهنگ آن کشور ندارند مشکل ساز شود .

برای مثال در ژاپن اگر مقداری پول بر روی میز به عنوان انعام قرار دهید گارسون به دنبال شما می آید و به شما یادآوری می کند که پول خود را جا گذاشته اید اما در نیویورک اگر کمتر از حد معمول انعام دهید باید خیلی شانس داشته باشید که بتونید دوباره میزی در آن رستوران رزرو کنید .

در این مطلب فرهنگ انعام دادن را در کشورهای مختلف بررسی می کنیم

 

آرژانتین و دریافت ۱۰ درصد اضافی در صورت حساب

مردم آرژانتین در رستوران معمولا ۱۰ درصد اضافی به عنوان انعام  پرداخت می کنند  در هتل ها نیز معمولا این مقدار اضافی پرداخت می شود .اما در جاهایی که این مسئله وجود ندارد به خدمه یا افرادی که چمدان ها را جا به جا می کنند یک تا دو پزو (واحد پول آرژانتین) می دهند. همچنین شما می توانید در ازای پرداخت مبلغی در روز از سرویس های خاصی بهره مند شوید .رانندگان تاکسی در آرژانتین انتظاری برای دریافت انعام ندارند اما برخی افراد مقداری پول خورد به آنها به عنوان انعام می دهند .

انعام در کشورهای مختلف

 

استرالیا و دریافت انعام از گردشگران

در استرالیا نیز انعام می دهند اما هنوز این امر جاافتاده نیست و توسط همه انجام نمی شود . معمولا تا ۱۰ درصد در رستوران ها انعام می دهند ولی این امر کاملا اختیاریست . انعام دادن در تاکسی ها مرسوم نیست اما این نوع انعام دادن در صنعت توریسم این کشور در حال جا افتادن است .

اتریش – ” بقیه اش مال خودت “

در اتریش انعام دادن نسبت به شمال آمریکا و سایر نقاط اروپا کمتر است .کلا در اتریش دستمزدها شفاف است و هزینه سرویس ها در صورت حساب ها لحاظ می گردد .با این حال در رستوران ها در پرداخت هایی که به صورت دستی انجام می شود ۵ تا ۱۰ درصد اضافی به عنوان انعام داده می شود .استفاده از واژه “dank” در هنگام پرداخت معادل واژه “بقیه اش مال خودت” است.

اگر شما از سرویسی که به شما ارائه شده راضی نباشید غیرمعمول نیست که انعام ندهید .انعام رانندگان تاکسی معمولا ۱۰ درصد  و کسانی که بار شما را جابه جا می کنند بین یک تا ۲ یورو می باشد البته این انعام ضروری نیست ولی از آن استقبال می شود .

 

 

بلژیک و اهمیت کم انعام

انعام دادن در بلژیک خیلی مرسوم نیست سرویس دهندگان معمولا مبلغ تعیین شده را دریافت می کنند و دریافت انعام برایشان اهمیتی ندارد . با این حال انعام دادم به شرایط بستگی دارد .رستوران ها معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد اضافی دریافت می کنند اما مردم هم مبلغ کمی برای سرویس خوب به عنوان انعام پرداخت می کنند .البته جایی که ۱۵ درصد اضافی را دریافت نمی کنند انتظار انعام دارند .

انعام دادن در هتل ها و تاکسی ها مرسوم نیست و فقط کرایه را دریافت می کنند .

پارکبان ها یک یورو ،خشکشویی ها ۵۰ سنت  ، کارکنان توالت های عمومی ۲۵ سنت انعام دریافت می کنند . همانطور که اشاره کردیم تاکسی ها انعام دریافت نمی کنند اما گاهی اوقت بعضی افراد مبلغ کمی را به عنوان انعام به رانندگان می دهند.

 

 

کانادا – حتی اگر ناراضی هستی انعام کم را باید بدهی

اکثر سرویس دهندگان در کانادا انتظار ۱۰ تا ۲۰ درصد انعام دارند . که این موضوع بستگی به انگلیسی یا فرانسه زبان بود آنها دارد و همچنین اگر سرویس ارائه شده از کیفیت بدی برخوردار باشد مبلغ ناچیزی را به عنوان انعام پرداخت می کنند.پس در هر صورت انعام باید داده شود .رستوران ها معمولا ۱۵ درصد را به عنوان انعام در نظر می گیرند.

خدمه هتل در قبال سرویسی که می دهند بین یک تا ۳ دلار به عنوان انعام دریافت می کنند .

انعام رانندگان تاکسی حدودا ۱۰ درصد مبلغ کل کرایه می باشد .

 

شیلی – خوب سرویس بده انعام بگیر

انعام در شیلی ۱۰ درصد می باشد نه کمتر نه بیشتر اما اگر سرویسی که دریافت می کنید ضعیف باشد انعامی نمی دهید .

چین – توهین نکن

شما هرگز انعامی را در چین در هیچ کجای آن پرداخت نمی کنید .انعام دادن در چین یک توهین به حساب می آید با این حال در برخی از شهرهای آزاد مانند هنگ کنگ انعام دریافت میشود مثلا در هتل های گران قیمت انتظار می رود ۱۰ دلار به کسی که چمدان ها را جا به جا می کند داده شود .

 

جمهوری چک

انعام دادن در چک مرسوم نیست اما انتظار دارند تا ۱۰ درصد انعام توسط گردشگران داده شود ولی این فقط مخصوص مکان های گردشگری مانند پراگ می باشد.

انعام دادن به تاکسی ها و همچنین با کارت اعتباری  معنایی ندارد . اما خدمه هتل ها برای سرویسی که ارائه می دهند انتظار دارند بین یک تا سه یورو انعام دریافت کنند .

 

دانمارک و بی اهمیت بودن انعام

به دلیل دستمزد بالا در دانمارک انتظاری برای دریافت انعام وجود ندارد با این حال از دریافت انعام استقبال می کنند . و در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید برای سرویسی که دریفت می کنید انعامی بدهید یا نه

 

فرانسه

دررستوران های  فرانسه حق سرویس در صورتحساب به عنوان کل هزینه محاسبه می شود و احتیاجی به دادن انعام نیست .هرچند این قضیه ی جا افتاده ای است با این حال مبلغ خیلی کمی نیز به عنوان انعام به صورت حساب اضافه می شود.

در هتل ها بین یک تا دو یورو به خدمه انعام داده می شود .

و همچنین مرسوم است که ۱۰ درصد انعام به رانندگان تاکسی داده شود .

 

ایالات متحده آمریکا -انعام را باید بدهید

آمریکا به عنوان کشوری که در این قضیه سرآمد است شناخته می شود .پرداخت نکردن انعام در آمریکا عواقب خوش آیندی ندارد و ممکن است برای شخصی که سرویسی را دریافت کرده مشکلاتی ایجاد شود . رستوران ها معمولا ۱۵ تا ۲۰ درصد انعام دریافت می کنند و هر کسی که سرویسی را به شما ارائه می دهد در هر جایی مانند خدمه هتل ها انتظار دارند انعامی دریافت کنند .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید