چگونه می توان در هواپیما از موبایل استفاده کرد؟

چگونه می توان در هواپیما از موبایل استفاده کرد

مسافران خطوط هوایی می توانند از تلفن همراه خود در هواپیما برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند. با این حال، قوانین و محدودیت هایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید! سازمان هوانوردی جهانی فدرال فهرستی از قوانین حاکم بر استفاده از دستگاه های الکترونیکی قابل حمل در هواپیما ایجاد کرده است. با وجود اینکه می ‌توانید در طول پرواز از تلفن همراه خود استفاده کنید، محدودیت‌هایی برای نوع استفاده و زمان استفاده از آن وجود دارد.

آیا باید تلفن همراه را در هواپیما خاموش کنیم؟

در حقیقت نیازی نیست که تلفن همراه خود را در هواپیما خاموش کنید و می توانید آن را روی حالت پرواز قرار دهید. در این حالت شما در انجام تماس و ارسال پیامک محدود خواهید بود اما استفاده از برنامه های دیگر آن مانعی ندارد. می توانید به موسیقی گوش دهید، بازی کنید، یادداشت بنویسید، و هر فعالیت دیگری را با دستگاه تلفن همراه خود انجام دهید تا زمانی که به اتصال اینترنت نیاز نداشته باشد.

همچنین هنگام سوار شدن به هواپیما و پیدا کردن صندلی خود و یا در حین پرواز ممکن است مهمانداران به هر دلیل از شما بخواهند بلیط هواپیما را به آن ها نشان دهید. از آنجا که بسیاری از مسافران بلیت هواپیما را با تلفن همراه رزرو کرده و اطلاعات آن را در گوشی ذخیره می کنند، می توانند اطلاعات بلیط ذخیره شده در تلفن همراه را به مهماندار نشان دهند. همچنین هنگام دریافت کارت پرواز در فرودگاه نیز باید اطلاعات بلیط رزرو شده که در تلفن همراه ذخیر شده است را نشان داد. به همین دلیل همراه داشتن و روشن نگاه داشتن آن چه در فرودگاه و چه در هواپیما ضروری است.

چرا باید تلفن همراه را روی حالت پرواز تنظیم کنیم؟

حالت هواپیما در دستگاه های تلفن همراه تنها دسترسی به اینترنت را محدود می کند. این حالت به گونه ای بوده که مسافران بتوانند با خیال راحت از ویژگی های آفلاین تلفن همراه خود بدون ایجاد اختلال در سیستم های ارتباطی و سیستم های ناوبری خلبان استفاده کنند. تنظیم تلفن همراه روی حالت هواپیما هنوز هم در پروازها رعایت می شود بنابراین مسافران نمی توانند در طول پرواز، با کسی تماس گرفته و یا پیامک ارسال کنند.

امواج رادیویی ساطع شده از تلفن های همراه باعث تداخل الکترومغناطیسی می شود و ممکن است این تداخل سیستم های الکترونیکی هواپیما را از کار بیاندازد که می تواند یک مشکل ایمنی ایجاد کند. به همین دلیل است که خدمه هواپیما از تمامی مسافران درخواست می کنند که تلفن همراه را روی حالت پرواز قرار دهند. البته این تداخل آنقدری نیست که منجربه حادثه شدیدی شود، بلکه بیشتر به منظور پیشگیری از ایجاد مسائل ایمنی می باشد، به ویژه اگر تعداد تلفن های همراه روشن زیاد باشد.

آیا می توان از بلوتوث در هواپیما استفاده کرد؟

حالت هواپیما فقط اتصال گوشی شما به اینترنت را محدود کرده و شما را از انجام فعالیت های آفلاین با تلفن همراه محدود نمی کند. استفاده آفلاین از تلفن های همراه از جمله تماشای فیلم های دانلود شده و گوش دادن به موسیقی، به طور کامل مجاز است. اما امروزه بیشتر هدفون ها برای اتصال به تلفن همراه به بلوتوث نیاز دارند و تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون هدفون بسیار دشوار می باشد.

طبق قوانین پروازهای داخلی و خارجی، مسافران محدودیتی در استفاده از بلوتوث ندارند. هدفون ‌های بلوتوثی، هیچ سیگنال را منتشر نمی‌ کنند که با سیستم‌ های ناوبری هواپیما تداخل داشته باشد و می ‌توانید در اکثر پروازها از آنها استفاده کنید. تنها محدودیت این است که در زمانی که خدمه پرواز دستورالعمل های ایمنی قبل از پرواز را انجام می دهند، مجاز به استفاده از هدفون نیستند.

استفاده از بلوتوث در هواپیما

آیا وای فای در هواپیما وجود دارد؟

تغییرات اخیر در قوانین و مقررات پروازهای داخلی و خارجی، اکنون اجازه استفاده از وای فای در حین پرواز را در بسیاری از پروازهای داخلی و پروازهای بین ‌المللی می ‌دهد. با وجود اینکه همه پروازها وای فای ارائه نمی دهند، اکثر خطوط هوایی بزرگ شروع به راه اندازی شبکه های وای فای در سراسر ناوگان خود کرده اند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی و برخی از شرکت های هواپیمایی داخلی مانند ماهان، امکان ارائه وای فای در طول پرواز را دارند. البته در شرکت هواپیمایی ماهان، وای فای تنها در کلاس پروازی بیزینس ارائه می شود.

استفاده از وای فای در هواپیما

ممکن است این سوال ایجاد شود که چگونه می توان در هواپیما از وای فای استفاده کرد. در واقع دو روش مختلف وجود دارد که ممکن است بسته به شرکت هواپیمایی و هواپیمای مورد نظر استفاده شود: وای فای هوا به زمین و ماهواره. در روش هوا به زمین از دکل‌های تلفن همراه استفاده می شود. این برج ‌ها سیگنال ‌های وای ‌فای را به آسمان فرستاده و هواپیماهایی که در آسمان پرواز می‌کنند، می توانند به آن متصل شوند.

روش دیگر روش ارسال امواج با ماهواره است. هواپیماها دارای آنتنی هستند که در بالای آنها نصب شده است که می تواند سیگنال های ماهواره ها را برای ارائه خدمات WiFi برای افراد داخل هواپیما دریافت کند. این فناوری نسبتاً جدیدی است، اما بسیاری از خطوط هوایی از آن استفاده می کنند. بنابراین می توانید در طول پرواز، تلفن را روی حالت پرواز گذاشته و به وای فای متصل شوید. البته هزینه و مدت زمان استفاده از آن بسته به شرکت هواپیمایی متفاوت است.

آیا می توان تلفن همراه را در هواپیما شارژ کرد؟

شارژ گوشی در هواپیما مجاز است و بیشتر هواپیماها نیز در هر صندلی دارای پریز بوده و می توانید تلفن همراه خود را شارژ کنید. با این حال، همه هواپیماها این امکان را ندارند که مسافران بتوانند از آنها استفاده کنند. اگر هواپیمای شما پریز برق نداشت، می توانید از پاوربانک ها برای شارژ تلفن همراه در پرواز استفاده کنید. البته قبل از شارژ تلفن همراه به ولتاژی که پریز ارائه می دهد و همچنین ولتاژ موردنیاز گوشی خود دقت کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید