برج اوستانکینو مسکو نام یک برج مخابراتی در این شهر می باشد.
کار ساخت این برج ۴ سال به طول انجامید. این برج ۵۴۰ متر ارتفاع دارد و در طبقات بالایی آن سکویی وجود دارد که می توانید به آنجا بروید و چشم انداز زیبایی از شهر مسکو را مشاهده کنید.
برج اوستانکینو از آن جهت که یک ایستگاه تلویزیونی است سیگنال هایی را توسط شبکه ی مخابراتی بیسیم منتشر می کند تا شبکه های تلویزیونی و رادیویی قادر به پخش برنامه های خود باشند.
این برج بلندترین برج در اروپا و یازدهمین برج در جهان به شمار می رود.
برج اوستانکینو مسکو به دلیل معماری و موقعیت منحصربه فردش به یکی از بزرگترین قطب های ارتباطی مسکو تبدیل شده است و تجهیزات و امکانات بی نظیری نیز دارد.
این برج در سال ۱۹۶۷ در سالگرد انقلاب روسیه ساخته شد و بیش از ۵۵ هزارتن وزن دارد.
طراحی این برج پیچیده و جذاب است و از یک زنبق و گلبرگ هایش الهام گرفته شده است. استفاده از بتون هایی خاص در ساخت این برج باعث شده تا بنایی ساده و مستحکم بوجود آید و همچنین استفاده از شیشه های مقاوم باعث شده تا برج آسیب ناپذیر باشد.
برج اوستانکینو یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی مسکو نیز محسوب می شود.
در این برج دو سکوی تماشا وجود دارد، یکی در ارتفاع ۳۳۷ متری و دیگری در ارتفاع ۳۴۰ متری. سکوی تماشای اصلی در ارتفاع ۳۳۷ متری قرار دارد زیرا بازدید از سکوی بالاتر فقط در شرایط مساعد آب و هوایی امکان پذیر است. زمانی که پا بر روی سکوی شیشه ای می گذارید می توانید شهر مسکو را زیر پایتان تماشا کنید.
برج اوستانکینو رستوران های زیادی دارد که یکی از آنها رستوران گردان می باشد. رستوران گردان برج رستورانی لوکس و منحصر به فرد است و با غذاهای روسی از شما پذیرایی می کند.
همچنین در داخل برج یک موزه ی کوچکی وجود دارد که در آن اشیایی در رابطه با انتقال امواج تلویزیونی و یک دستگاه تلفن کوچک قدیمی به نمایش درآمده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید