مسجد کسیک مناره یکی از آثار برجسته بناهای ترکیه به شمار می آید که نمایانگر تاریخ کهن شهر آنتالیا است و با قرن ها قدمت یادگاری از دوران رومی ها تا به امروز حفظ شده است.
این مناره در اصل یک معبد رومی بود که در قرن پنجم به کلیسای بیزانتین تبدیل شد و به ویرجین ماری تعلق گرفت.کسیک مناره در خیابان های کالجی در جنوب ترکیه به عنوان معبد رومی در قرن دوم میلادی ساخته شد.در قرن هفتم به افتخار مریم مقدس به کلیسای روم شرقی تبدیل شد و در قرن هشتم بر اثر حمله ی اعراب شدیدا آسیب دید که بعد از دو قرن بازسازی به محل عبادت مسلمانان تغییر یافت.
در قرن سیزدهم که زمان حکومت سلجوقیان بود مناره واقعی اضافه شد و بعد ار آن با باز پس گیری آنتالیا توسط پادشاه قبرس دوباره به کلیسا تغییر کرد و در زمان بایزید دوم باز به مسجدی به نام کورکوت تبدیل شد و تا به امروز به مسجد کسیک مناره معروف می باشد.این بنا بخاطر آتش سوزی سال ۱۸۹۶ و خسارت هایی که به آن وارد شد و سوختگی قسمت چوبی مناره اش به مسجد مناره شکسته معروف است.
در اطراف این مسجد کافه ها و رستوران های مختلفی وجود دارد از جمله وانیلا لانج،رستوران آریا،لوج آگاتا. از هتل‌های نزدیک به کسیک مناره هم میتوان هتل پاسا الپ، هتل کالجی و هتل بلو سی گاردن را نام برد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید