بازار ادویه استانبول یا بازار مصری ها یکی از بزرگترین و مشهورترین بازار های سرپوشیده بعد ازگراند بازار در این شهر است.بازار ادویه مجموعه ای است از ادویه های رنگارنگ که در سراسر آن به فروش می رسند.

این بازار مربوط به قرن ۱۷اُم می باشد و یکی از قدیمی ترین بازار های سرپوشیده استانبول است.

بازار ادویه استانبول در منطقه صنعتی و شلوغ امینونو نزدیک محله ی فاتیح و در ضلع جنوبی پل گالاتا واقع شده است.بازار مصری ها که ب ترکی میصیر چاریشی می گویند، نام میصیر یا همان مصر به این دلیل انتخاب شده است که بازار با بودجه ی مالیات های دریافتی از مصر ساخته شده است.

بازار ادویه ۸۸ باب مغازه دارد و ساختمان این بازار قسمتی از ساختمان بزرگتری است که ینی مسجد(مسجد جدید) نام دارد.طراحی بنا توسط کوجه قاسم آقا صورت گرفت اما کار ساخت و ساز تحت نطارت یکی دیگر از معماران دربار به نام مصطفی آقا آغاز گشت.

غرفه های این بازار علاوه بر ادویه های رنگارنگ، خاویار، گیاهان خشک شده، عسل، آجیل، میوه ی خشک، چای و قهوه نیز می فروشند و به دلیل حضور گردشگران، در برخی از قسمت های این بازار شیرینی های سنتی ترکیه نیز به فروش می رسد.

در گذشته بازار ادویه مانند داروخانه طبیعی عمل میکرد به این صورت که نسخه هایی جهت ساخت دارو با ترکیب چندین گیاه در بیرون از مغازه نصب می شد و مشتریانی که به این دارو ها نیاز داشتند،گیاهان مخصوص دارو را تهیه می کردند.این رسم تا کنون پابرجا بوده و بسیاری از مغازه داران گیاهانی را می فروشند که برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.

بسیاری از دیدنی های استانبول مانند مسجد سلیمانیه و مسجد رستم پاشا،میدان سلطان احمد و پل گالاتا در نزدیکی بازار ادویه قرار دارند.

بازار ادویه استانبول محل بسیار دلنشینی است برای گردشگرانی که به ادویه جات و غذاهای سنتی علاقه مند هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید