غار میمون ها یکی از نمادها و جاذبه های معروف شهر کوالالامپور است که سالانه هزاران نفر از توریست ها و عبادت کنندگان را به سمت خود جذب می کند. جشنواره سالانه هندوها که تایپوسام نام دارد معمولا در اواخر ماه ژانویه در این مکان برگزار می گردد. این غار که در دل یک تپه ی آهکی قرار دارد در گذشته برای مخفی شدن و پناه گرفتن استفاده می شد اما امروزه تبدیل به مکانی برای عبادت هندوها شده است.
در قسمت ورودی، مجسمه طلایی خدای مورگان را مشاهده خواهید کرد که جلوه ای خاص دارد. مجسمه مورگان با ارتفاع ۴۲ متر بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که توسط مجسمه سازان هندی ساخته شده است و ساخت آن حدودا سه سال زمان برده است.
برای رفتن به غار باید مسیری که حدود ۲۷۲ پله دارد را طی کنید. در طی این مسیر با میمون های بازیگوشی مواجه خواهید شد که برای گرفتن خوراکی به سمت شما می آیند و شما را سرگرم می کنند. البته باید مراقب باشید چون این میمون ها می توانند دردسر ساز هم باشند و کیف دستی و یا حتی دوربین شما را به راحتی بدزدند. با این که تعداد پله ها زیاد است و ممکن است شما را خسته کند اما منظره ای که قرار است ببینید قطعا ارزشش را دارد. در قسمت بالایی این غار مرتفع یک روزنه بزرگ وجود دارد که با تابش نور منظره ی بسیار جذابی را ایجاد می کند.
در محوطه غار میمون ها، بازارچه ای وجود دارد که می توانید انواع خوراکی ها، گل و صنایع دستی را از آن جا تهیه کنید.
برای رفتن به این مکان نزدیک ترین و ارزان ترین راه، رفتن به KL Sentral است. چون از KL Sentral مترو مستقیم به باتو کیو وجود ندارد شما را با یک اتوبوس رایگان به ایستگاه مترو می برند و از آنجا می توانید به غار میمون ها بروید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید