بازار میدانی تفلیس از قدیمی ترین بازار های پایتخت مراکز اصلی تجاری در منطقه قفقاز یا تفلیس کنونی می باشد.
در این محل قبلا کاروان سرایی وجود داشته که مردم به اسراحت و تجار به بازرگانی مشغول بودند.امروزه در محل این کاروان سرا بازاری وجود دارد که در آن اشیا عتیقه، سوغاتی های خوراکی،زیور آلات تزئینی، تابلو های نقاشی و همچنین کتاب های مختلفی درباره کشور گرجستان وجود دارد.
این بازار که سال ها کاربری خود را از دست داده و تعطیل بود، در سال های گذشته بازگشایی شده و به مکانی برای نمایش میراث تاریخی و فرهنگی گرجستان تبدیل شد.
این بازار که دارای حال و هوای باستانی گذشته می باشد امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس تبدیل شده است و این امکان را به مردم می دهد تا با بخشی از فرهنگ و تاریخ گذشته این کشور آشنا شوند.
این بازار سنتی در بخشی از شهر که دارای بافت قدیمی تر می باشد قرار گرفته است که در گذشته این منطقه یک بازار تجاری مهم در جاده ابریشم بوده و تاجران کشور های اطراف در این مکان تجارت می کردند.
همچنین معامله های مهمی در دوره های تاریخی مختلف در این بازار انجام می شد که ارزش مالی بسیاری به همراه داشته است اما امروزه بعنوان یک مکان توریستی شناخته می شود.
همچنین در دوره کوتاهی از قرن ۱۸ میلادی این بازار شیطان نیز شناخته می شد.
بازار میدانی تفلیس در سال های اخیر از طرف آژانس گردشگری گرجستان بازسازی شد.این بازسازی به منظور حفظ بافت های تاریخی آن و همچنین راه اندازی کسب وکار جدید انجام شد.
امروزه بخش های مختلفی در این بازار رونق گرفته است و همچنین طیف گسترده ای از محصولات گرجستان در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
این بازار که به صورت تونل های زیرزمینی در زیر بخش مربعی شکل میدان قرار دارد، مکان مناسبی برای سوغاتی به شمار می رود.از برخی از محصولات برای فروش این بازار می توان به ادویه جات، ترشی جات، مربا،چای و .. اشاره کرد.
با اهمیت پیدا کردن این منطقه ساختمان های مهم دیگری از جمله کلیساها، کارگاه های آموزشی، کاروان سراها و .. در اطراف آن ساخته شد.همچنین رستوران هایی در اطراف این بازار برای رفاه گردشگران و مسیرهای برای رفت و آمد وسایل نقلیه که به حل مشکل ترافیک نیز کمک می کند، تعیین شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید