باغ گیاه شناسی پردانا با وسعتی حدود ۹۰ هکتار در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده است. این باغ از مجموعه های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می شویم.

باغ ارکیده

 

باغ ارکیده که در بالاترین قسمت مجموعه واقع شده است بیش از ۸۰۰ گونه ارکیده را در خود جای داده است. هدف از ایجاد باغ ارکیده نشان دادن ارکیده ها، حفظ و نگهداری و انجام تحقیقات بر روی این گونه های زیبا بوده است. در باغ ارکیده امکان خریداری گل ها هم وجود دارد.

 

مجموعه درختان جنگلی

 

در این مجموعه شاهد درختانی خواهید بود که شناخته شده هستند و از نظر اقتصادی حائز اهمیت هستند. این درختان تنها نمونه ای از درختان خاص و متفاوت جنگل های استوایی هستند و  البته که همه ی آن ها را شامل نمی شوند.

 

مجموعه گیاهان عجیب و غریب

 

در این قسمت درختان عجیبی که بومی نقاط دیگری از جهان هستند را مشاهده خواهید کرد. به طور مثال بائوباب و گزروغن درختان غول پیکری هستند که بومی آفریقا بوده اما در آب و هوای استوایی مالزی هم رشد خوبی دارند.

 

مجموعه درختان میوه کمیاب

 

در دامنه های باغ درختان میوه استوایی را خواهید دید که بسیار کمیابند و به طور معمول آن ها را در بازار های کوالالامپور نخواهید یافت.

 

لامان پردانا

 

در مرکز باغ جایی که محل تقاطع سه ورودی است میدان لامان پردانا قرار دارد. این میدان محل برگزاری رویدادها و مکان خوبی برای گردهمایی است. درختان عجیب و غول پیکری که در این محل کاشته شده آن را به مکانی فراواقعی تبدیل کرده است. اگر به دنبال عکس یادگاری هستید، در این مکان می توانید تصاویر بسیار زیبایی را ثبت کنید.

وجود امکانات تفریحی و رفاهی در این باغ این مکان را به محلی محبوب میان گردشگران تبدیل کرده است. در این باغ علاوه بر تماشای گونه های متنوع گیاهی می توانید از دوچرخه سواری و قایق سواری هم لذت ببرید.
برای گردش در این باغ می توانید با پرداخت مبلغ کمی از ترامواهایی که دائما در حال گردش هستند، استفاده کنید.
یکی از امکانات جالب توجه این باغ سگوی یا همان دوچرخه الکترونیکی است. برای استفاده از سگوی ها باید مبلغ ۱۶۸ رینگیت بپردازید.
در حین بازدید از باغ گیاه شناسی پردانا می توانید سری هم به پارک پرندگان و باغ پروانه ها که فاصله بسیار کمی با هم دارند، بزنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید