پارک ملی شبه جزیره دیلک یکی از مهم ترین میراث طبیعی ترکیه به شمار می رود که در ۳۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی و در شهر کوچکی به نام گوزلکاملی واقع شده است.
این پارک مساحتی حدود ۲۸ هزار هکتار دارد و گونه های فراوانی از حیات وحش و پوشش گیاهی را در خود جای داده است.
اگر عاشق طبیعت هستید حتما باید به این پارک بروید و از مناظر بکر آن لذت ببرید.
فرقی نمی کند که عاشق ساحل و قدم زدن بر روی ماسه ها باشید یا عاشق پیاده روی در مسیر های جنگلی و کوهستانی، چون در این پارک همه ی زیبایی ها در یک جا جمع شده اند.
از آنجایی که پارک ملی شبه جزیره دیلک در نزدیکی جزیره یونانی ساموس قرار دارد می توانید برای رفتن به آن از قایق استفاده کنید و اگر خوش شانس باشید شاهد دولفین های دوست داشتنی خواهید بود. این قایق ها هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر فعالیت می کنند.
در ورودی این پارک غاری به نام زئوس وجود دارد که دارای یک استخر آب شیرین است و بسیاری از گردشگران برای شنا به آن جا می روند. افسانه های زیادی در مورد این غار وجود دارد و برخی افراد مدعی هستند که حضرت مریم نیز به این غار رفته است. دلیل این ادعا نزدیک بودن خانه مریم مقدس با این مکان است.
در سواحل جنوبی شبه جزیره دیلک ۲۰۸ گونه پرنده در فواصل زمانی مختلف دیده می شوند و بسیاری از آن ها برای تخم گذاری این محل را انتخاب می کنند. خرس و اسب های وحشی از دیگر گونه های حیوانی این پارک به شمار می روند.
برای رفتن به پارک ملی شبه جزیره دیلک می توانید از اتوبوس هایی که هر نیم ساعت از کوش آداسی حرکت می کنند، استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید