پارک یاووز اوزجان یکی از پارک های جنگی آنتالیا است که مساحت آن چیزی حدود ۲۲ هزار متر مربع می باشد و در کنار آبشار های دودن قرار گرفته است.
در آنتالیا معمولا تمام پارک ها در کنار یکدیگر و در نزدیکی ساحل قرار گرفته اند.این پارک که توسط ساختمان اداری منسوب به شهرداری کلان شهر تخریب شده بود بار دیگر توسط رئیس جمهور زمان اردوغان به طور رسمی افتتاح شد.
پارک یاووز اوزجان که دارای فضای سرسبز وسیعی می باشد،مسیر های پیاده روی بسیاری را در خود برمی گیرد،هم چنین برای زسیدن به این پارک عبور از پل لازم است بدون اینکه نیازی به عبور از خیابان باشد.
وجود امکانات رفاهی این پارک،خدماتی مانند رستوران(انواع غذا های دریایی)،کافی شاپ و .. باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.
تفریحات سالم موجود در این پارک مسیر های عمومی پیاده روی است که این مسیر از پوشش گیاهی سبز برخوردار می باشد.از جمله کار های خلاقانه در پارک یاووز اوزجان که مرتبط با پوشش گیاهی انجام شده است می توان به یک ارکستر کوچک متناسب با اندازه و مقیاس انسان اشاره کرد.
محوطه این پارک امکاناتی چون دو استخر تزئینی،یک استخر شنا نزدیک رود خانه دارد که در شب نور افشانی بسیار زیبایی دارد.این پارک با وجود اینکه به وسیله ی ساختمان های قدیمی پر شده بود با مرور زمان به یک منطقه ای با مسیر های عبور آب و سرسبز برای شهروندان در مرکز شهر تبدیل شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید