راه‌های ارزان تماس تلفنی از ترکیه با ایران

تماس از ترکیه با ایران

در سفرهای خارجی، خرید سیم کارت و برقراری ارتباط با آشنایان، تبدیل به یک موضوع بسیار پیچیده برای مسافران می‌شود. اما در صورتی که مقصدتان ترکیه است، از طریق راه‌هایی مثل خرید سیم کارت توریستی، خرید سیم کارت الکترونیکی و رومینگ این امکان برای شما فراهم می‌شود. اولین قدم خرید بلیط از سایت‌های معتبر مانند خرید بلیط استانبول به تهران علی بابا است.

خرید سیم کارت توریستی

صحبت امروز ما درباره‌ی روش‌های ارزان تماس تلفنی از ترکیه با ایران است زیرا در سال‌های اخیر،‌ سفر به ترکیه بسیار طرفدار پیدا کرده است و ایرانیان بسیاری به این کشور سفر می‌کنند. در ابتدا اولین راهی که برای شما وجود دارد خرید سیم کارت است. کافی است دفاتر اپراتورهای ترکیه مانند ترکسل (Turkcell)، ودافن (Vodafone)، تورک تلکوم (Turk Telekom) را جستجو کرده و با مراجعه به آن‌ها و ارائه پاسپورت، سیم کارت توریستی یا سیم کارت الکترونیکی تهیه کنید. البته این سیم کارت‌ها را از مغازه‌های موبایل فروشی و فرودگاه نیز می‌توانید خریداری کنید. شماره‌ای که تهیه می‌کنید در پاسپورت شما درج می‌شود. به طور کلی خرید سیم کارت در ترکیه به نسبت دیگر کشورهای غربی ارزان‌تر و آسان‌تر است و تاریخ انقضا آن‌ها بین ۷ تا ۶۰ روز است. پس از خرید این سیم کارت، فروشندگان تمام مراحل فعال‌سازی را برای شما انجام می‌دهند. برای شارژ کردن این سیم کارت‌ها، از کیوسک‌های فروش شارژ یا به صورت مراجعه حضوری استفاده کنید. کل فرایند تهیه و فعال‌سازی سیم کارت حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

چطور اینترنت سیم کارت توریستی را فعال کنیم؟

اگر سیم کارت ترکسل خریده‌اید با شماره‌گیری کد *۱۲۳# می‌توانید بسته‌ی اینترنتی‌تان را فعال کنید. طبق تجربه‌ی کاربران، آنتن‌دهی و سرعت اینترنت سیم‌کارت ترکسل به نسبت دو سیم کارت دیگر بیشتر است.

سیم کارت ودافن کمی گران‌تر از دو سیم کارت دیگر است. برای آنکه از قیمت این سیم کارت اطلاع پیدا کنید، به www.vodafone.com بروید. نوع دیگر سیم کارت‌ها، تورک تلکوم است که در دو نوع با حجم ۱۵ گیگابایت و ۴۰ گیگابایت ارائه می‌شود. سیم کارت تورک تلکوم تقریبا ۶۰ لیر از دیگر سیم کارت‌ها ارزان‌تر است.

تماس از ترکیه با ایران

خرید سیم کارت الکترونیکی

سیم کارت الکترونیکی با خرید سیم کارت کمی متفاوت است. برای استفاده از سیم کارت الکترونیکی، در ابتدا یک QR کد را اسکن می‌کنید، تفاوت دوم این است که نمی‌توانید به صورت مستقیم تماس بگیرید. می‌توانید یک بسته خریداری کرده و از طریق اپلیکیشن‌ها تماس برقرار کنید.

سیم کارت الکترونیک برخی از دردسرها را ندارد یعنی نیازی نیست در فرودگاه یا دم مغازه‌ها منتظر بمانید. این سیم کارت را پیش از سفر به صورت آنلاین می‌توانید خریداری و فعال کنید. علاوه‌بر آن،‌ سرعت اینترنت این سیم کارت‌ها نیز بیشتر است.

چطور سیم کارت الکترونیکی بخریم؟

برای خرید سیم کارت الکترونیکی، می‌توانید اپلیکیشن Aloair را در دو نسخه اندروید و ios نصب کرده و پس از ورود به برنامه، کشور مقصدتان را مشخص کنید. سپس از میان بسته‌های موجود، یکی را انتخاب کرده تا یک QR کد به شما نشان داده شود. حال زمانی که وارد ترکیه شدید از طریق تنظیمات NETWORK تلفن همراه‌تان، می‌توانید سیم کارت الکترونیکی خود را فعال کنید.

به غیر از Aloair می‌توانید از اپلیکیشن‌های دیگری مانند Holafly استفاده نمایید. تفاوت اپلیکیشن Holafly این است که باید مطمئن شوید این سیم کارت با تلفن همراه شما همخوانی دارد. با کمی جستجو کردن می‌توانید لیست گوشی‌های هماهنگ با این سیم کارت را پیدا کرده و به دنبال مدل گوشی خود بگردید. در نهایت اگر مدل تلفن همراه‌تان در آن لیست قرار داشت، بسته مورد نظرتان را خریداری کنید و منتظر ایمیلی که برایتان ارسال می‌شود بمانید.

یکی از مهم‌ترین مزایای سیم کارت الکترونیک این است که برای فعال‌سازی آن نیازی به خاموش کردن یا درآوردن سیم کارت گوشی‌تان نیست. یعنی همچنان از شماره خودتان می‌توانید استفاده کنید.

تماس از ترکیه با ایران

خرید سیم کارت رومینگ

به دلیل توافق‌نامه‌ای که کشور ترکیه با ایرانسل، همراه‌اول و رایتل دارد، خدمات رومینگ مانند تماس صوتی، اینترنت پرسرعت، پیامک و… در این کشور وجود دارد. قابلیت رومینگ یعنی پس از آنکه از کشور خارج شدین، می‌توانید با ایران در ارتباط باشید. خدمات رومینگ سیم کارت‌تان را از طریق اپلیکیشن ایرانسل من یا با کد *۱۱۱۱*۱# می‌توانید فعال کنید. این نکته را فراموش نکنید که هزینه‌ی تماس خارج کشور به داخل ایران، با تماس‌های داخلی متفاوت است و به چند هزار تومان در دقیقه می‌رسد.

البته اگر قصد سفری آرام و بدون ارتباط را دارید پس از خرید بلیط تهران استانبول علی بابا می‌توانید در اماکن مختلف، به وای‌فای متصل شده و از طریق پیام‌رسان‌ها با عزیزان‌تان در ارتباط باشید و باقی سفر را بدون تماس تلفنی بگذرانید، زیرا اکثر رستوران‌ها و اماکن تفریحی ترکیه دارای اینترنت پرسرعت بی‌سیم هستند که اتصال به آن‌ها فقط چند دقیقه زمان‌تان را می‌گیرد.

در این مقاله سعی کردیم روش‌های خرید سیم کارت در ترکیه را به شما توضیح دهیم تا سفر بی‌دغدغه‌تری داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که برای خرید سیم کارت، باید پاسپورت‌تان را همراه خود داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید