سفر به استان اصفهان و اصفهان گردی

با شنیدن نام اصفهان به یاد کدام جاذبه تاریخی یا طبیعی میفتید؟ احتمالا خاطره سی‌وسه پل برایتان تداعی می‌شود یا یادی از قدم زدن در میدان نقش جهان می‌کنید اما زیبایی‌های اصفهان به این جاذبه‌ها خلاصه نمی‌شود. در اطراف این شهر هم دیدنی‌های بسیاری وجود دارند که با سفری یک روزه می‌توانید به تماشای آنها بنشینید. کافیست به اجاره ویلا چادگان، سمیرم یا باغ بهادران فکر کنید و توضیح دیدنی‌های اطراف اصفهان را هم به ما بسپارید.

برای سفری یک روزه به اطراف اصفهان کجا بریم؟

در سراسر استان اصفهان مناظر طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارند. تنوع طبیعی این استان به اندازه‌ای است که با سفر یک ساعته از شهری به شهر دیگر می‌توانید کویر و ساحل رودخانه را در یک روز ببینید. برای سفر یک روزه به اطراف اصفهان می‌توانید راهی مناطق و شهرهای مختلفی شوید اما ما این شهرها و مناطق را پیشنهاد می‌کنیم:

  • خمینی‌شهر: بسیاری از کسانی که راهی اصفهان می‌شوند ترجیح می‌دهند تا با کمتر از ۳۰ دقیقه رانندگی خود را به این شهر سرسبز برسانند. خمینی‌شهر یکی از ییلاقات اصفهان به شمار می‌رود و با باغ‌های میوه‌اش شناخته می‌شود. البته، در سفر به این شهر می‌توانید سراغ دیدنی‌هایی مثل چشمه لادر و خانه تاریخی سرتیپ سدهی هم بروید.
  • کاشان: شهر گل و گلاب یکی از مقاصد اصلی گردشگران در استان اصفهان است. این شهر در فصل‌های مختلف سال مسافران بسیاری دارد. شما هم می‌توانید برای نشستن در کنار آبشار نیاسر، قدم زدن در باغ فین و تماشای جاذبه‌هایی مثل تپه‌های سیلک یا خانه بروجردی‌ها خود را به کاشان برسانید. کافیست از اصفهان حدود ۸۵ دقیقه رانندگی کنید.
  • فریدن: فریدن میان اهالی اصفهان به داشتن روستاهای زیبا و سرسبز شهرت دارد. کم نیستند اصفهانی‌هایی که در تعطیلات آخر هفته ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه رانندگی را به جان می‌خرند تا راهی دشت لاله‌های واژگون روستای بید فریدن شوند. روستای افوس و دریاچه دیدنی‌اش هم مقصد بعدی این افراد در سفر به فریدن است.
  • ابیانه: روستایی با مردمی سنتی و لباس‌های محلی که تماشای آنها برای هر گردشگری جذابیت دارد. این روستای باصفا یکی دیگر از مقاصد سفر یک روزه به اطراف اصفهان است که با ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه رانندگی به آن می‌رسید.

  • میمه: اگر از سمت جنوب راهی اصفهان می‌شوید، احتمالا از شهر میمه هم عبور می‌کنید. میمه با شهر اصفهان تنها ۸۰ دقیقه رانندگی فاصله دارد. قنات‌های مزدآباد و وزوان و کاروانسرای معروف مادر شاه هم از جاذبه‌های این شهر هستند.
  • نطنز: بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند که نطنز یکی از شهرهای استان یزد است درحالی‌که این‌طور نیست. نطنز شهری در استان اصفهان است که با مرکز آن حدود ۹۰ دقیقه رانندگی فاصله دارد. با سفر به این شهر زیبا می‌توانید روستاهای طامه و هنجن، غار پریان، چشمه سرخه فریزهند، دهکده رایان و محله افوشته را ببینید.
  • چادگان: اگر از یک اصفهانی نام ییلاقات اطراف این شهر را بپرسید، امکان ندارد که از چادگان نام نبرد. این شهرک تفریحی از گذشته تا به امروز یکی از مناطق ییلاقی محبوب اصفهانی‌ها بوده است. شما هم می‌توانید با ۱۱۰ دقیقه رانندگی خود را به این منطقه خوش‌آب‌وهوا برسانید. در چادگان جاهای دیدنی مانند دریاچه سد زاینده‌رود و دهکده تفریحی آن، روستای انالوجه و خانه معظم‌الملک میرپنج انتظارتان را می‌کشند.
  • سمیرم: اجاره ویلا سمیرم هم یکی از گزینه‌های محبوب گردشگران اصفهانی است. در این شهر دیدنی‌هایی مثل آبشار آب‌ملخ، روستاهای خفر و سیور، چشمه‌های ناز ونک و بابازرنگ‌کمه، غار دنگزلو و منطقه حنا علیشاه واقع شده که در تابستان از همیشه تماشایی‌ترند. برای سفر به سمیرم باید از اصفهان حدود ۷۰ دقیقه رانندگی کنید.
  • باغ بهادران: کمتر کسی می‌تواند تصور کند که بعد از حدود ۱ ساعت رانندگی از اصفهان به چنین بهشتی برسد. اجاره ویلا باغ بهادران از گذشته یکی از گزینه‌های اصلی اصفهانی بوده است. این شهر در ساحل زاینده‌رود واقع شده و روستای مورکان و قلعه تاریخی چهاربرجدر از جاذبه‌های آن همیشه بازدیدکننده دارند.

البته، زیبایی‌های اطراف اصفهان برای سفرهای یک‌روزه به همین شهرها خلاصه نمی‌شوند. برای سفرهای یک‌روزه شما مقاصد دیگری هم وجود دارند:

  • فریدون‌شهر و دیدنی‌هایی مثل آبشارهای پونه‌زار و دورک، چشمه‌های دره سپستان و لنگان و کوه ونیزان؛
  • نایین و جاهای دیدنی نظیر روستای ورتون، آب‌انبار فیض و نارین‌قلعه؛
  • منطقه دالانکوه، قلعه تاریخی قمیشلو و شهر زیرزمینی کرد علیا در تیران و کرون؛
  • زرین‌شهر و جاذبه‌هایی مانند آبشار شاه‌لر، پل کله و پارک ساحلی؛
  • نجف‌آباد و مجموعه سد خمیران و ارگ شیخ بهایی؛
  • باتلاق گاوخونی و کویر ورزنه؛
  • شهررضا و دیدنی‌هایی مثل زرچشمه، روستای هونجان و کاروانسرای امین‌آباد؛
  • پارک سرچشمه، گلستان‌کوه، روستای دره‌بید و چشمه مرزن‌گشت در خوانسار؛
  • کویر مرنجاب؛
  • ارگ تاریخی مورچه‌خورت در شاهین‌شهر؛
  • منطقه کهیاز، قنات دوطرفه مون، بازار آجری زواره و آتشکده مهراردشیر در اردستان.

اقامت در سفرهای یک روزه در استان اصفهان

برای اقامت در سفرهای یک روزه اطراف اصفهان ۲ راه دارید:

  • در بهترین هتل‌های اصفهان اتاق رزرو کنید. در این صورت، باید حدود ۲ تا ۳ ساعت را به رفت و برگشت اختصاص بدهید. رانندگی در این مسیر ممکن است خسته‌کننده شود اما بعد از رسیدن به هتل می‌توانید با استفاده از امکانات و خدمات آنجا شب را به استراحت بگذرانید.
  • سراغ اجاره ویلا در شهرهای اطراف اصفهان بروید و به گزینه‌هایی مثل اجاره ویلا سمیرم، باغ‌ بهادران یا چادگان فکر کنید. در این شرایط، وقت بیشتری برای استراحت دارید. به‌علاوه، اگر همراه با گروه‌های دوستانه یا خانوادگی راهی سفر شده‌اید، می‌توانید مستقل باشید. در هتل‌ها این احتمال وجود دارد که دورهمی‌هایتان پرشور برگزار نشوند اما پیش از اجاره ویلا می‌توانید مقررات صاحب‌خانه را بخوانید و با در نظر گرفتن آن مهمانی یا دورهمی برپا کنید.

اجاره ویلا در سرتاسر ایران با ایرانگرد

اگر برای سفر یک روزه به اطراف اصفهان به فکر اجاره ویلا افتاده‌اید، بهتر است که آن را به ایرانگرد بسپارید. ایرانگرد یکی از معتبرترین مراجع گردشگری در ایران است که در زمینه رزرو تورهای گروهی و طبیعت‌گردی و اجاره ویلا و اقامتگاه فعالیت می‌کند. پس به جای اینکه اجاره ویلا در مقاصد خود را به لحظه رسیدن به آن مقصد موکول کنید، سراغ ایرانگرد بروید.

در بخش اجاره ویلا و اقامتگاه ایرانگرد، اقامتگاه‌های مختلف در سراسر ایران نمایش داده شده‌اند. در این بخش می‌توانید ویلاها و اقامتگاه‌ها را بر اساس فیلترهای استان، نوع رزرو، نوع اقامتگاه، موقعیت اقامتگاه و قیمت با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین، کافیست نام شهر مقصد خود را در بخش جست‌وجوی ویلاها وارد کنید تا تمام ویلاهای آن شهر یا منطقه را به صورت یک‌جا ببینید.

البته، این تنها مزیت اجاره ویلا در ایرانگرد نیست. کارشناسان پشتیبانی این مرجع گردشگری به صورت شبانه‌روزی آماده‌اند تا به تمام سؤالات‌تان پاسخ بدهند و مشکلات‌تان را حل کنند. کافیست با آنها تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید